svar.

Villken dialekt pratar du? Egentligen ingen alls. Pratar med influenser från skånska, halländska, stockholmska osv. Kan man kalla det sydsvenska kanske?

Pratar du som du skriver, alltså använder ord som himla fint osv?
Ja det gör jag faktiskt! Skulle inte avnända ord i mina texter som jag inte använder när jag pratar.

Kan inte du lägga upp en video där du pratar någon gång?
Jo men visst kan jag göra det! Har funderat på det länge men vet inte riktigt vad jag ska säga bara.

Hur hittar du bilderna på weheartit? skriver du typ bara: girl? eller? Haha, nej inte riktigt. Så vida jag inte letar efter något specifikt brukar jag mest lägga till bilder från andra sidor. Annar brukar jag mest titta igenom de bilder som mina kontakter har.

37392c42a4a786739510f8b22c9e80d6_h_large


Vilken skola går du på? och vilken klass? och vilken linje? Jag går andra året på LBS i Lund där jag går medialinjen. Värt att veta att jag har inriktning journalistik nu i tvåan och sedan design i trean. Kul!

Vad lyssnar du på för musik? Just nu försöker jag bara lyssna på musik som gör mig glad eller sånt som får mig att koppla av. Kan vara lite som Coldplay och Bon Iver, First Aid Kit och Laleh men också lite nostalgifint eller dansfeber-låtar från 50-talet.

Vad gör du när du känner dig ensam?
Slår på musik, eller någon film för att få lite "sälskap" och försöker hålla mig så sysselsatt som möjligt. Kanske läser, skriver eller något sådant.

Blir det någon videoblogg? skulle vara så kul att få en röst kopplad till dig!
Absolut! Men som jag skrev ovan så har jag bara lite svårt att veta vad exakt det är jag ska prata om. Men en videoblogg ska det bli!

Bästa pepp-låtarna?
Håller faktiskt på med en pepp-lista på spotify i dett nu så håll ut lite till så ska jag dela med mig av den så snart som möjligt!

Bästa förebilden?
Mamma.

Vart handlar du helst kläder? Monki, Zara och HM är mina svenska favoriter.

4248549076_781697666e_z_large


Vad gör du om 10 år? Om tio år är jag tjugosju, har förhoppningsvis hittat någon som ger mig fjärilar i magen och som jag bor i hop med. Kanske i en stor lägenhet i London, högt till tak, vitt och kakelugn och sånt fint. Jag har en fin kontakt med familjen och de som i dag är mina närmaste vänner och förhoppningsvis har jag ett bra jobb innom media. Skriver, fotograferar och pratar i radio. Det vore fint.

Vilka betyg gick du ut med i nian? Har faktiskt ingen aning. Jag gick på montesorriskola och där hade vi omdömen i stället för betyg.

Jag har uppfattat det som att i bor i en liten by? Och undrar om du trivs där eller egentligen skulle vilka bo i en större stad?
Jag bor i en by på landet och där trivs jag hur bra som helst. Det är där jag verkligen känner mig hemma, fri och kan koppla av ordentligt. Men när jag flyttar hemmifrån vill jag flytta till en större stad (London, åh) men kommer då att älska att åka ut på landet och komma hem.

Var redigerar du dina bilder? Är det programmet gratis?
Jag redigerar alla mina bilder i Photoshop cs4 som jag fått tillgång till genom skolan. Det är ett jättebra program men tyvärr är det ganska dyrt.

Hur länge har du hållt på med fotografi?
Har tyckt om att fotografera så länge jag kan minnas men började fotografera med systemkamera först hösten 2008.

Har du haft samma kamera alltid eller bytat - vilken har du nu?
De första systemkameran jag hade var en fuji finepix. Inget att rekomendera. Annars har jag alltid haft, och har fortfarande en Canon EOS 450D. Skulle dock gärna vilja byta upp mig till något mer avancerat.

Tumblr_la75folgps1qzwilpo1_500_large


Dina bästa tips när man ska skriva en novell? Dagdröm. Mina noveller är väldigt ofta små önskedrömmar om vad jag tycker vore fint och då blir oftast novellen fin också.

Tränar du någonting?
Absolut! Brukar träna friskis-och svettispass 3-4 gånger i veckan och då är det oftast medelpass eller intervall/flex som gäller.

Favoritcafeer/restauranger/affärer i lund & malmö?
Är inte så bra på malmö men i Lund rekomenderar jag Ebbas skafferi, st jacobs stenugnsbageri och patisseriet för fika och lunch och Annas Kök och Klostergatans vin och delikatess som resuranger.

