när det lider mot jul.

söndag. de som väntar på svar från frågelådan kommer få vänta lite tills i morgon för nu tänkte jag, precis som enligt traditionen visa vad som har hänt mig i veckan! genom instagram såklart, där ni finner mig som hannahstone_. om mys, förkylningsdagar och första pepparkaksbaket. november är närmar sig sitt slut och snart börjar nedräkningen till jul. åh.


som visat har jag införskaffat skönaste polotröjan från hm. i den har jag bott precis hela veckan, särskillt när jag varit hemma med förkylningen. och på tal om det, finns det något godare en en hejdundrans-lyxig-brunch när snuvan inte vill försvinna? på bild två har jag dukat upp med det här.
 

mera sjuklingsdagar. gör mest sånt som att titta på julkallendrar, smsa de finaste utav vänner, klappa charlie, dricka mängdvis med ingefärste och klä mig i mina skönaste plagg...
 
som mina bästa pyjamasbyxor till exempel! köpte de på bikbok för precis ett år sedan och har inte tagit fram dem förräns nu. när det lider mot jul. bild två visar vintersalladen. en utmärkt vitaminbost. 
 
så blev det fredag och fredagsdejt. jag och benjamin gick hand i hand genom lunds gator och åhh:ade över den fina julbelysningen. så hamnade vi på vårt bästa café, patisseriet och jag åt årets första saffransbulle. kalasgod var den, minst sagt. på kvällen åkte vi hem till mig, gjorde tacos och myste framför harry potter och fenixordern. hans val, såklart. (åh).
 

lördag! i går åkte jag till mormor och morfar för det efterlängtade pepparkaksbaket som äger rum i juletid varje år. jag hade sparat mig och njöt något kollosalt av årets första pepparkaka. på mig hade jag en ny skottsrutig skjorta och min bästa kjol från urban outfitters. samt raggsockor, såklart.

i dag vaknade vi upp och blev bjudna på morfars pankakor, de godaste i universum. och vad himla fint det är att få umgås med morfar, mormor, mamma, pappa, syster och kusinvitaminer en hel dag framför brasan! vi bläddrade i inredningstidningar som hus & hem (favoriten), ritade snögubbar och tomteluvor, pratade önskellistor och sjöng. ett väldans bra avslut på en väldans bra vecka. nu ska jag fortsätta besvara frågor. ha det fint! puss

Kommentarer
Postat av: frida

årets första pepparkaka är det bästa!

2012-11-25 @ 18:43:47
URL: http://stummaord.blogg.se
Postat av: Johanna

Åh din blogg är så himla fin och mysig, hoppas att du vet det!

2012-11-25 @ 19:01:49
URL: http://patetikekonst.blogspot.se
Postat av: Ellen Lindberg

Åh, pepparkakor! Så himla mysigt.

2012-11-25 @ 19:17:49
URL: http://blogg.ostran.se/ellenlindberg
Postat av: Maggy

åh! jag har bara läst din blogg i några veckor, men tycker redan om den så mycket. helt plötsligt läser jag att du bor i lund (?!) och blir så himla glad, faktiskt! jag bor nämligen i malmö. lund är verkligen en fin stad.

2012-11-25 @ 19:18:58
URL: http://maaggy.blogspot.com
Postat av: Sophia- fotoblogg

Åh du verkar vara så härlig som person och du tar väldigt fina bilder ska du veta! :D

2012-11-26 @ 11:58:38
URL: http://byfiia.blogg.se
Postat av: nellie

tycker du ska göra en jullista på spotify. åh

2012-11-26 @ 18:49:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0