▼ men i bland glömmer jag bort att fokusera på det fina.

lördag.  och jag är sjukling för tolfte dagen i sträck. men vet du? nu känner jag det på mig. jag känner på mig att jag minsann snart är frisk. och åh, som jag längtar! efter fina klädval, efter cafébesök, efter att införskaffa fina skrivblock inför skolstarten
och vara ute i den där sensommarluften som doftar så ofantligt gott genom mina spetsgardniner.

under den här bilden stod det något annat förut. men det tog jag bort. det var himla dumt skrivet och jag vill tacka anonym för hennes kloka tanke. i stället för att fokusera på det som är svårt borde jag kanske fokusera på det som jag applåderar mig själv för! som den där världsmysiga stunden i soffan med en ny tidning och ett gäng goda rutor frukt-och-mandel-choklad! eller att
gå ner till köket efter en lång dags vila och få smaka på äppelpajen som morfar och pappa gjort!! (den var himmelsk).
 
för i bland är det faktiskt himla mysigt att vara sjuk. när halsen inte ömmar och huvudet inte dunkar så njuter jag utav att unna mig njutning. utav att pyssla om och ta hand om mig. för det är ju precis sånt jag behöver nu. det är världsviktigt.

under mina sjuklingsdagar vill jag äta snälla saker. gärna sånt som är lent och varmt och smälter på tungan. som idag, när den potentiella halsflussen äntligen hade gått ner, då! då är en gröt kokad med russin, päron, pumpafrön, honung, vaniljpulver och kardemmumma otroligt snällt och gott! särskilt i hop med största koppen te.

toppad med soyamjölk, mandlar, kokos och plommon. nu tänker jag fortsätta med mina sådant-jag-gör-när-jag-är-sjuk-bestyr!
det vill säga att dricka ingefärs-te och varva big bang theory med modern family samt lyssna på mina nya bästa spellistor och varva pinterst med weheartit. fast mest skratta åt sheldon cooper. ha det fint! puss 
fotografi: jag

Kommentarer
Postat av: e

Krya på dig! Ibland säger kroppen ifrån, och då gäller det att lyssna <3

Svar: åh, precis, du har så rätt. att lära sig lyssna på sin egen röst är sannerligen livsviktigt! ❥❥❥
Hannah.

2014-08-23 @ 20:58:08
URL: http://beriz.blogg.se
Postat av: Sofia

Men åh vad fint!

Svar: tack fina du! ❥
Hannah.

2014-08-23 @ 22:24:35
URL: http://skimmer.blo.gg
Postat av: frida

skönt att du börjar bli bättre. jag var sjuk hela sommaren och det är verkligen hemskt att inte kunna göra något. krya på dig en massa finaste du!! <3

Svar: tusen tack, vad fin du är! ❥ ❥ ❥
Hannah.

2014-08-24 @ 22:59:49
URL: http://stummaord.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0