nu när jag är singel.

onsdag. och visst är det typiskt när alla livets mindre roliga ting ska hända på samma gång? särskilt när det
inkluderar det där som bara vi kvinnor får. jag tycker att det vore fint att inte behöva jobba dagar som dessa.
bara ligga i sängen, lyssna på jake bugg och dricka tranbärsdryck i oset av nya vanilj-doftljus och parfymen
du sprutat ett par gånger extra bara för att få känna dig lite mer ren. 

sweeter than heaven, hotter than hell | via Tumblr

men snart far jag till jobbet, och det ska bli fint ändå för jag har en lång lista på tankenötter att klura ut i takt
med att timmarna tickar på. ett roligt tips, tips som får tiden att gå fortare!! en tankenöt jag hade genom hela
föregående veckan handlade om det här: att lista sånt jag vill göra nu när jag är singel igen!

solitude; | via Tumblr

som att säga i från när någon gör mig ont. våga det!! och inte sitta med ont i magen i hemlighet och gå med
stenar på mina axlar när personen som rev mig flyger fram.

i'm leaving but i don't know where to | via Tumblr

som att finna kläder till garderoben-två-punkt-noll. det är dags att rensa ut och finna nytt. en ny del i mitt liv
plus en ny tid plus en gammal garderob. nej, det går inte i hop!!

▬

som att laga mer mat och prova nya spännade recept. för det gör mig glad och får mig att må bra. och det är
just sådant jag från och med nu vill fokusera på! dessutom finns det en fantasitsk kick som når mig när jag
nöjt får bjuda andra på det jag skapat!

On The Run | via Tumblr

som att läsa! det är sannerligen en skön paus från vardagen som jag har underskattat alldeles för länge nu!!
och det behövs! eftersom det just nu känns som om jag redan lyssnat på alla podcasts och läst alla bloggar. 
en så himla tråkig fas som kanske kan botas genom att byta internet-liv mot litteraturen för ett tag?

young and beautiful.. | via Tumblr

som att njuta på en onsdag! ha fredagsmys på en tisdag! eller söndag-i-sängen på en måndag! för kan man
så får man. det är bara jag som bestämmer nu.

R-earrange | via Tumblr

som att skiva kärleksnoveller igen. det går liksom inte om skriva om något annat än oss när jag är förälskad.
men nu!! nu kan jag dagdrömma fram visioner om hur andra möts, älskar och gör slut. underbart!!

Sunday morning soon will come | frostingg on Xanga

som att ge mig själv en vårig utmaning att låta bli gröten och prova på några nya frukostar! ägg, grapefrukt
och pankakor, nybakt bröd, soyayoghurten jag alltid äter om sommaren och smoothies med massvis av bär.
känns väldans passande nu när solen skiner igen och vi kryper närmare våren!
 
Tumblr
 
som att lägga pengar på underbara bestyr med vännerna! tänk, nu är det inte länge tills det är picknick-väder
igen! och vad sägs om en tripp till köpenhamn? eller en second-hand-runda? eller en alldeles ovanlig lördag
med middag på stan och dans som avslut? magiska minnen är värt alla pengar i värden tycker jag.

Tumblr

som gå och lägga mig i tid. tjugotvånollnoll i säng är mitt mål. så hinner jag skriva dagbok och läsa lite bok
och dagdrömma mig till sömns utan att bli stressad av att det bara är sju timmar kvar tills jag ska upp igen. 

Tumblr

som att hitta på lite mer bestyr med familjen min. restaurangkvällar, som resor och stadsäventyr. jag vet att
det kanske vankas flytt i höst och jag vill gärna ta vara på tiden när jag bor hemma med bästa mamma och
pappa och allra käraste syster. 
 
