om åtta solskensdrömmar.

torsdag. och efter att i går ha pussat på en pojke med halsont så ligger jag själv hemma med tusen täcken
och gigantiska koppen te. så, vad gör man om man inte kan göra någonting alls? jag drömmer. det blev en
lista och den tänker jag dela med mig utav. det här vad jag drömmer om just nu. 
 
Tumblr_mgo9uzougt1rhmxy6o1_500_large

min student!! det kommer bli en galet stor och välplanerad festlighet med mängdvis av blombuketter som
vilar i gamla vattenkannor, ljusslingor och hemgjorda vimplar, mat på mitt bästa porslin och pastellfärgade
ballonger precis överallt. 
 
Tumblr_l7allyeosf1qal9h2o1_500_large

tunna sommarklänningar, bara ben och barfotaspring över gröna ängar och varma stränder. 
 
Tumblr_mktvlpyisz1rnt0c2o4_500_large

sommarlovsmorgnar. när man går omkring i klädd pyjamasen i flera timmar och sörplar ur den där nya
favoritkoppen som man fyndade för en tia på secondhand dagen innan.

Tumblr_mkh7gldmuj1rhmxy6o1_500_large

att få vakna med honom vid min sida. det blir vår första sommar tillsammans och jag ser fram emot det så
himla mycket! åh, en några år yngre hannah skulle svimma av lyckorus om hon visste vilken fin man som
väntade på henne.
 
 Large

de första dagarna när man kan slå sig ner i parken, barbent och spendera flera timmar med picknick, mys,
musik och en himlans massa prat om allt och ingenting. 

Large

när årets första svenska bär kommer till butikerna. allra helst vill jag ha jordgubbar. med något så enkelt
som vanlijyoghurt är det en slående start på dagenn. och den där första tuggan den första gången, åh.
 
Tumblr_m39xpfibba1qafc06o1_500_large

cykelutflykter! det är få saker som går upp mot att känna varma vindar i håret när man rullar fort fram 
genom nya städer, gator, skogar, stigar... vem vill följa med när jag bokar av min långa loppislista och
besöker undangömda lantcaféer i sommar? mitt absolut bästa bestyr.

Tumblr_mk6i5vx5di1rnt0c2o1_500_large

och sist men inte minst drömmer jag om alla fina kompiskvällar jag har inplanerade. då jag träffar en saknad
vän, ser en film vi längtat efter att se, lagar god middag och spontandansar till våra bästa låtar. jag älskar alla
mina vänner. vi är så olika, i bland vet jag knappt vad de ser hos mig, men samtidigt så väldans lika och kan
skratta tills vi faller åt precis samma sak. och det är en sådan ultimat balans. åh, ha det fint! puss
 
                                                                                                                                             ph: weheartit.com

Kommentarer
Postat av: Clara

Åh vilken himla fin lista!

2013-04-25 @ 17:01:12
URL: http://clarahedmans.devote.se
Postat av: lisa

mysigt precis som hela din blogg :)

2013-04-25 @ 17:10:24
URL: http://popflickan.blogg.se
Postat av: nellie

åh så fint. jag följer gärna med på dina cykelutflykter!!

2013-04-25 @ 18:01:14
URL: http://domfyraarstiderna.blogg.se/
Postat av: Ida

så fint!

2013-04-25 @ 18:12:50
URL: http://tradeskins.blogg.se
Postat av: Evelina

åh, det är är sååå mysigt! Älskar att läsa sådant här, att få drömma lite extra. Jag följer gärna med på dina loppisbestyr. Jag har själv tänkt gå på några som idala bodden, hamster, röda korset, erikshjälpen som vi har i min stad sen blir det antagligen några turer in till göteborg, vid slottskogen om helgen. Fint!
Ska du gå på way out west i år förresten? Hur mycket kostar en ungdomsbiljett, vet du det? Kraaam :)

2013-04-25 @ 19:57:58
URL: http://hundrakopparte.blogg.se
Postat av: Amanda

Hej Hannah! Å jag blir så lyckofylld av dig,verkligen!
Jag har en fråga eller ett problem kanske man kan kalla det. Jag vet inte om du förstår eller känner igen dig i det men såhär: allt som är sådär fint och underbart i drömmarna, tillexempel när du beskriver picknick på ett golv, bara ben och och känslan av att cykla runt på olika lantcafeer blir för mig ofta bara en fin dröm som inte uppfylles eller som gör mig "besviken" i slutänden. Jag älskar att gå i butiker och titta på saker, helst mysiga butiker med teer och fina burkar och saft och marmelader, och jag drömmer då om att kunna handla ALLT för att sen gå hem till mitt fina hus och ställa in det i mitt fina perfekta skåp och bjuda alla fina på fika. Men jag har varken de pengarna eller det livet att folk kommer över på en kopp te bara sådär så istället blir jag bara less på allt det där fina i butiken som jag inte kan ha. Liksom i drömmen sitter jag i ett djupt fönster och äter baguettefrukost och dricker godaste kaffet och jag sitter där hela dagen och läser tidningar och böcker och njuter,men i verkliga livet har jag inget sånt fönster och jag har inte tid eller så känns det inte njutbart att gära sånt en hel dag. Varför är det så ljuvligt i drömmen? Jag älskar att drömma så men vill inte att det ska göra mig bitter, borde jag leva ut mina drömmar mer, hur gör jag för att ha ett sånt liv jag drömmer om? Hur gör du?? Svara gärna i bloggen för jag tror att många dagdrömmare känner igen sig. Kram A

2013-04-25 @ 20:22:32
Postat av: Rebeccajohnnysdotter

åh men pepp, pepp, pepp! Ha det fint!

2013-04-25 @ 21:31:52
URL: http://rebeccajohnnysdotter.blogg.se
Postat av: Alida

Gud jag letar som en tok efter fina sommarklänningar! Du råkar inte ha något tips på vart man hittar fina klänningar? :)

2013-04-25 @ 22:04:08
URL: http://alidaelisabeth.blogg.se
Postat av: j u l i a

vill bara säga att jag totalmyser när jag läser din blogg. den innehåller verkligen det bästa av alla världar. du skriver helt magiskt, du har magiska bilder och hela DU är magisk!
Tack så mycket för en fantastisk blogg verkligen!

2013-04-25 @ 22:58:32
URL: http://barajuliiaa.blogg.se
Postat av: Gabriella

Åh, cykelutflykt! Vilket himla bra tips. Nu har jag ännu en sak att se fram emot att göra i sommar.

2013-04-25 @ 23:15:52
URL: http://morningmoments.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0