och ljusen lyser i januari.

fredag.  och trots att jag för tillfället inte har någon skola eller jobb att gå till precis varje vardagsmorgon så känns det ändå himla peppigt att helgen är här!! säkert är det på mycket grund av alla fina bestyr med favoritpersonerna jag kan syssla med. exempelvis sånt som caféhäng, middagar, shoppingäventyr, promenader och långa sovmorgnar i hans armar.


en dag som denna startar jag på bästa vis. alltså med en kalasgod frukost som i dag bestod utav havregrynsgröt och en kopp te.


kokad med hälften vatten och hälften mjölk, en näve trokad frukt och så lite kanel och kardemumma. toppad med valnötter och clementin-klyftor. så enkelt men så galet gott! och ps. testa även en klick mandelsmör på toppen! 


mumma kardemumma!! och som soundtrack till denna frusna morgon har jag min nya spellista, som har skapats i tack vare era toppentips. i en vintertid heter den: här! i hop med tända ljus blir det väldans vintervärmande att ha på repeat i bakrunden.
 
och ur muggen dricker jag kusmis kashmir chai. ett världsgott te. tip tips! och nu, för att fira helg lite extra tänkta jag passa på att öppna frågelådan! finns det något du gått och funderat på? fråga, tipsa och önska vad du vill så kommer svaren alldeles snart. nu låter jag spellistan snurra vidare i takt med att jag fixar, pysslar och pluggar. tusen kramar, och ha det fint! puss

Kommentarer
Postat av: sigrid

Var har du köpt ljuslyktan?
Hur är allt med J, och är du inte livrädd att ni går fär snabbt fram eööer skiljer sig det från tidigare förhållande?
Vad är ditt favoritpyssel?
Och var rekommenderar du att man går och pratar om man känner att man behöver det
Kram, och tack för en konstant peppande blogg!

2014-01-17 @ 09:54:58
URL: http://sigridmariaa.blogg.se
Postat av: Ingrid

Hej Hannah!
Alltså jag har ett bamse proplem, eller i alla fall i mina ögon. Det finns en kille i min skola som jag är så himla intresserad av men jag vet inte hur jag ska göra för att få kontakt med honom. Han har inte facebook och det är jättesvårt att försöka få kontakt med honom i skolan för han är alltid med sina killkompisar. Jag vet inte ens om han är intresserad eller superblyg. Och hur ska jag komma över honom om han inte är intresserad? Och hur ska jag veta det? Vill så gärna få kontakt med honom men jag är så blyg... Är inte den som brukar kontakta folk liksom.
Snälla ge mig tips på hur jag ska göra! Står liksom inte ut.
Kramar och tack för dina finfina inlägg! Blir så pepp.

2014-01-17 @ 10:09:29
Postat av: Anonym

Vilka är dina favorit program som går på tv?
Har du några bra tv- serie och film tips att dela med dig av?

Vad har du gjort idag?
Vad har du på dig idag?

Kan du inte berätta lite mer om J?

2014-01-17 @ 10:29:20
Postat av: Anonym

Har du någonsin hållit på med någon sport?

2014-01-17 @ 10:30:26
Postat av: Alice

Kan du inte berätta lite mer om din familj?
Hur lär man sig älska sig själv och hur man ser ut?
Vad tar du helst när du fikar?
Hur träffar man nya vänner och pojkar?

2014-01-17 @ 10:33:38
Postat av: Alice

Skulle du kunna tänka dig att ta en fika med sina bloggläsare någon gång?

2014-01-17 @ 10:48:52
Postat av: Anonym

vad gör du när du är ensam hemma? blir mest sittandes framför datorn i timmar och när jag tänker att jag borde göra något vet jag inte vad.

kallar du dig själv feminist?

puss

2014-01-17 @ 10:58:03
Postat av: Anonym

har du något tips vad man kan göra med kompisar en vanlig vardagseftermiddag?

2014-01-17 @ 10:58:54
Postat av: Emma

Berätta mer om J! Hur ni träffades och hur han är osv! Är så nyfiken :) men bara om du känner det förstås!

Hur gör man när man vill att ens pojkvän som man älskar över allt annat och som är världens mest underbara ska vara lite mer romantisk? Via sms osv. Han är romantisk när vi väl ses men när vi inte ses på ett tag så är det inte så många gulliga sms från hand sida, mest från min. Hur gör jag? Har försökt prata med honom men känner mig taskig som klagar för han är ju helt underbar egentligen. Kanske borde acceptera att han inte är jätteromantisk via tex Facebook och vara glad att jag har honom istället? Känns som ett väldigt litet problem men jag tänkte att du kansle har några bra tips! Tusen kramar

2014-01-17 @ 11:07:10
Postat av: Ebba

Jag är så nyfiken på J, kan du inte berätta hur ni träffades? Sen undrar jag hur ditt liv ser ut nu, jobbar du fortfarande och vad har du för planer det närmsta året? En sista fråga, om du fick åla iväg på en spontanreda nu direkt, vilken skulle destinationen vara?

Tack för en världsbra blogg fina du!!

2014-01-17 @ 13:04:22
Postat av: Mimmi

Räknade du kalorier tidigare? Isf, hur lyckades du sluta? Jag är nämligen helt inne i det...
Hyr mycket tränar du?

