och i mig smyger våren sig på.

torsdag. och jag är sjuk, igen. enormt förkyld den här gången. och jag vet, jag är ofta sjuk nu förtiden. men jag skulle bara vilja säga, innan någon annan gör det att ja, jag blir lätt sjuk, och det är inte alls kalas. för det är som så att jag är inte så bra på att vila mig frisk. därför är jag sjuk länge och när en är sjuk är en lättare mottaglig för nya sjukdomar. och så går det runt.
 

det är en en ond cirkel jag har fastnat i, såhär i februaritider. men jag lär mig mer och mer att slappna av och i takt med att våren blommar blommar också jag. och det är också lite därför jag väljer att fokusera på hjärtat i dag, och resen utav månaden. för nej,
jag vill inte alls vara sjuk jämt!! jag vill äventyra, fika, fotografera, promenera, leva!!


och som du kan se på vykortet ovan så har våren redan smygit sig på. snödroppar blommar i skogen där jag bor och det känns faktiskt som om det är en ren och magisk lycka som gror. allting känns bättre dag för dag, blomblad för blomblad.
 

i måndags var jag ute på en promenad min allra käraste syster, jenny som dessutom har en ny hårfärg!! alltså jag är fortfarande i chock-tillstånd sedan hon kom med choklad-färgade lockar till butiken där jag jobbar!! från ljusaste blond till mörkaste brun och
åh, visst passar hon galet bra i det här? 


trots solsken och vårig mark så var vinden kall och isig och promenaden blev kort innan vi ville gå hem och värma oss igen.
 

men, att prata av oss hann vi minsann med!! om sånt som kärlek, vänskapsrelationer, framtidsvisioner och det läskiga med nya skolor. hon ska nämnligen börja gymnasiet i år och jag är superbestämd på att plugga igen till hösten!!
 

och här är jag!! i favorithalsduken plus vantarna från monki och mammas gamla svarta kappa från second hand. 
 
ett hav hav lycka mitt i skogen!!! så fint, så fint. nu är jag så nyfiken att jag spricker på att höra vad du pluggar, eller har pluggat eller tänker plugga? för att skänka mig, och andra som eventuellt behöver lite hjälp, inspiration och pepp! jag funderar på grafisk design, fotografi och skriveri. vad funderar du på? tusen kramar och ha det fint! puss

Kommentarer
Postat av: Sandra Leone

Jag tänker mig konst, grafisk design eller Franska i Paris. Jag tar studenten till sommarn och är så väldans pepp på det!

2014-02-20 @ 18:15:10
URL: http://lingers.blogg.se/
Postat av: a.

Jag hoppas jag kommer in på kriminologiprogrammet i Lund. Annars kan jag absolut tänka mig nån skrivarlinje någonstans.

2014-02-20 @ 18:21:27
URL: http://motsvarigheter.blogspot.se/
Postat av: Clara

Jag går fortfarande i gymnasiet, men efter studenten vill jag gärna gå någon slags skrivarkurs för att utveckla mitt språk. Något som grafisk design eller något med konst skulle också vara jätte spännande! Lycka till fina med att hitta rätt! :)

2014-02-20 @ 18:22:42
URL: http://clarahedmans.devote.se
Postat av: Josefin

Jag funderar på antingen museer och kulturarv-programmet eller Journalistik, medier och PR. Men först kanske jag tar en kreativt skrivande kurs!

2014-02-20 @ 18:38:13
Postat av: Ida

Jag tar studenten till sommaren efter tre år som naturare och har funderat på att ta kurser i franska och engelska. Men först har jag bestämt mig för att fara iväg som volontär i höst och sedan dra mig norrut för att arbeta uppe i fjällen till vintern.
Efter det får vi se var jag tar vägen. Kanske far jag till paris till våren för att lära mig franska där. Det hade varit magiskt!

2014-02-20 @ 18:45:45
Postat av: Camilla

har alltid drömt om att bli veterinär och efter att jag tagit studenten förra våren slog min dröm äntligen in! Trivs som fisken i vattnet och förstår nästan inte ens att det är sant att jag om 6 år är veterinär!

2014-02-20 @ 19:40:03
Postat av: Clara

Jag ska börja gymnasiet till hösten och har bestämt mig för att följa hjärtat mitt och verkligen satsa på dansen. Därför ska jag söka Estet Dans eftersom jag aldrig mår så bra som när jag får dansa loss och släppa alla snurrande tankar!

2014-02-20 @ 19:45:24
URL: http://windowsopenedwide.tumblr.com/
Postat av: rebeccajohnnysdotter

går för tillfället andra året på gymnasiet och jag tvekar så himla himla mycket på om jag gjorde fel val, eftersom vi i Finland inte har särskilda linjer utan det är i princip en fortsättning av högstadiet dock hundra gånger mer invecklat och så får man naturligtvis fördjupa sig i ämnen som en tycker om. när jag sökte visste jag inte bättre men har på senare tid insett att alla inte är gjorda för gymnasiet! längtar efter dagen då jag gjort valet om jag ska stanna eller inte. men vi är alla mänskliga, ibland gör vi rätt och ibland fel val! så fungerar vi.

hoppas att du ska trivas i skolan som du söker till, åh det kommer bli så himla bra hannah! och krya på sig fina. kram

Postat av: frida

jag går i tvåan, natur, gillar matte och språk. tycker om att skriva också. vill jobba med nåt som har med miljön att göra tror jag, men först plugga franska i frankrike i ett år. är lite sugen på att plugga matte här i uppsala också, alltså bara ta några kurser. nationslivet i uppsala är så sjukt bra och det är något jag kan rekommendera fastän jag inte har åldern inne riktigt än!!

