om ytligheter, min kära stad och favoriter.

 frågelåda del 1.
 
Tumblr_lo909c9bdl1qjh014o1_500_large
 

hur lång är du? det tycks vara olika var gång jag mäter mig men 1,72 står det i mitt pass så jag säger väl så.

vilket är det bästa plagg du äger? det är nog den här tröjan. det går nästan inte en dag utan att jag har den på mig. så himla eminent plagg att ta på sig när man kommer hem alldeles frusen! den prickiga klänningen är också en storfavorit. 

vart köper du oftast dina kläder? monki och hm för det mesta. topshop, asos är också favoriter men där köper jag inte särskilt ofta.

 

vart hittar du din inspiration till kläder osv? överallt! bloggar, weheartit,tidningar, personer på stan, tv-serier och instagram. printerest också! mig hittar ni här.


hur gör man en länk i ett inlägg utan att skriva hela långa "adressen"? i blogg.se går det till såhär: markera texten du ska "bädda in" länken i och klicka sedan på det lilla låser i menyn ovan (samma rad som du väljer om texten ska vara i fetstil etc.) och skriv i länken. kram.

 

vad har du för tips när tankar och stress tar över. när man bara vill vara kreativ eller lägga sig och gråta, för att man inte får som man vill, för att man inte orkar mer? precis sådana där frågor letar jag svar på varje dag. jag vet faktiskt inte. jag är så skör nu för tiden. för jag hinner inte med allt jag vill och det gör mig rädd. (rädd för att falla och inte kunna ta mig upp) men det jag skulle säga är mitt bästa tips är att fundera ut vad det verkligen är du är stressad över. sortera upp tankarna och sprid ut alla måsten över flera dagar/veckor i stället för under en och samma dag. och lyssna på disneymusik! det brukar hjälpa mig. (hakuna matata liksom).

 

vilket gymnasium går du i? ljud-och bil skolan i lund. hemsidan hittar ni här om ni vill kika.

 

 

Tumblr_m79nn3efxw1qm4n80o1_500_large

 


vilket är ditt absoluta favorit te? chai masala från garant. utan tvekan det bästa oktober-november téet.

 

vilken frukt/vilket bär är din favorit? frukt: jonagold-äpple och banan, bär: just nu röda krusbär, tranbär och björnbär.

 

vad har du för träningsläger? vet inte vad du menar med läger men förmodar att du tänkte skriva kläder och i så fall så har jag alltid långa löpartights och nike-linnen i rosa. och skor i neongult. 

 

vilken är din bästa frukost? gröt! i bland tänker jag att "jag kanske ska ta något annat i morgon för en gångs skull" men det blir gröt. alltid alltid gröt. (helst med kanel och kardemumma, åh).

 

vad är det bästa med lund? vill du bo där i framtiden? att det är en studentstad. klostergatan och alla de älskvärda caféerna och resturangerna. téhuset och erikshjälpen. stadsbibleoteket och kattesund om våren. att det är litet och bekant. att alla husen är så fina med färglada fasader och klättrande murgröna. det har verkligen varit fint att gå i skola här de senaste åren och jag kommer alltid kalla lund en del av mitt hem. men nej, här kommer jag nog aldrig bo igen. jag vill ju uppleva nytt!

 

dina favoritställen i lund? st jacobs stenugnsbagei har bästa fikan, kolostergatans vin och delikatess samt annas kök ute vi nova har bästa maten. les alles i saluhallen också för den delen. patisseriet får du inte heller missa! billiga fynd hittar jag på erikshjälpen. hemma hos embla samt téehuset java har en massa fint att spana på.

 

bruker du sminke?  ja. jag använder rouge, maskara och så lite foundation det bara går. på seaste tiden har jag börjat använda ett mörkare läppstift som jag tycker är väldigt höstfestligt och fint!

 

vad använder du för shampoo? sunsilk eller barnängen - den gröna flaskan. passar bäst för min hårtyp.

 

 

Tumblr_mblqhekapy1qfhy97o1_1280_large

 

 

vad använder du för ansiktsprodukter? inga alls. tvättar med tvål och vatten varje kväll och tar på närmaste och bästa hudlotion när jag känner mig torr. ungefär så.

 

betalar du dina kläder själv? ja, fast mina pengar kommer oftast från mamma och pappa så tekniskt sätt är det ju inte så. men bidraget räcker för det mesta. jag shoppar inte så värst ofta faktiskt.

 

de blå porslins kopparna som du fick i set, vart köpte du dom ifrån? de är från second hand tyvärr. men vet du? jag har inte så bra användning för dom (har så himlans mycket porslin redan) så vill du köpa får du gärna maila mig! [email protected]


har du twitter? jag har nog något gammalt konto någonstans men twittrar gör jag inte nej. 

 

vilken bok är din favorit?  får jag säga tre? i så fall svarar jag kapitulera omedelbart eller dö av sanne näsling, ett ufo gör entre av jonas gardell och himlen börjar här av jandy nelson. så så bra allihopa!


några särskilda affärer eller hemsidor du kan rekommendera med billiga priser och fint porslin? second hand! åk på loppis, åk till myrorna, åk till emmaus. så himla mycket fint, bra och billigt! om du är ett rörstrands-fan som jag så tycker jag du ska åka till iittala outlet. mycket bättre priser! en massa fynd och fint!

 

har du någonsin varit berusad? ytterst lite i så fall. dricker sällan mer än ett par glas vin och det händer det inte mycket på. jag har aldrig förstått vad det är som lockar med att vara full. jag skulle nog mest vara rädd för att göra något riktigt dumt.

 

 ph: weheartit.com 


Kommentarer
Postat av: Sofia

Hejsan Hannah!
Har mejlat dig ang. kopparna nu!
Kram

2012-10-26 @ 12:21:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0