om födelsedagsfirande, äppelkalas och septembermys.

söndag. jag är nu hemma efter en helmysig födelsedagsfirar-helg i simrishamn. dessa äventyr låter jag nu blandas med en hel
drös andra stunder från min vecka, allt genom instagram där jag heter hannahstone_. det handlar om sista veckan i september.
för i morgon är det oktober och höst på riktigt. tusen kramar till er. 


äpple har varit min stora last i september. svenska äpplen, nypallade från träden vid lekparken där jag bor. älskar.


här syns ett mellanmål i from av yoghurt med müsli och macadamianötter som jag njuter av med en  fin bok. på andra bilden syns detaljer från en vardagsklädsel. det var sol och min sista dag med jeansjackan på.
 

förra helgen firade jag som sagt min födelsedag lite i förskott med bästa släkten. här syns en överblick av de presenter jag fick.
fyra muminmuggar, servetter, skedar, mon amie-skål, iittala-skål samt en oragamifågel som min söta syster gjorde åt mig.


på måndagar har jag sovmorgon vilket innebär att stanna i sängen hel förmiddag och njuta av en extra lyxig frukost. som knäckebröd med ägg och kaviar samt gört med valnötter och russin. kalas!

när jag var ute på en joggingrunda i skogen träffade jag på två små hjortar som jag inte kunde låta bli att hälsa på. söta. när jag
kom hem kröp jag in i min systers gosigaste höststrumpor som jag inte kan låta bli att låna nästan jämt.

en grötfrukost med tranbär, valnötter, pumpafrön och mandarin. i tisdags gick jag till frisören eftersom mitt slitna hår behövde klippas bort. två decimeter försvann och konstigt nog älskar jag det!

en dag gick jag till skolan iklädd mina bästa gubbskor tillsammans med skönaste marinblå manchesterbyxrorna från hm.
himlen var regnigt grå och i luften kunde man känna hur september började gå mot sitt slut.


och så blev det min fredag och artonårsdag! jag klädde mig i favoritklänningen (från alexa chung för veromoda) dagen till ära.
i går åkte jag till simrishamn med bästa caroline, hennes mamma och syster där vi myste med god mat, lite vin och prat framför brasan...

och i dag åkte vi till kivik för att gå på äppelmarknaden. vi mest promenerade igenom lite snabbt, spanade på stora äppeltavlan,
små tanter med söta hundar och båtarna vi vattnet. caféet blev vår slutdestination! där åt jag en sillsmörgås på kavring. för ja, jag älskar sill!

och här är caroline under mysigaste födelsedagsfikat. hon och josefin åt äppelpaj och jag åt en chokladboll. ett så himla fint sätt att avsluta en hel helgs födelsedagsfirande! att fylla arton år känns fruktansvärt vemodigt men jag har bestämt mig för att fokusera på allt det fina. så hurra för arton och hurra för en kalasfin helg! ha det fint! puss
fotografier: jag

Kommentarer
Postat av: lisa

din blogg.<3 så mycket fina bilder!

2012-09-30 @ 23:42:02
URL: http://popflickan.blogg.se
Postat av: Lena

Åh, så mycket fint, Hannah! Du är så himla bra <3

2012-10-01 @ 10:00:02
URL: http://midnightcity.blogg.se
Postat av: Johanna

Låter som en underbart härlig helg minsann! :))

2012-10-01 @ 11:30:49
URL: http://klverblomma.blogg.se
Postat av: louise

din blogg är så mysig! kollar in här lite varje dag sen jag hittade den :)
skulle inte du kunna ge lite boktips? jag vill så gärna ha en riktigt bra bok att läsa nu när hösten börjar smyga sig på!

2012-10-01 @ 16:56:59
Postat av: Lisa

Snälla du kan du inte förklara hur du redigerar dem, du redigerar dem i pic och vsco va? men hur och med vilka effekter! Snälla svara, dina bilder är underbara!

2012-10-01 @ 17:19:52
Postat av: HaNzA

Så hiimla fina dagar !! ^^

2012-10-04 @ 17:32:49
URL: http://hanza.blogg.se
Postat av: långbeen

Fantastiska bilder :*

2012-10-05 @ 09:39:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0