2014-02-20 @ 20:20:09
URL: http://stummaord.blogg.se
Postat av: My

ÅH! Hon passar verkligen SJUKT bra i sin nya hårfärg! Kram

2014-02-20 @ 20:23:48
Postat av: Alva

Vill plugga engelsk litteratur, på Oxford.

2014-02-20 @ 20:25:22
Postat av: Erika

Jag går just nu en grundkurs som radio AF i Lund anordnar, världens roligaste, peppigaste. Därför vill jag såså gärna plugga i Lund till hösten så att jag kan fortsätta med radion samtidigt som jag pluggar. Tror jag ska plugga media och kommunikationsvetenskap!

2014-02-20 @ 20:27:11
URL: http://precis.webblogg.se
Postat av: Anna

Just nu studerar jag webbutveckling på gymnasiet, vilket jag trivs som fisken i vattnet med. Skulle jag få välja något helt annat skulle jag dock vilja läsa mer litteratur; kanske utbilda mig till en bibliotekarie eller dylikt! Kramar

2014-02-20 @ 21:02:04
Postat av: cicci

Sjukdomar är alltid tråkiga. Kan bara säga krya på dig och hoppas du blir ordentligt frisk nu innan våren startar på riktigt.

2014-02-20 @ 21:19:28
URL: http://bingle.blogg.se
Postat av: Lw

Jag går första året på gymnasiet. I höstas tog jag steget och flyttade 80 mil från familj, vänner, pojkvän och tryggheten för att prova på en ny stad. Nu går jag IB i, enligt mig, Sveriges finaste stad. Det är mycket plugg och kommer att bli mer, men jag kämpar på för jag vet att jag kommer vinna på det senare i livet. Och jag är lycklig i min nya stad.

2014-02-20 @ 23:09:11
Postat av: Melinda Miettinen

tänker faktiskt exakt samma som du, lite kul ändå! :)

2014-02-20 @ 23:32:31
URL: http://thelifesroad.blogg.se
Postat av: Ellen Lindberg

Sådär hade jag det också förut. Hann liksom aldrig bli frisk innan jag blev sjuk igen. Som tur är brukar det gå över, liksom bara hålla i sig i perioder. Jag håller tummarna för att du blir piggare snart!

2014-02-21 @ 05:17:10
URL: http://lindbergellen.se
Postat av: Sigrid

Jag läser om människor, medicin och kropoen. Om mens, hjärtats slag och njurens höga blodtillförsel.
Att plugga till läkare var något jag inte trodde att jag skulle orka med eller klara av så där direkt efter gymnasiet. Men åh, nu strosar jag här i Linköping och allt är helt underbart. Jag växer som människa och den som vill börja studera medicin, ska göra det bums, bums, bums! Man klarar det faktiskt, och det är inte bara nördar utan fantastiska människor som är säkra på sin sak och skrattar åt samma skämt som en själv.

2014-02-21 @ 06:44:54
URL: http://sigridmariaa.blogg.se
Postat av: sara

Hej! Ett alternativ som många missat är att man kan göra sin helt egna utbildning. Då väljer man ett ämne som man läser upp till C-nivå och skriver/gör sitt examensarbete i. För mig blev det medie- och kommunikationsvetenskap. Sen läste jag psykologi, filosofi, barnkultur och projektledning inom kultur resterande 1.5 år.

En examen, eller kandidatexamen som det heter, innebär enbart att man läst 180 poäng (3 år heltid) på universitet/högskola och har skrivit en c-uppsats/examensarbete.

Då får man en helt unik examen, träffar nya människor hela tiden, får ännu fler kontakter, gör endast det man älskar mest av allt och slipper ett eventuellt halvår av något man inte trivs med. Med tanke på konkurrensen om jobb idag verkar det vara toppen! Att vara lite speciell men kompetent.

För min del resulterade det i ett jobb på en reklambyrå redan 3 månader efter mitt första upprop, flera jobb som fotograf och nu mitt största drömjobb på julkalendern.

Lycka till!

2014-02-21 @ 07:53:02
Postat av: Cajsa

jag läser (?) estet dans spets på Lunds Dans- och Musikalgymnasium, älskar't! hoppas du blir antagen till vad du bestämmer dig för, kram

2014-02-21 @ 09:52:15
Postat av: elise

pluggat sjuksköterskeprogrammet i lund!

2014-02-21 @ 15:32:46
URL: http://singmyspring.blogspot.se/
Postat av: Sofia

åh vad fint!

2014-02-21 @ 17:39:17
URL: http://skimmer.blo.gg
Postat av: M

I höstas läste jag den fotografiska bilden på malmö högskola.
I april ska jag läsa typsnittsdesign och typografi på södertörns högskola. Och i höst drömmer jag om antingen biblioteks- & informationsvetenskap eller medie- & kommunikationsvetenskap. Så svårt att bestämma sig när det finns så himla mycket att välja på och så mycket som låter roligt.

2014-02-22 @ 17:41:16
URL: http://awaay.blogg.se
Postat av: Lotta

åh snödroppar!

2014-02-24 @ 19:51:21
URL: http://enlitenlotta.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0