Frågelådan.

Tumblr_ltotjuadb11qgsamgo1_500_large

 

När började du få din ätstörningar? Och vet du varför? Jag fick mina första problem hösten 2008 då jag startade min första blogg, såg på tv-program om skolmat som äcklade mig och tappade bort mig med att vara fjorton och inte veta vem jag var. Men det har aldrig varit så grovt som i höstas och det började med att jag ville gå ner i vikt.

Hur gammal är du? Sjutton, fyller arton mot slutet av september i år vilket känns både kul och läskigt på samma gång.

Har du någon kontakt med bup eller andra ätstörningskliniker? Som jag har uppfattar det har du inte det, men varför isåfall? Jag har faktiskt ett inbokat möte med BUP samt en annan klinik om några veckor. Anledningen för att jag tidigare inte har haft kontakt antar jag är för att jag har haft väldigt svårt att inse allvaret i det hela. Rädsla.

Hur berättade du för din mamma när det blev för mycket?
Mamma har varit med mig genom allt. När jag en dag nådde botten märkte hon mina tårar och kom och hjälpte mig. Jag förklarade att jag inte längre klarade av att leva blek och orkelös. Att det inte var värt det. Hon är verkligen min största hjälp genom allt.

Om du fick åka var som helst och med vem som helst, vart skulle du åka och med vem? Åh vilken svår men underbar fråga. Just nu skulle det kännas så himla skönt att åka till varma, soliga Florida med min familj. Vi skulle njuta av varandras sällskap, shoppa, turista, sola, bada och äta gott. Skulle bli lite som rehab för mig. Härligt.

Om du fick äta vad du vill utan att må dåligt vad skulle det vara? Det handlar nog inte om vad jag skulle äta utan snarare när och i vilken omgivning. Jag kan känna jobbigheten i både broccolli som i en ostmacka och skulle hellre vilja kunna njuta av mat när jag äter middag med, exempelvis mina vänner utan att känna paniken innom mig.

Under en brand, vad är dina top 5 saker som du skulle ta med dig?
En låda gamla bilder från när jag var liten, min dagbok, min bästa svarta klänning, min pengagömma och sprargris samt min mobil kanske.

Tumblr_lyilihfchn1qkdf3yo1_500_large


Hur äter du nu? (bättre nu såklart, men menar på ett ungefär vad och ungefära mängder). Vet att det kan vara svårt att säga exakt men ja, ungefär? Jag kan äta i princip allt så länge det smakar bra. Mitt problem just nu är känslorna jag får när jag äter, ångesten. Och att mina portioner i bland kan bli lite för små. Men jag äter alltid mina fem mål om dagen.

Vad använder du för smink? Bara mascara eller mer? Jag använder mascara, rouge och världsbästa Lancôme Tient Mineral Foundation för att täcka sånt tonnårsaktigt som rådnader och de ständiga påsarna under ögonen och sånt där.

Hur ser dina frukostvanor ut? På vardagarna äter jag havregrynsgröt till frukost för det mesta, enkelt och gott! På helgerna kan det däremot vara olika, oftast fil och någon macka. Tycker om att pynta min frukost med torkad och färsk frukt, nötter och kanel också. Fint det.

Varför tårar på en tågstation? För att göra lång historia kort så köpte jag och mamma dagens reservlunch och mellanmål och om ni läser inlägget buffétårar så kommer ni nog förstå vad som hände.

Hur ser din perfekta dag ut? Behöver inte vara något märkvärdigt bara exakt så som du vill. En perfekt dag skulle nog vara en sommardag i sommarstugan, finfrukost med familjen efter en löprunda med morgondopp, sedan skulle jag sola, fotografera och läsa någon fin bok i hängmattan för att sedan ta mig till stan för lunch på någon uteservering med fint folk. Följt av lite shopping kanske. När kvällen sedan kommer skulle jag vilja spendera den på stranden med de bästa. Grilla, prata, och klinga fram en massa finmusik på en gitarr. Åh!

