om drömska lägenheter, picknickvår och pojkvänslängtan.

onsdag. för ungefär en vecka sedan frågade jag er vad ni drömmer om och åh, vilka himla många fina svar jag fick. tusen tack!
det blev en kalasfin och lång lista som peppar och inspirerar. i bland hjälper det nuet att tänka på framtiden. specielt för oss födda nittonhundranittiofyra och ska byta värld i höst. ha det fint! puss
 
del 1.
 
Tumblr_mcxlx0ir1z1qzh7tdo1_500_large
 
♥ jag är inlagd för tillfället och ägnar dagarna åt att drömma frankrike-drömmar. en liten lägenhet i paris med vita väggar vita gardiner och monet och picasso affischer på väggarna, kryddor i små glasburkar och ljusa trägolv. baguette ost vin kaffe lavendeldoft fransk musik och fransk pojkvän. åh, i höst ska det förhoppningsvis bli verklighet!
 
♥ jag drömmer om att hitta världens finaste pojke som alltid finns vid min sida och som älskar mig mer än allt annat. drömmer också om att få åka till los angeles i sommar, en dröm som jag vet att kommer gå i uppfyllelse. 150 dagar kvar!!
 
♥ jag drömmer om ljus och värme och himmelsblå klänningar. varma händer, ögon och midnattsdopp. jag drömmer om vår.
 
♥ jag drömmer om en lycka, en kärlek, en glädje som jag bara kan få lysa av och sprida till andra. för tänk vad fint att få le så mycket att andra också börjar göra det när dom ser på en. att få andra att le, få må bättre. för vad jag drömmer om är en lycklig, leende värld.
 
♥ att sluta frysa, att det ska sluta regna och att det ska bli vår. att jag ska orka hålla tempot uppe, att tiden ska gå snabbt och att tiden ska vara meningsfull.
 
♥ jag drömmer om att få vara lycklig. att känna hans armar runt mig och att få kyssa hans mjuka läppar. jag drömmer om att få komma bort från gymnasiet och låta livet börja på riktigt.
 
♥ jag drömmer om att få gå på konsert. dansa, skratta, hoppa till musiken, känna basen dunka och le mot mina vänner. eller att packa ner mackor, kakor och tårta, ta med mig mina fyra favoriter och åka på dagsäventyr till nån fin stad. avsluta kvällen med att dricka fnittervatten och dansa tills kvällen blivit morgon. att solen ska lysa varenda dag.
 
♥ jag drömmer om att vakna upp i en egen lägenhet i ett disigt london, äta frukost i lugn och ro med bbc radio i bakgrunden för att sen gå till ett café och läsa mina bästa böcker.
 
Tumblr_mhfb1hqmck1s0a4soo1_500_large
 
♥ jag drömmer om framtid och frihet, om månader av egna bestyr och egna medvetna val. om att inte känna sig fastbunden. jag drömmer om att bo själv, finna någon att älska och vilja beresa mig med. det vore alldeles hemskt fantastiskt.
 
♥ jag drömmer om att få förändra, och inspirera. och om att göra världen till en bättre plats att leva på.
 
♥ jag drömmer om den där första riktiga vårdagen. då fåglarna kvittrar sådär vårglatt & solen riktigt tar i ansiktet. och den dagen ska man såklart spendera med någon man tycker om & så ska man kanske gå en promenad längs vattnet eller sitta på någon uteservering & mysa.
 
♥ det enda jag vet att jag vill i framtiden är att varje morgon vakna upp bredvid honom, att vi ska bo i en lägenhet tillsammans och inte behöva åka buss för att få pussar och värme.
 
♥ jag drömmer om att vara med dem som gör att jag känner mig helt, helt trygg. som jag kan sitta och spela piano med och tiden bara flyger iväg, som jag känner att jag är lycklig med. jag drömmer om att vara med dem istället för att känna mig gråtfärdig för att jag inte är med dem. 
 
♥ att den pojke som jag tycker så himla mycket om ska bli min på riktigt. att få höra om viska godmorgon istället för att läsa det i ett sms. att få gå långa skogspromenader som vi båda tycker så mycket om. att få presentera honom för familj och vänner. jag vill vara hela hans universum.
 
