om det fina fantastiska festivallivet.

hemma igen. och åh, var ska jag börja? bon iver gav mig rysningar och the royal concept lyckorus. fantastiskt fint
sällskap, fantastiskt lysande sol och fantastiskt inpirerande personer att både möta och se. andra året i rad nu och
det här ska bestämt bli en tradition!

på onsdagen tog jag tåget till göteborg. mötte upp linnea vid stationen och spenderade sedan dagen i stan med shopping, paj-lunch och en massa längtansfula ord inför de kommande dagarna. på kvällen lyssnade vi igenom de band vi inte kände till och planerade vad vi skulle se. festivalens första spelning gjordes av oberhoffer och peppen var så stor att jag nästan kunde ta på den. åh, det pirrade genom hela kroppen.
 
nästa band var deportees som var bra. punkt. det är så fint med way out west för alla tar på sig sina bästa plagg och medan man väntar på favoriterna kan man sitta och spana på alla välklädda människor som skyndar förbi.
 
vi bar våra favoritskor dagen till ära. jag i mina gubbskor från vagabond och linnea som bar sina vinröda docs bättre än någon annnan. efter en stunds väntan blev det dags för florence and the machine. helt otroligt galet bra. åh, ska man se något live så är det detta! kvällen avslutades med the black keys som var ett kalasbra band att se live.
 
dag två började med filmvisning. vi såg snabba cash två som, även fast svenska thriller-rullar inte är min favorit var väldans bra. vår första spelning var ane brun som sjöng worship tillsammans med josé gonsales så fasligt fint. 
 

på kvällen såg vi bon iver. bon iver, bon iver. jag kan knappt förtstå det än. så himla fint och magsikt. konserten började i dagsljus och slutade i kvällsmörker och allt jag tycktes kunna se var ljusen på scenen och allt jag hörde var magi. den sista dagen började också väldigt magiskt. har ni aldrig lyssnat på ben howard så snälla, gör det bums. jag har lyssnat på honom under mina mest känsliga dagar och ni anar inte vilken känsla det blev när jag fick höra låtarna live. 


det blev en väldigt varm dag och vi beslutade oss för att svalka oss på bästa vis. melon, vindruvor, körsbär, jordgubbar och två sorters melon för förtiofem kronor kanske är lite dyrt men åh, det var så värt.


efter fruktpausen såg vi laleh. det var för andra gången i år men hon var minst lika fin och magisk för det. alla sjöng med och hon log och tackade. så himla härligt med tacksamhet tycker jag! sedan var det dags för the royal concep så var så galet bra roligt helt enkelt. dansade med lyckoruset i magen här. specielt till denna låten.


vi busade och sörjde lite över att festivalen närmade sig sitt slut, men bara för en sekund för sedan insåg vi att vi hade solsken, härliga minnen och till och med lite musik framför oss. hurra!

kvällen, den sista kvällen avslutade med mike snow. när animal spelades så levde jag verkligen i nuet och jag applåderade nästan sönder mina kvällsfrusna händer för att hela festivalen nu var slut. i dag tog jag bussen hem och log hela vägen åt alla fantastiska äventyr jag har varit med om. det är himla härligt att vara hemma, vila och andas ut. och tänk vad fint att ha så bra minnen att tänka på när dagarna känns fel, tråkiga och grå. ha det fint! puss
fotografier från min instagram.

Kommentarer
Postat av: Frida

ååååh så himla fint och är så avis!!

2012-08-12 @ 20:45:52
URL: http://astridfrida.blogg.se
Postat av: Adele

Håller med föregående,fyfasen så najs!

2012-08-12 @ 21:43:58
URL: http://adelebyberg.wordpress.com
Postat av: Adele

Håller med föregående,fyfasen så najs!

2012-08-12 @ 21:44:07
URL: http://adelebyberg.wordpress.com
Postat av: Leone

Åhh fina du, du fick mig att upptäcka Ben Howard.

2012-08-13 @ 10:43:17
URL: http://lingers.blogg.se
Postat av: Olga

Alltså åh, kan inte förstå att jag missade Ben Howard. Såg hans spelning live på way out wests hemsida och ja, så himla himla bäst. Måste, måste, måste se honom när han spelar i Köpenhamn!

2012-08-13 @ 17:13:28
URL: http://beyondthis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0