när snömagin kom till byn.

söndag. och så, plötsligt har nästan allt det vita tinat bort. det droppar från taken och skvätter när bussen kör förbi. och jag vet ej
om fåglarnas kvitter berättar att det ska bli vår nu, eller om det vankas ännu en vintertid. men livet strålar i hela mig i dag, och jag tror det kommer hållas vilket väder det än blir. äntligen efter sjukligheten jag svävar jag på moln igen.


i tisdags vaknade jag upp till ett pudrigt vinterland utanför spetsgardinen. vilket, såklart gjorde mig galet pirrig i magen.
 

trots febern min var jag tvungen att gå ut med grannens hund, atlas. som sälskap hade jag pappa och tillsammans promenaerade
vi omkring i byn och pratade mest skidor och jul eftersom det var allt vi kunde tänka på i det vita vinterlandet.


så magiskt. trots att jag säkerligen är den mest frusna männsikan i landet så kan jag inte låta bli att älska, älska, snöfall.
 

och fina, lantliga trä-hus med vita knutar. smygfotar alltid det här när jag promenerar förbi.
 
atlas!! ända sedan mina kära grannar fick honom när har vi varit vänner. det är säkert tio år sedan nu. fint.


och i mitt huvud snurrade mest blood bank av bon iver. en favoritmelodi i vintertid. galet bra!!


vi vandrade förbi allt som är typiskt vår by. bygdegården, pumphuset, silon, skolan och kyrkogården.
 
väldans vackert. i dag har jag vaknat upp på min bästa plats och promenerat genom stan utan att frysa. mött upp en favoritperson och smakat utav den kanske absolut godaste brunch som finns att finna i staden. alldeles utmärkta söndagsbestyr tycker jag!! nu
vill jag veta, vad pysslar du med i dag? och vad ser du fram emot i februari? berätta, och ha det fint!! puss
fotografi: jag

Kommentarer
Postat av: Elisa

Idag ser jag till att få en SO-uppgift gjord, en som legat i bakhuvudet hela veckan men som jag inte orkat ta itu med. Firar när jag blir klar med att baka favoritbrödet och mysa i soffan med familjen.

I februari ska jag skicka in mitt gymnasieval och alla valmöjligheter gör mig nästan yr, men det ska ändå bli roligt att ta ett steg närmare min framtid. <3

2014-02-02 @ 17:31:19
Postat av: frida

idag är jag slut efter att ha dansat järnet hela natten, meeen finns ingen tid att vila för jag har kursprov i matte på tisdag vilket innebär råplugg!
superfint det är i din lilla by <3

2014-02-02 @ 17:45:04
URL: http://stummaord.blogg.se
Postat av: Emelie

Det är svårt att inte vara pirrig och glad, när man är kär, inte sant? :)

2014-02-02 @ 18:18:20
URL: http://sockerskrin.blogspot.se
Postat av: sigrid

Idag har jag och min mest älskade person skruvat ihop ett avlastningsbord till min fotölj från Ikea i mitt nya studentrum. Vi har druckit varm choklad och sett på Frozen samtidigt som snön har töat utanför fönstret. Helt utmärkta söndagsbestyr.
För att inte falla isär totalt när han nu har åkt hem, ska jag blanda ihop gräddfil och dipp, skala och hacka morötter för att sedan äta allt detta framför Farmen. Sedan ska jag unna mig att läsa min nyköpa Veckorevyn, för jag är värd allt det där och det botar söndagsångest.
Puss <3

2014-02-02 @ 19:34:39
URL: http://sigridmariaa.blogg.se
Postat av: my

det jag ser fram emot i februari är övningarna inför konserter jag ska ha med skolan, otroligt spännande, och att jag ska till en större stad med en av mina bästa vänner på lovet och att jag ska ta mig tid att hälsa på älskade farmor & farfar!!

2014-02-02 @ 21:42:34
Postat av: Bonnie

Jag var på en pjäs på våran lokalteater som var ett samarbete mellan gymnasiet och musikskolan här. Så h i m l a bra var den!

2014-02-02 @ 23:02:47
URL: http://bonnieelinandrea.blogg.se
Postat av: Moa

Idag har jag övningskört trots att jag alltid är rädd bakom ratten, sovit länge, grubblat längre och funderat på om jag är glad eller bara gladare och om det egentligen finns någon skillnad eller om relativa förhållanden mellan allt egentligen är allt.

Nu när februari har dragit igång drömmer jag om ljusare dagar och fikor med folk jag tycker om och fågelsång om morgnarna. Mer fågelsång och solsken behövs nu!

2014-02-03 @ 00:43:20
URL: http://moamarie.wordpress.com
Postat av: elise

så himla fint!

2014-02-03 @ 16:57:17
URL: http://singmyspring.blogspot.se/
Postat av: Ell

Egentligen är allt fruktansvärt jobbigt och jag mår inte alls bra. Men jag vill ju så gärna upp igen och därför ska jag besöka en kurator. För det jag ser fram emot i februari är att inte ge upp, utan börja kämpa för min egen skull. Det kommer bli bättre, visst?


Svar: fina du, det blir alltid bra till slut. håll hårt i det du älskar och tycker som bäst om. människor som favoritbestyr eller klädval. andas, lyssna på favoritmelodier jämt och ta hand om dig. det här är kroppens och sinnets sätt att säga till dig att det är din tur nu. din tur att bli ompysslad och älskad, allra särskilt utav dig själv. det blir bra snart ska du se. puss!! <3
Hannah.

2014-02-05 @ 11:30:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0