och i går såg vi snödroppar i skogen.

tisdag. och i dag ska jag vara på jobb från morgon till kväll. och att just jobba i en matbutik är, efter ett år är ganska enkelt jobb, egentligen. men tankarna, att hålla dem i styr och inte låta sig drabbas av stressande att-göra-listor, oro och funderingar som får
en att rynka pannan. det är det som är det svåra när man står där timme sex av tio, ensam med tankarna.
 

men, som en väldans eminent person sa till mig så är det nu tid för mig att slappna av, och släppa alla krav. så om du är som jag,
en dagdrömmare, som enkelt kan tänka på sjuttioelva ting samtidigt, är det kanske dags att tömma hjärnan lite?
 
dags för att fokusera på nuet och, om nåt bara låta tankarna prydas av tillbakablickar till livets finaste dagar? det är något jag ska testa i dag. ett litet, men troligen väldans hjärtvärmande tips jag mest ville dela med mig utav.


för jag fortsätter februari som hjärtats månad. och när det gäller välmående så är det ingenting som inte präglas utav hjärtat. min frukost exempelvis!! som i dag, precis som igår bestod utav en styck blåbär-hallon-smoothie i favoritmuggen.

gjord på en halv banan, en näve frysta blåbär, frysta hallon och cirka en deciliter yoghurt.


till det åt jag en fiberhavregrysngröt kokad på spisen i hop med lite kardemumma, torkade aprikoser och katrinplommon.
 

toppad med valnötter, russin, kokos, en klick mandelsmör från kung markatta, en halv banan samt en jordgubb i skivor.

serverad i fint porslin, med något jag vill kalla vårsol glittrande genom spetsgardinen blir det en riktig superstart på en kroppsligt slitsam, men förhoppningsvis inte så hjärtligt slitsam dag!! och för att peppa hjärtats månad ännu mer tänkte jag nu dela med mig utav en ny spellista! den är långt i från färdig ännu, men kanske kan du hjälpa mig? tipsa!! och ha det fint! puss

Kommentarer
Postat av: karin

två små tips till din redan väldigt fina spellista: lonesome dreams med lord huron och summercat med billie the vision & the dancers

2014-02-18 @ 12:13:19
URL: http://tetorp.blogg.se
Postat av: frida

åh va fint.
jag tycker att coming of age med foster the people ska va med på listan! och du borde lyssna på solen, de är mina nya favoriter. passar ju bra nu i våriga tider också! kram

2014-02-18 @ 12:15:00
URL: http://stummaord.blogg.se
Postat av: Hanna

Go spellista!

2014-02-18 @ 14:17:06
URL: http://stjarnklarts.blogg.se
Postat av: Sofia

så fint så fint!

2014-02-18 @ 16:14:02
URL: http://skimmer.blo.gg
Postat av: Clara

Men mumsigt!

2014-02-18 @ 16:48:37
URL: http://clarahedmans.devote.se
Postat av: jessica

Spellistan <3 har du hunnit läsa mitt mail?

2014-02-18 @ 19:47:10
Postat av: Bonnie

Åh jag och min vän såg snödroppar imorse! Det är så underbart att våren redan är påväg.

2014-02-18 @ 19:55:20
URL: http://bonnieelinandrea.blogg.se
Postat av: rebeccajohnnysdotter

men vad gott!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0