Vilken dag i veckan tycker du bäst om? Fredag då man har en massvis av fin helgbestyr framför sig. (Eller inga alls vilket är minst lika fint.)

Vad gör du när du är ledsen? Försöker tänka på sådant som är fint, skriver av mig i skrivböcker eller ringer mamma.

Kan du beskriva din stil? Svårt det där men jag tycker om Alexa Chung, kragar, klänningar i svart, plisserade kjolar, mina nya gubbbyxor, gubbskor och pudderrosa är nog den färgladaste färg jag har i min garderob. Ungefär så.

Tumblr_ltiur8orhq1qgmppdo1_500_large

Vad är din musiksmak? Favoritlåt? Tycker om mysig musik med magiska melodier. Bäst av allt är Bon Iver, Coldplay och Florence & The Machine men favoritlåten just nu är Lalehs nya - Some die young.

Vart köper du dina kläder, du har så fint stil! Åh, tack vad fina du! Jag skulle säga att de flesta plagg i min garderob kommer från Monki, Zara eller HM. Puss!

Vilken är den bästa filmen du sett? Åh, vilken svår fråga men jag tycker väldigt mycket om Julie & Juliette (älskar Marly Streep) så det får bli det svaret för nu.

Har du någon favoritbok? I så fall vilken? Tyvärr inte men jag kan lova att jag tipsar er när jag läst något riktigt bra!

Hur gjorde du din himla fina header med bilder innuti texten? Den gjorde jag i photoshop cs4 med hjälp av klippverktyget.

Berätta om ett musikminne! Musik är nog det som ger mig flest minnen som fastnar. Kanske borde jag göra ett helt inlägg om just detta någon dag. Ett fint minne kan vara bara en sådan sak som när jag tidigare i dag läste några väldigt fina och stöttande ord från en saknad vän samtidigt som jag lyssnade på Bon Iver - I cant make you love me och kännde hur himla jobbigt men fint allt var på en och samma gång.

180664_500025091541_691666541_6666022_7622886_n_large

Var bor du? I en liten by som heter Barsebäck i skåne, utanför Lund ungefär.

Har du några syskon? Ja, en lillasyster på tretton vårar som dyker up som modell här lite då och då.

Hur får du ditt hår så fint? Är det självlockigt eller gör du något med det som gör att det blir som det blir?Åh, tyvärr måste jag vara sådär tråkig och erkänna att jag i prinsip bara går upp på morgonen, tar en dush och så sköter det sig självt. Fönar det i bland för att få lite mer liv och volym.

Favoritblogg? Florasblogg.se och Niotillfem är nog mina absoluta favoriter

Har du något jobb? Nej.

Har du bra betyg? Favoritämne? Mitt favoritämne är medieproduktion och mina betyg är, med tanke på omständigheterna medelmåttiga.

Kommentarer
Postat av: Lena

Fina svar och bilder Hannah!

2012-01-31 @ 09:09:03
URL: http://midnightcity.blogg.se/
Postat av: marcheline

jösses vilket fint hår du har, och jag älskar alla bilder i din blogg!

2012-01-31 @ 12:12:09
URL: http://xomarcheline.blogg.se/
Postat av: EN FRÅGA

har du hobbyn? altså inte som fotografering eller så utan som typ.. någon sport? :) ifall du inte har, så har du haft någon och när slutade du?

2012-01-31 @ 15:58:03
Postat av: ellinor

Superbra blogg! Skulle du kunna visa lite hur du redigerar dina bilder och vad du fotar med?

2012-01-31 @ 16:57:16
Postat av: Ida

Jag vill bara säga att du är en strak person och jag tycker att du är otroligt fin (som i en bra person) som berättar om ditt problem och är på väg åt rätt håll :) Kämpa på, jag tror på dig.

2012-01-31 @ 20:13:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0