jag hade hoppats på något, hoppats på något.

När åker du till egypten? Kommer bloggen följa med? Jag åker tisdagen den tredje april, om en vecka alltså. Ska bli så skönt! Bloggen kommer uppdateras med förinställda inlägg tills jag är hemma igen. Säkerligen med en hel drös soliga bilder och ord att dela med mig av. Åh.

Vad är det bästa du vet och när är du som lyckligast?
Det bästa jag vet är mina vänner och familj. Jag är som lyckligast när jag inser det fina i livet. Att det är ganska bra ändå. Lyckorus.

Vad är ditt favoritställe i denna världen och varför?
Min sommarstuga i Tylösand är och kommer alltid att vara det bästa stället på jorden. Världens mysigaste röda stuga med vita knutar. Nära till strand och stad. Stället där jag verkligen kan koppla av.

Tumblr_lqqpiepdfg1r2olp4o1_500_large

Vem/vilka personer betyder allra mest för dig och varför? Min familj, de finns alltid alltid där för mig och tycker om mig hur fel jag än känner mig. Och mina närmaste vänner, de som kan göra mig glad på bara två sekunder och kan trösta och bryr sig om.

Har en fråga ifall du har något bra-/favoritrecept på goda sallader eller någon annan god mat? Känns så fräscht med sallad nu när det börjar bli så härligt väder ute! Något bra förslag?
Jag har faktiskt ätigt två superguda sallader nyligen som är värda att tipsa om! Den ena är med rostade valnötter, granatäpplen, chevreost och sparris. Ringla över lite honung så blir det extra gott! En annan är med rostade hasselnötter, hackatt rött (svenskt) äpple, avokado och andra valfria grönsaker. Kram!

Vilken är din favoritmat?
Jag älskar goda sallader som de ovan. En annan favorit är förståss chevregratinerade rödbetor med honung och walnötter. Kalas!

Vad äter du helst till morgongröten?
Det där går lite i perioder men just nu är det med russin, bananskivor, kanel och lite mjölk.

Om du vill ha något gott till en film eller så, vad äter du då?
Jag tycker inte så värst om godis eller glass och har alldrigt tyckt bra om chips så är inte mycket av den där snacks-typen. Men jag fullkomligt älskar nötter, frukt och bär och choklad, helst mörk med havssallt, chili, torkad frukt eller nötter. Fint!

vad tycker du om - i matväg?
Nötter, frukt och färska bär, kanelkryddat, goda ostar, bröd med mycket frukt och nötter, matiga sallader och kombinationen chevréost, rödbetor, walnötter och honung.

Imgp1336_large

vad tycker du mindre om - i matväg?
Glass, dåligt lagad mat, spagetti, mjuka bakverk, majs och så är jag inte så galet förtjust i kött heller. Är mer av en fisk-och skaldjurs typ.

Favoritfilm?
Julie and Julia, Harry Potter (alla filmerna), det mesta av Woody Allen och Wild child (mest för jag älskar scenen på dejten med Freddie).

Favoritbok?
Skulle nog säga Det är så logiskt alla fattar utom du av Lisa Bjärbo. Tycker bra om mitt nya jag av Sophie Kinsela också, för er som hellre vill läsa om humor och en kaotisk vardag i new york än fina ord om kärlek.

Vilken är din favoritlåt/film/bok?
Det där med låt går i perioder men just nu har jag plötsligt fått tillbaka mina känslor för Håkan Hellströms alla melodier och kan inte sluta lyssna på För en lång lång tid. Kanske har det med våren att göra? Julie and Julia  är min favoritfilm och Det är så logiskt alla fattar utom du är min bästa bok.

Kan inte du visa foton på ditt rum och din garderob?
Ska bli!

Vilka är dina bästa klädesplagg?
Min svarta sammetskjol, min nya prickiga klänning från HM och min svarta klänning med vit krage som jag bar i min video förra veckan.

Om du var tvungen att ha på dig samma kläder i en hel vecka, vad skulle du ha på dig isåfall?
Den prickiga klänningen från HM, självklart. Så fin, skön och underbar. Passar desutom hur fint som helst till favoritskorna och solglasögonen. Här.

Hur ser din drömpartner ut? Åh, om jag fick bestämma så skulle han ha fina lockar och fint, sådär morgon-ruffsigt hår, vara tio centimeter längre än mig, ha fina klara ögon och ett sånt där leende som gör mig alldeles varm innombords. Fina kläder och en ljus solbränna är ju inte helt fel det heller säg.

5133463057_4b886b6267_z_large

Kan du inte visa gamla bilder från när du var liten och fram till nu så man kan se hur du förändrats med stil och liknande?
Jag har faktiskt inte så många bilder från mig när jag var yngre som visar just min stil och liknande. Men kanske gör jag ett inlägg om det någon dag! Tills dess kan du titta in i mitt bloggarkiv här.

