andra delen vårmagi.

Del 2:

Tumblr_m3f8v66sau1r2ht84o1_500_large

 

I söndagskväll avnjöts en fisk och skaldjursgryta på restaurang med några fina och solen skinande genom fönsterrutorna.

 

Jag var på Universeum som barnvakt åt en tioårig tjej. När jag sa hej på förmiddagen vågade hon inte svara utan gömde sig bakom sin mamma. När vi åkte på spårvagnen hem frågade hon, med ett litet dinosaurieägg i handen, om vi kunde ses igen. Och jag fick en kram innan hon gick till sin mamma igen.

♥ Jag vågade för första gången berätta till en killen jag gillar att jag gillar honom! Jag var så rädd Men det var skönt att få det gjort. Och han gillar mig också så jag är så sjukt lycklig!

Vi var tjugo stycken som lånade en röd stuga vid en sjö över helgen. Vi gick långpromenad tillsammans i regnet, låg i högar på golvet och sjöng, badade i det iskalla vattnet och både grät och skrattade tillsammans. Nu är det måndag och man är fortfarande helt varm inombords.

Pratat om drömmar, framtid, killar och lyckostunder med den finaste vännen. lagat middagar under skrattattacker och gosat med katter!

Killen jag tycker om kom hem till mig. Vi tittade på film och hånglade i flera timmar. Det är första killen mitt hjärta klappar extra för och jag är så lycklig.


Tumblr_lmzhkg7c3n1qfheato1_500_large


Haft en korallröd klänning på mig och strukit en sovande pojkvän på kinden.

 


♥ Vi träffades några kompisar och åt våfflor och tittade på sverige-italen. Därefter spelade vi monopol tills ögonen trillade ihop och gick och la oss i sängarna och pratade tills vi somnade

Denna helgen har jag bara vilat och varit så glad för allt jag har varit med om bara det senaste halv året. Jag har vuxit minst 76% innombords bara på några månader. Det är som en hel slinger blomma som bara växer och växer och aldrig tar slut, det är som en sommar känsla i magen hela tiden. Lycka och självkänsla. I Fredags åkte våra danska utbytesstudenter vi haft i klassen hem, så tråkigt, men nu är jag så många minnen rikare och så många fina vackra vänner fler. Sånt tar att suga på en stund, så det har jag gjort i helgen. Njutigt av livet. Tagit vara på stunder och bara varit.

 

I helgen har jag suttit kvar några timmar i sängen när jag har vaknat och läst ur finaste boken. Jag har även ätit mammas hembakta fikabröd, gått på resturang och halvsomnat till en fin film.

 

♥ Vi träffades några kompisar och åt våfflor och tittade på sverige-italen. Därefter spelade vi monopol tills ögonen trillade ihop och gick och la oss i sängarna och pratade tills vi somnade


Drömt om att få hångla med honom igen

 

Jag var på en jazzkoncert som musikeleverna i min skola höll. Där fick jag veta att pojken jag är kär i hade varit på dejt med en av mina vänner hela dagen. Ajajaj. Vet inte riktigt vad jag kan göra. Det hadde varit så troligt elakt om jag försökte stjäla honom eller något.

 

5266099480_ba5fa709de_z_large

 

Helgen kan inte sammanfattas med något annat än inspirerande. Den här helgen har jag insett att även om motivationen ibland är i botten så kommer fotbollen ändå alltid att ha en plats i mitt hjärta. Så många minnen, så mycket glädje. Men också ångest och krav. Två heldagar som ledare för en hög härligt motiverade fjortonåringar den här helgen var fylld av bara det bra med fotboll. Glädje, gemenskap och lyckorus, åh!

 

I helgen var jag och köpte världens allra finaste balklänning. Längtar till balen, för det betyder att grundskolan är över och sommarlovet snart tar vid.

 

Efter att i princip varit sjuk till och från sen i början av mars, var jag denna helg äntligen tillräckligt kry för att ge mig ut på äventyr. Att dricka vin och dansa på dimmiga klubbar med de bästa av vänner är något jag alltid tar för givet, men glömt hur underbart det faktiskt är. Ett ordentligt lyckorus och en grym helg!