2014-01-17 @ 13:21:00
Postat av: Sofia

åh så mysigt och fint!

2014-01-17 @ 14:45:44
URL: http://skimmer.blo.gg
Postat av: Clara

Har du några tips för att få vardagen extra fin?
Vad skulle du vilja göra till höst?
Vilken melodi tröttnar du aldrig på?
Vad är det bästa med vintern?
Kram!

2014-01-17 @ 15:05:10
Postat av: rebecca

kan du inte bjuda hem dina bloggläsare på knytis en dag? hade varit så annorlunda och underbart!!

2014-01-17 @ 15:33:34
Postat av: evelyn

jag har börjat äta mycket vegetariskt även fast jag inte är vegetarian. finns det något speciellt och supergott recept som jag verkligen borde prova?
kram på dig!

2014-01-17 @ 16:04:49
Postat av: MINA FRÅGOR

Berätta mera om "j"!! Snälla!
Använder du p piller eller vilket preventivmedel?
Hur skiljer sig J från benjamin?
Jag är så rädd för kärleken hur gör jag för att komma lver det?
Din blogg är bäst xx

2014-01-17 @ 16:12:29
Postat av: Sigrid

Kan inte du göra att inlägg med tips på vegetariska rätter? Det hade varit så trevligt!

2014-01-17 @ 16:14:12
Postat av: Amanda

Tycker du att kosten är viktig i ett förhållande? Tex om en i förhållandet är vegan eller om den ena vill ha en älsosam kost medan den andra tycker om att äta skräpmat.

2014-01-17 @ 16:19:01
Postat av: Anonym

Har du tips på ställen där man kan prata med t.ex psykolog/terapeut förutom bup?

2014-01-17 @ 16:19:31
Postat av: Amanda

Vad jobbar dina föräldrar med?

2014-01-17 @ 16:20:06
Postat av: Amanda

Vilken stil på inredning är det hemma hos er? Jag har nog bara sett bilder på ditt rum. Hur stort är erat hus?

2014-01-17 @ 16:24:39
Postat av: Emma

Vart kommer ditt fina svart/vit prickiga mobilskal ifrån? Superfint!

2014-01-17 @ 16:26:30
Postat av: Sofia

Kan du inte lägga upp lite mer recept på veggomat?? P.s din blogg är grym!

2014-01-17 @ 16:27:45
Postat av: Amanda

Brukar hela din familj äta kvällsmat ihop? Vilken typ av mat skulle du säga är typisk hemma hos er, om du fick välja en?

2014-01-17 @ 16:30:48
Postat av: Viola

Hur redigerar du dina bilder?

2014-01-17 @ 16:40:36
Postat av: Anonym

Är såå nyfiken på dig och J!! Hur ni träffades och så? Om du vill dela det såklart :)

2014-01-17 @ 16:42:43
URL: http://thelifesroad.blogg
Postat av: Jojo

Gott!

2014-01-17 @ 17:10:01
URL: http://www.jojosmind.blogg.se
Postat av: Alva

Ska du plugga på universitetet? isåfall vad ska du läsa? Jag vet att du förut hade planer på att åka till England, blir det något av de planerna? kram

2014-01-17 @ 17:52:03
Postat av: frida.

hej fina du!! hur mår du? hoppas allt är bra med dig, din familj och kärleken. tycker det är så himla fint att du har hittat en underbar pojke igen. själv har jag lite problemet med en pojke jag är förtjust i. vi har pratat fram och tillbaka i ett halvt år snart och har varit på några få fester tillsammans där vi har haft det himla mysigt. dock har våra läppar inte rört varandra ännu (fast nästa fredag så gör dom kanske det). har drömt om honom så himla mycket i det sista, och jag känner mig så himla trygg när jag är med honom, men problemet är att jag är förälskad i att vara förälskad. jag är förälskad i flörten vi har. jag har ingen aning om jag vågar ta steget vidare, jag vill lära känna alla hans sidor och sådant, men samtidigt vill jag vara hans nu med en gång. rädd för hur det kan bli och hur det kan sluta är jag också. har du några tips till hur man ska våga och till hur jag kan släppa denna rädslan. många kramar!
mvh @naturbarn.

2014-01-17 @ 22:10:09
URL: http://in-the-comet.tumblr.com
Postat av: Amanda

Hur ofta jobbar du i matbutiken?
Är du helst ledig en förmiddag eller eftermiddag?
Är du morgonpigg? Spelar du Wordfeud?
Har du med dig matlåda till jobbet?
Har du upptäckt några nya podcast på senaste tiden(förutom Hannah & Amanda, Alex & Sigge)?

2014-01-18 @ 00:33:10
Postat av: ellen.

din nya kärlek.
vem är han? hur träffades ni?
och vad är det finaste med honom?

2014-01-18 @ 23:11:17
URL: http://elleningridlisa.blogg.se
Postat av: Anonym

Berätta om ditt super vackra hår! Hur ofta klipper/tvättar du det, hur får du det att se så fräscht och naturligt ut? Så himla rar du ser ut att vara förresten! Kram

2014-01-21 @ 23:20:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0