Hur tar du hand om ditt fina hår?
Åh, tack. Jag gör inte mycket mer än att tvätta det var dag och låter det helst torka av sig självt faktiskt.

Vad spenderar du helst pengar på?
Mysiga bestyr med vänner, fina klänningar som jag vill ha på mig mest-hela-tiden och fynd som jag suktat efter. Som ett par skor på rea jag länge velat ha, en bra bok jag längat efter att få läsa eller något fint från secondhand!

Hur mycket pengar får/tjänar du i månaden?
Jag få barnbidrag och lite till av mina föräldrar och mer inkomster än så har jag inte för tillfället.

Har du bestämt vilken kamera du ska köpa?
Ja det har jag, en canon EOS 60D blir det! På lördag kommer den äntligen hem till mig.

Vad ska du göra i sommar?
Resa, bland annat till spanien med bästa caroline och ta några dagsvisiter till köpenhamn, jobba, sola och bada, äta gott och leva gott, njuta, bo i sommarstugan, gå på konserter,festival och fotografera - mest hela tiden.

Ska du till Way out west i sommar?
Ja! Åh, vad kul det ska bli!

Vad är det bästa med sommaren enligt dig?
Frihet, solsken, att umgås med sina bästa personer och bara ben.

Bästa sommarminnet?
Jag har ingest specifikt minne från just ett tillfälle men jag kommer nog aldrig glömma de sommrarna när jag var liten flicka med sjömansklänning och sommarblont hår som spenderade en hel sommar i min sommarstuga med glass på stranden, bad, sol, go-kart och så otroligt mycket mys. Åh, tänk om man kunde gå tillbaka i tiden.

Tumblr_l9ymk4vkwo1qbwneto1_500_large

Vad har du för typ av ätstörning? Hur började allt?
Jag har en ätstörning som är diagnosisterad som en "ospecifierad" ätstörning vilket innebär att jag har problem med mat och tankar men har aldrig blivigt inlagd för grov undervikt eller utvecklad bullemi. Allt började med dåligt självförtroende som jag haft i väldigt många år och en viktnedgång i höstas som var allldeles för brutal. Tänker faktiskt ta och skriva lite mer ingående om detta snart så om detta inte var tällräkligt med svar så håll ut!

Hur mår du just nu?
Just i dag är jag glad, väldigt glad! Men samtidigt rädd, lite nervös och stressad för framtid. Vågar liksom inte tänka längre än till morgondagen för att jag inte ska få en klump i magen av oro. Men fint är det ju att jag, till skillnad från gårdagen (världens-hemskaste-måndag) känner mig sådär hoppfullt lyckorus-lycklig i dag.

Om du skulle skriva en bok vad skulle den handla om och vad skulle den heta? Antingen så skulle jag skriva en såndär vanlig tonnårs-roman om kärlek, plugg, känslor och vardag som kanske skulle heta något som liknar en text ur en håkan-sång (tänk er: "om du vill ha mig, nu kan du få mig så lätt"). Eller så skulle jag skriva en bok om mig, om mitt liv och kanske rikta in mig på det här med ätstörningar och självkänsla. Den skulle kunna heta "djupt innom mig", "ett annat jag" eller något sådant och skulle nog vara bra att läsa för de som inte riktigt försår sig på det här med ätstörningar och hur jag så småning om hittade en bra själkänsla och självförtroende (som jag hoppas på ha funnit när jag skriver boken).
[bildkälla]

Kommentarer
Postat av: Ebba

Vad ska du jobba med i sommar och vilka konserter har du tänkt gå på? Och som respons på den sista frågan tror jag att om du nu skulle skriva en bok i framtiden skulle den bli otroligt läsvärd med tanke på hur fint du skriver i din blogg och alla bra tankar du delar med dig av!

2012-03-28 @ 10:17:57
Postat av: svar:

Jag är inte riktigt säker på vilket jobb det blir men jag lovar att berätta när jag vet. Konserter blir nog Eldkvarn, allt på way out west och coldplay! Åh! Och tack, tusen tack fina du Puss

2012-03-28 @ 12:45:23
Postat av: Maria

Intressanta svar! :) Blev riktigt glad när jag såg att du gillade Harry Potter, haha!

2012-04-02 @ 19:07:52
URL: http://mariahjartalondon.blogg.se/
Postat av: Air Jordan 12 Playoff

This is one of the most incredible blogs I've read in a very long time. The amount of information in here is stunning, like you practically wrote the book on the subject. Your blog is great for anyone who wants to understand this subject more. Great stuff; please keep it up!

2012-04-11 @ 10:01:55
URL: http://www.airjordan12playoff.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0