 

Topp tre bästa hångel i lördags, kommer leva på det länge!

Jag har bakat macarons och varit på middagar hos fina vänner. Det finns inget så bra som vänner!

 

Han gav mig en lång klapp på ryggen innan han gick från jobbet. Sen gick alla timmar jättesnabbt och jag slutade efter en sekund.

 

I lördags var jag i Stockholm med min syster och en kompis till henne. Var jättemysigt och trevligt! Igår så var det mest slappt: satt vid datorn iklädd min stora Rolling Stones tischa och åt rester av snacks och drack cola samtidigt som tvn stod på i bakgrunden. Sedan så åkte jag hem från min syster hit till byn. En härlig helg med andra ord!

 

Tumblr_m3rafzo43t1rpt2juo1_500_large


Jag fann mig ett perfekt lila läppstift & så gick jag på fyra fester under samma kväll.

 

Jag har varit på världens underbaraste ställe - segelbåten Elida - och har fått träffa en person som är en utav de mest betydelsefulla i mitt liv. Jag har bara träffat henne en gång tidigare och det var för två år sedan. Hon var då ledare på just Elida när jag var där på mitt första läger och på fem dagar så kom vi varandra väldigt nära. Även om vi inte har träffats på två år så har vi haft kontakt vi telefon, mail och facebook och vi har bara kommit närmre och närmre varandra för varje dag som gått. Hon har räddat mig och förändrat mitt liv när allt bara gick utför, utan henne skulle jag inte existera. Jag är henne evigt tacksam och att få spendera en hel helg med henne var underbart. Jag såg till att se henne djupt in i ögonen en kväll och berättade exakt hur jag kände, hur tacksam jag verkligen är. Känslorna svallade upp. Det var en utav de underbaraste helgerna i mitt liv!

 

♥ Pratat om drömmar, framtid, killar och lyckostunder med den finaste vännen. lagat middagar under skrattattacker och gosat med katter!

 

Jag och en vän åkte in till stan (Göteborg), fikade gött och köpte världens bästa tält till Hultsfred!!

 

I lördagsnatt tog jag bussen hem från festen tillsammans med min hemlige pojke. Han kunde åka samma buss ända hem, men min cykel stod på stan så jag var tvungen att stiga av. Trots att jag nästan var hemma, det var iskallt och sent på natten, cyklade jag ända hem till honom för att få smaka på hans läppar och somna i hans armar.
[bildkälla]

 

 

 

♥ Vi träffades några kompisar och åt våfflor och tittade på sverige-italen. Därefter spelade vi monopol tills ögonen trillade ihop och gick och la oss i sängarna och pratade tills vi somnade


Kommentarer
Postat av: Helena

Herregud vad underbart!

2012-05-19 @ 11:32:17
URL: http://helenaantecknar.blogg.se/
Postat av: Lisa

åh det sista var ju bara för fint! vilken underbar läsning!

2012-05-19 @ 11:44:43
URL: http://popflickan.blogg.se/
Postat av: Issa

Ohh låter så härligt.. Vill också uppleva sådant!!

Kram på dig!

Du är en inspiration

2012-05-20 @ 08:56:16
Postat av: A

Din blogg är underbar

2012-05-20 @ 12:41:54
URL: http://zummerdream.wordpress.com
Postat av: Benedikte

2012-05-20 @ 14:46:05
URL: http://benedikte.blogg.se/
Postat av: Benedikte

Kan du inte ha en frågelåda snart? jag har frågor på g nämligen! Kram!

2012-05-20 @ 14:47:06
Postat av: Anonym

Hej! Kan inte du lägga upp bild på Ditt favoritmellis som du brukar ta på kvällen?



Fin blogg

2012-05-20 @ 19:32:43
Postat av: Johanna

åh vad fint. man blir helt varm!

2012-05-26 @ 17:51:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0