om brödbak, feberfrossa och illustrationer.

måndag. och nu ligger jag här igen. febrig i sängen. himla trist då jag mest av allt vill vara pigg och peppig, springa flera mil och åka på små utflykter. men i stället kan jag och får jag inte göra annat än att ligga här, lyssna på i en vinterid, smula frukost i soffan och skriva texter om hur det är att vara kär. vilket, å andra siden inte låter så väldans dumt heller. egentligen. 


nu är det dags att, traditionsenligt summera min vecka genom instagram, där jag finnes som @_hannahellen. veckan började med
en frukost som den på vykort ett och så klädde jag mig i polotröjan från hm som jag bott i nästintill varje dag sedan dess.


tisdag och febern började närma sig. lyssnade på den här underbara, underbara låten och illustrerade en massa. just illustrationen
på vykort ett gjorde jag hos michaela under söndagen och fyllde i lite extra nu. inser att jag glömt bort ordet who där någonstans men det kanske är förståeligt ändå. ett himla bra citat att ha i tankarna tycker jag. 


som jag nämnde förra veckan har jag kommit igång med mat-och-bak-intresset igen och här ovan syns de två bröden jag gjorde
till familjen! först bakade jag ett solrosbröd, recept här som blev alldeles extra gott till soppa och sedan ett filmjölksbröd, recept här som var både familjens, mitt och jonathans favorit. tips, tips!!


kattgos och lyckolotteri. i veckan kommer vinnarna presenteras och även den peppande listan att dyka upp! åh, vad jag ser fram emot det!! är så himla glad att så många ville vara med och vinna! kan knappt tro att det är sant!!
 

när jag var i paris var ett besök på kusmi tea-butiken nästintill obligatoriskt. att införskaffa ett nytt te likaså. det blev green almond tea, ett lätt och kalasgott te med smak av mandelmassa som i veckan fått krya mig i feberfrossan. 
 

när fredagen kom mådde jag turligt nog mycket bättre! stannade kvar i pyjamasen lite till och åt gröt-frukosten på vykort två innan jag gjorde mig fräsch och fin och åkte hem till jonathan. vi som inte sets på en vecka hade pusskalas, köpte indiskt på stan och såg tom hanks nya captain philips som var galet bra. tio av tio i äventyrs-kategorin!! tips, tips.
 

på lördagen åt vi ännu ett utav veckans brödbak till frukost! en blandning utav både solros-och filmjölksbrödet som faktiskt blev supergott det med. sedan åkte han på bandy och jag gick på en lång prommenad med kvällsklubben i öronen!! min absolut bästa podcast just nu. så mycket skratt!!
 

sedan möttes vi igen och tillbringade en finfin lördag i hop. dock började jag känna mig snurrig igen framåt eftermiddagen och på söndagen fick jag åka mammataxi hem från stationen och lägga mig i sängen igen. klädde mig i mys-skjortan ett litet tag innan jag fick byta till varmare kläder och drömma om de superfina elsa beskow-kopparna jag blivit förälskad i tidigare i veckan.  
 
åt gröt till lunch, som sig bör när en är frusen och gosade med katt, kikade på favorit-avsnitt av modern family och mådde inte alls bra. så det som gäller nu är att vila, vila, vila ett par dagar och hoppas att febern försvinner så jag kan stå upprätt igen. i dag tänkte jag plugga körkortsteori, skriva listor på sånt jag vill införskaffa och kanske se på en film eller två. har ni några tips? något mysigt eller äventyrligt kanske! vore så fint då jag inte kan tänka klart och komma på något själv. ha det fint! puss

Kommentarer
Postat av: rebeccajohnnysdotter

Hoppas att du kryar på dig snart!! Underbart att läsa att du ändå tar tillvara på timmarna genom att göra sådant som du tycker om!
Kram

Postat av: Jonna

The blind side! världens näst bästa film, efter Forrest Gump. SE DOM!! :)

2014-01-27 @ 12:25:11
Postat av: Sandra Leone

De illustrationer som du lägger upp på din tumblr, vilket program gör du dem i? Megatacksam för svar och krya på dig kramar!

2014-01-27 @ 12:50:01
URL: http://lingers.blogg.se/
Postat av: e

så himla, himla fint!! :)

2014-01-27 @ 13:00:57
URL: http://beriz.blogg.se
Postat av: Hanna

Jag såg filmen Nathalie i helgen och tyckte att det var en riktigt bra film!!
Skulle säga att det är en romantisk dramakomedi - med både skratt och sorger - som utspelar sig i Frankrike.

2014-01-27 @ 13:33:18
URL: http://hoshanna.devote.se
Postat av: jemima

october baby är en väldigt bra film!

2014-01-27 @ 16:51:29
URL: http://miaj.blogg.se
Postat av: jemima

october baby är en väldigt bra film!

2014-01-27 @ 16:51:29
URL: http://miaj.blogg.se
Postat av: Alva

Amelie från Monmartre!!!! OBS. måste ses på franska! Julia och Julie är även hur mysig som helst. tipstips!

2014-01-27 @ 16:54:44
Postat av: Anonym

du kan få tips på en fransk film som är så rolig att man kiknar av skratt stundtals: "det är bara förnamnet" (le prénom)

2014-01-27 @ 17:59:23
Postat av: Ebba

Oj nu blev det anonymt... Kom på ett till tips "500 days of summer"!

2014-01-27 @ 18:01:04
Postat av: ebba

oj nu blev det anonymt... kom på ett par till tips också! mysig film - "500 days of summer", äventyrlig film - "Thelma och Louise"

2014-01-27 @ 18:03:50
Postat av: ebba

oj nu blev det anonymt... kom på ett par till tips också! mysig film - "500 days of summer", äventyrlig film - "Thelma och Louise"

2014-01-27 @ 18:04:48
Postat av: ebba

oj nu blev det anonymt... men kom på ett par till tips också! mysig film - "500 days of summer", äventyrlig film - "Thelma och Louise"

2014-01-27 @ 18:06:37
Postat av: Sofia

åh så fint så fint!

2014-01-27 @ 19:01:20
URL: http://skimmer.blo.gg
Postat av: elise

åh, hannah, vet du vilken du måste se? blue is the warmest color <3
eller frances ha. mycket, mycket bra filmer!

2014-01-27 @ 22:05:00
URL: http://singmyspring.blogspot.se/
Postat av: elise

filmer du måste se:
+blue jasmine
+the bling ring
+warm bodies
+about time (du hade älskat!!)

2014-01-27 @ 22:08:29
URL: http://singmyspring.blogspot.se/
Postat av: Melinda

about time- otroligt mysig och bra film! en av de bästa jag sett :)

2014-01-28 @ 00:14:48
URL: http://thelifesroad.blogg.se
Postat av: Ellen Lindberg

Lika vackert som vanligt!

2014-01-28 @ 01:42:16
URL: http://ostran.blogg.se/ellenlindberg
Postat av: nathalie.

kan inte du fotografera "mat under en vanlig dag" och lägga upp här?

2014-01-28 @ 12:40:18
URL: http://conscious.blogg.se/
Postat av: Emilia

Åh så mysiga bilder!

2014-01-29 @ 23:59:13
URL: http://pezone.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0