♥ först vill jag se världen. sen drömmer jag om en vitmålad lägenhet i en fin stad, där jag har mitt egna café.
 
♥ jag drömmer lite försiktigt om att hitta den där pojken som får hjärtat att klappa lite extra. en resa till Paris och ingen prestationsångets, promenera under eiffeltornet och glömma mattetalen. jag drömmer också om min 18-årsdag och att få skåla i vin sena sommarkvällar.
 
Tumblr_mheamijlo71s0a4soo1_500_large
 
♥ jag drömmer om att resa. jag drömmer om att åka ut på ett äventyr. sedan drömmer jag om att åka som utbytesstudent till england eller frankrike. jag vill se världen.
 
♥ jag drömmer om den där egna lägenheten som jag gör alla andra dagar. där inredningen är helt självbestämd, mycket second hand och porslin överallt, klänningar och fotografier på väggarna och bokhyllor i varje rum. jag drömmer om london och dess gator som jag ska få upptäcka för första gången i mitt liv med en av mina bästa tjejer, få äta god mat, besöka platser som jag inte trodde skulle låta sig upptäckas av mig så snart som om två månader, är så pirrig, peppad, nervös, lycklig och allt det där. tror att jag spricker snart.
 
♥ jag drömmer om en lycklig framtid. med vita väggar och ett brett leende på mina läppar. att jag får göra det jag vill och att jag har ett trivsamt arbete. skulle vara så kul att få fotografera världens finaste hemligheter. som i kina, thailand, paris och massa hav... jag drömmer om att få hålla fast vid den jag är... och ja drömmer om att hitta min gömda framtidsdröm..
 
♥ jag drömmer om ett liv utanför alla måsten och prestationsångestar, där alla mina val är för mig själv och inte för att göra någon annan stolt eller lycklig. ett liv där jag har mina drömmar i mina händer. där jag har flyttat utomlands för au pair-liv ett år, så jag lär mig uppskatta allt här hemma och sedan flytta till en lägenhet på söder i stockholm, att det finns en han med i bilden. ett liv där jag kan gå på dramaten-föreställningar en onsdag eller fika på mitt favorit fik en söndagsmorgon. där jag och mina raraste vänner kramas och håller varandras händer genom allt. ett liv där världen är i mina händer och jag får göra precis vad jag vill med det.
 
ph: weheartit.com

Kommentarer
Postat av: Emma Hallenballen

Åh missade detta men tänker lägga till min dröm ändå!
Jag drömmer om en frihet efter skolan och studenten då man kan göra vad man vill.
Som att resa till andra sidan jordklotet med ett stycke bästis. Att befinna sig där, i Australien, i ett halvår och bli brunare än man någonsin varit, att lära sig surfa och sedan göra det tills håret ramlar av pga allt saltvatten och att träffa så mycket nya människor. Få vänner för livet.
Få ett minne för livet.

(skulle kunna babbla på om detta i en evighet för vill så gärna att det ska bli sanning i orden. Det enda som står emellan är vi ungdomars vanliga problem med jobb.)

2013-01-30 @ 20:34:35
URL: http://haemma.blogg.se
Postat av: nellie

så fint så inspirerande så drömmande

2013-01-30 @ 21:08:16
URL: http://domfyraarstiderna.blogg.se
Postat av: anna

sitter & ler för mig själv. så fint!

Postat av: Anonym

Mitt hjärta stannade en sekund när jag kom in snabbt på bloggen din och såg meningen :jag är inlagd nu.. Åh det är så hemskt vem det än är.. Men är så glad att du mår bättre nu Hannah och börjar komma igång med ditt liv igen! Varma kramar till er alla tjejer där ute och dig allra käraste Hannah! :)

2013-01-30 @ 21:19:52
Postat av: Jossan

så fint skrivet

2013-01-30 @ 22:44:51
URL: http://blueskies.blogg.se
Postat av: Beata

Jag älskar de här listorna, det är som att man får ta del av en liten liten bit av människors liv.

2013-01-31 @ 13:45:19
URL: http://ringbeata.blogspot.com
Postat av: Maja

Underbart!

2013-02-01 @ 17:16:55
URL: http://www.mla-photography.blogspot.com
Postat av: lisa

vad fint det är att läsa om allas drömmar!

2013-02-14 @ 12:53:05
URL: http://popflickan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0