On The Run | via Tumblr

som att ta vara på kattgos och kramar. som att lära känna mig själv ännu bättre och vad det egentligen är jag
vill göra i framtiden. som att njuta och låta bli att oroa mig för så mycket jämt. åh, vet ni vad? fastän det gör
himla ont just nu, allra särskilt på denna lingondag så vet jag att den här tiden, den nya tiden kommer bli så
fantastiskt, sagolikt bra! och jag hoppas att den här listan kan inspirera fler som jag att finna lite pepp, hopp
och tro i dag. livet är fint, du är fin - ta vara på det! tusen kramar och ha det fint! puss

.                                                                                                                                           ph: weheartit.com 
 

Kommentarer
Postat av: Hanna

Åh vilken fin lista, tycker jag!
Och det är ju så himla typiskt att det där ska inträffa just när man verkligen inte behöver det. (jag räknade ut att det ska komma på min 20-årsdag till exempel, då jag ska ha över vännerna på middag, inte det roligaste att känna smärtan på en sån dag...)
Och jag måste också säga som kommentar till både det här inlägget och till de senaste inläggen du gjort att du är så stark som tar itu med det jobbiga, som låter det finnas där, men inte låter det ta makten, att det istället är du som övervinner allt det. Och jag tror också att du kommer få en jättefin tid framöver! Särskilt med dessa bestyr och en så fin attityd.
ha det fint! kram!

2014-03-06 @ 00:31:35
URL: http://stjarnklarts.blogg.se
Postat av: Bonnie

Jag älskar bilderna!

2014-03-06 @ 03:09:13
URL: http://bonnieelinandrea.blogg.se
Postat av: Am

Hannah! Jag älskar dig. Jag försöker göra mer sånt som jag drömer om, du vet, måla en tavla utan ramar och regler, vara uppe jättesent en vårig natt,ta en långsam promenad samtidigt som fåglarna vaknar, låta någon lära mig något, baka bröd och bjuda någon, fånga nya intryck, uppleva natur och koppla bort internet helt. Jag läser en bok just nu där en av karaktärerna är en pojke som är frankofil. Han är så älskvärd, han utlever DET DÄR. Jag vill vara som han, som du. Göra sånt som jag drömmer om. Men är jag slö? Är jag rädd? Kan jag inte? Eller vad är det som gör att jag inte skapar min egna lilla värld och lever sådär drömskt? Tipsa mig, men framförallt fortsätt inspirera mig såhär bra som du gör i bloggen!

2014-03-06 @ 09:35:42
Postat av: Sofia

åh så himla fin lista! fick massor med inspiration! skulle hemskt gärna också vilja rensa garderoben min, men skulle inte du då kunna göra ett kollage med klänningar och sådant inför våren och vart vi läsare finner dem? för det skulle vara alldeles underbart! och garderoben skulle definitivt bli rensad och förnyad.
stora styrkekramar och allt annat som värmer till dig♥

2014-03-06 @ 09:37:54
URL: http://skimmer.blo.gg
Postat av: Sigrid

Och tänk att jag också har lingonvecka och bäljer i mig tranbärsjuice men mer för att en förböfla uvi kommit och gjort så att energin sugits ur mig. Du ska veta vad du gör andra starka! Så tack för pepplistan, våren kommer och vi är alla lika peppade på det som du ♥♥

2014-03-06 @ 09:42:01
URL: http://sigridmariaa.blogg.se
Postat av: Emma

Så himla mysig lista!

2014-03-06 @ 10:47:17
URL: http://glittrigamoln.blogg.se
Postat av: elise

underbar lista.

2014-03-06 @ 12:12:52
URL: http://singmyspring.blogspot.se/
Postat av: Therese

Vilka fina tankar du har! Vad var det som inte passade mellan er två? Jag står på randen till att bli tillsammans med en kille, men är så osäker på vad jag vill. Hur var det i ditt fall?

kram!

2014-03-06 @ 12:22:28
Postat av: Karin

Jag fattar precis vad du menar! Bara vi kvinnor som förstår ju! (för du menar sprutorgasm va?)

2014-03-06 @ 15:56:03
URL: http://mammatill2.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0