om vinterte, förkylda kvällar och juldrömmar.

söndag. mina tankar kretsar mest på hur synd det är att så många fina personer är så ledsna över livet såhär års. jag vill berätta
för er att jag alltid finns här. om tankarna snurrar för fort, maila mig på [email protected]. för jag vill så gärna hjälpa.
nu tänkte jag fortsätta med söndagstraditionen och visa min vecka genom instagram. där finner ni mig som hannahstone_!


började min vecka med en sovmorgon och frukost i form av fras med fil och kanel, små smörgåsar och en kopp vinterte.
allt ur mitt finaste proslin. mumin och vintagefynd, en kalasbra kombination!


en dag besökte jag helsingborg och upptäckte hur eminent mysig staden är för framtida julklappsshopping. spanade på ljuvliga
ljus hos yankee candle och drömde om en grön spetsklänning från hm.


som en kvällsrutin tar jag alltid en kopp te med min syster. disneymugg ska det vara! när jag började känna av min förkylning
fick mamma mig leende med ett litet julbord. det är sanslöst hur jag kan få så mycket lyckous av alla dessa juligheter...


...därför är det inte heller så konstigt att jag spenderade min fredag i sängen framför diverse julfilmer. åh. den första bilden visar halstabletterna som räddat mig de senaste dagarna. 
 

min frukost ser ofta ut såhär nuförtiden. fras, fil, russin, kanel och banan. jag har upptäckt min nya vinterdrog förresten. chai havredryck. supergod varm som kall, smaka!
 

hela veckan har jag haft tända ljus i mitt fönster. ett beroende jag har. vid fyra-tiden blir det mörkt och då är det himlans fint att krypa i favoritpyjamasen, lysa upp alla lyktor och ta sig en kopp te. speciellt när man är frusen och förkyld som jag.


i går var en sådan himla fin dag. åkte med familjen till ikea, åt min standard-lunch i form av pankakor med bönröra och firade lördag med en kanelbulle efteråt. på kvällen drog jag på mig min julpyjamas och spenderade mina timmar i soffan med syster
min. kvalitetstid, alltid lika fint. 
 

i dag har jag försökt bota min förkylning på bästa möjliga sätt. morgonté ur nya koppenoch en kalasmysig scones-fika med ebba. jag bakade två sorter och dukade upp med marmelad, ost och andra pålägg. så drack vi te och pratade om allt från pojkar till plugg. nu ska jag krya mig så gott jag kan, jag saknar honom för mycket för att ligga hemma såhär. ha det fintl! puss

Kommentarer
Postat av: Mathilda

när får vi veta mer om honom? är så nyfiken.

2012-11-18 @ 19:29:00
URL: http://svartvitinuti.blogg.se
Postat av: Mathilda

Hannaaaaaaaaah du gör mig lite smått galen när du inte berättar mer om honom!!!!! Vill ju veta vem som har fått en sån fin tjej som du verkar vara. Puss

2012-11-18 @ 20:42:03
Postat av: lisa

krya på dig och så mysigt du har det :)

2012-11-18 @ 22:20:47
URL: http://popflickan.blogg.se
Postat av: m.

alltså. du och din blogg är så fina så det känns i hela kroppen. älskar att bläddra bland dina inlägg, det ger en så himla bra känsla. blir alldeles lugn liksom. snälla sluta aldrigaldrigaldrig blogga.

2012-11-18 @ 22:30:24
URL: http://kraftfalt.blogg.se
Postat av: S P R A L L I C E-fotografi och fint

Åh, så fint!

2012-11-19 @ 12:44:11
URL: http://sprallice.blogg.se
Postat av: Ebba

Hej Hannah! Vet inte om det här är rätt sak att fråga dig men du kommer alltid med så peppande ord så jag gör ett försök.
Har verkligen en jättefin klass men vi har ännu inte träffats så mycket utanför skolan, något jag faktiskt velat en tid. I helgen ska några fixa en klassfest och först blev jag jätteglad över att höra det men nu när jag funderar närmare på saken kanske jag är lite överentusiastisk... Jag är inte så framåt av mig som person och jag är så rädd att det ska lysa igenom och att jag kommer få stå ensam i ett hörn (är nämligen inte hundra på att mina närmaste vänner kan komma). Dricka och sånt får man även fixa själv och jag tror inte jag kommer göra det men vad göra om alla andra gjort det? Och så går tankarna runt... Det låter lite konstigt så här i skrift men du förstår säkert känslan osäkra tonårstankar medför. Så har du något tips på hur man vågar ta för sig i sociala sammanhang och verkligen visa att man finns (utan att liksom skrika efter uppmärksamhet) och att man egentligen kan vara en ganska rolig person? Samt hur man skakar av sig känslor av osäkerhet och bara är sig själv? Vilket inte alltid är det enklaste..
Kramar till dig!

2012-11-21 @ 15:39:16
Postat av: celine

Åh vad mysiga bilder!

2012-11-23 @ 11:03:52
URL: http://celineekelund.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0