Vad tycker du om lund?
Mycket! Det finns få städer som är så mysiga som Lund.

Har du nära relation till dina föräldrar?
Ja, speciellt efter det att jag fick mina större ätstörningsproblem. Jg kan säga precis allt till min mamma, hon är så himla bra. Och även om min pappa inte alltid förstår mig så vet jag att han finns där vad som än händer.

Är du den spralliga, knasiga och vilda eller den lugna och djupa?
Eftersomj jag just nu går i genom en hel del är jag oftast den lugna och djupa och det är väl så man vanligast ser mig. Men när jag är riktigt glad och fylld med lyckorus kan jag vara hur sprallig som helst!

Tycker du om att sporta? har du haft någon sport-hobby nångång? Vad och håller du ännu på?
Jag gillar att träna och har alltid varit ganska bra på sport. Jag har tidigare tävlat innom kanot men sedan jag skadade handleden förra våren har jag slutat med det. Så nu tränar jag, som sagt olika friskis-och svettispass 3-4 gånger i veckan.

4462258507_ac57013951_z_large


Vad har du gjort i dag, vad brukar du göra när du är sjuk? Och vilken är din favoritfilm?
I dag har jag sovit, skrivit dagbok, tittat runt bland favoritbloggarna, pratat i telefon med vänner, kämpat med det jobbiga och sett på en himla massa film. Favoriten är Julie & Julia.

Har du gått på någon kurs i skrivande för du skriver så himla bra eller kom det bara av sig självt?
Nej det har jag inte. Jag är uppvuxen med stor fantasi och det är nog det som hjälper mig mest i mitt skrivande. Men tack fina du.

Om du fick en super talang, t ex att vara jättebra på att spela piano eller nåt. Vad skulle du välja då?
Jag önskar att min talang kunde vara produktivitet. Jag har så många idéer som jag skulle vilja få igenom men är inte så bra på att få saker gjort. Annars så skulle jag inte säga nej till att vara jättebra på piano.

Jag undrar vad du heter och om det är du som spelade Saga i filmen tusen gånger starkare?
Jag heter Hannah Ingelsten och nej, tyvärr var det inte jag som spelade Saga. Fast det har ju varit kul!

Hur mycket läsare har du?
Oj, det kan faktiskt variera väldigt mycket. Mellan ca 330 - 1200 per dag. Men oftast omkring 750 skulle jag tro.

Hur många bloggar läser du?
Ca tjugo stycken ungefär.

Ps. Råkade visst låna den här fina tjejens bild  så jag måste passa på att be om ursäkt, det är inte lätt när allt kan hamna på weheartit. Missa inte hennes fina flickr-sida heller, den hittar ni här. Puss
[ph: weheartit.com]

Kommentarer
Postat av: Camilla Andersson

oj vad paff jag blev, haha, bild nummer två är min :) du får jättegärna länka till mig istället för weheartit! :)

2012-02-07 @ 10:31:44
URL: http://camillalola.blogg.se/
Postat av: Thea L. Jørgensen

Kjempefine svar :)

Kan ikke du skrive alle bloggene du leser, det hadde vært så himla fint! :D

2012-02-07 @ 12:18:16
URL: http://tlovise.blogg.no
Postat av: Camilla Andersson

s: Vad bra! det är den enda nackdelen med weheartit, att man inte ser vart bilden kommer ifrån.

2012-02-07 @ 15:31:20
URL: http://camillalola.blogg.se/
Postat av: Nittiofemman.

Vad kul att du går på LBS! Jag gör detsamma, fast i nyköping.

2012-02-07 @ 16:20:27
URL: http://nittiofemnolltvatolv.blogg.se/
Postat av: Olga

Fina, fina Hannah! Så himla roligt att få läsa om di. Du verkar vara en så otroligt trevlig och härlig person!

2012-02-07 @ 17:15:56
URL: http://beyondthis.blogg.se/
Postat av: elin

Det är så fint att läsa sånt här och jag blir så glad över att veta att så fina personer som du existerar.

2012-02-07 @ 18:29:23
URL: http://cinquantejours.blogg.se/
Postat av: Frida/Dezdemona

Att jobba som radiopratare är faktiskt något av det roligaste jag gjort, så det kan jag rekommendera! Kul att du är inne på det spåret :)

2012-02-07 @ 20:15:41
URL: http://dezdemonas.blogspot.com
Postat av: Camilla Andersson

du kan länka antingen till min flickr http://www.flickr.com/photos/41747607@N06/4248549076/in/photostream eller till http://camillalola.blogg.se om du vill låna min bild.

2012-02-07 @ 21:51:48
URL: http://camillalola.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0