om den sista veckan i april.

måndag. och i dag är det mest studenten som snurrar mina tankar. skriver listor på framtidsdrömmar och förberedelser, finfixar inbjudningskort och letar vita klänningsdrömmar i mina bästa butiker. passar bra när man är hemma förkyld som jag. och åh, nu räknar jag ner. sju veckor kvar till den där friheten. men först och främst ska jag fokusera på nuet!


för i dag är det som vanligt dags för summeringen av min vecka genom instagram! i måndags tog jag cyklen genom vårsolen till matbutiken för att köpa middag. det var min tur att laga och jag beslutade mig för vegetarisk lasange! köpte fullkornsplattor från garant och kom på att i mitt framitda kök ska inga fina förpackningar som denna stå gömda i skåpen!
 

och här har vi en alldeles ny klänning jag ännu inte visat! jag kallar den en prickig disneydröm, för jag kan liksom inte sluta tänka på etthundraen dalmatiner när jag dansar runt i den. fyndades på hm för kalaspriset etthundraförtionio kronor. kommer nog bli en riktig sommardröm till brunbränd hud och bara ben.
 

såhär ser det ut när jag sitter i fönstret och spelar in mina videoklipp bakom spetsgardninen. här gjorde jag del tre i min så kallade miniserie om sånt som är viktigt. och samma dag åt jag en kalasgod frukost i form av havregrynsgröt med bland annat jordgubbar. mumma! berättar mer här. 
 
och här har vi ännu ett klädval som även finns att kika på här. och längs speglen hänger min älskade kalldender med illustrationer av lena andersson som jag tycker så mycket om. den där kärleken kan man till exempel se i min pinterest där jag har en hel mapp fylld med bilder från majas alfapet, storm-stina och linnea i målarens trädgård. 

efter att ha pussat på en pojkvän med halsont hamnade jag här, i sängen med snörvlande näsa och ond hals. men det var det värt.
för hur fint är det inte att tillbringa några extra timmar i sängen med favoritfrukost (havregrynsgröt med rivet äpple), min största kopp te och en hög inspirerande tidningar? väldans efterlängtat. 
 
min tulpan vissnade och jag tog några vykort tillsammans med mitt just nu bästa porslin. mitt i fredagssjukan kom benjamin förbi och kramare om mig. ps. som ni kan se på bilden har jag visst fått ännu ett inredningsryck möblerat om mitt rum. skrivbordet står nu vid fönstret så jag kan iakta hur våren börjar blomma och koppla av tillsammans med smattrande aprilregn i stället för att se in
i en vit vägg. 
 

när kvällen närmade sig for vi till min sommarstuga i frösakull. här sken solen mest hela tiden och trots att havsvinden var kylig kändes det som sommar. särskillt med lyckopirr i hjärtat. att vakna upp bredvid honom, på de mjukaste utav täcken och med en utsikt som den ovan lindrade verkligen all rädsla. 

söndagsfrukost och skogsbärste i sommarstugesporslin. frammåt lunch reste vi hemmåt igen och jag sammanfattade resan som ovan. fotografier, solsken, strandpromenader, loppisfynd och en klocka som symboliserar tiden som gick på tok för fort. nu ska
jag springa och krama om min syster, mest för att hon är så ofantligt bra. ha det fint! puss
fotografi: jag

Kommentarer
Postat av: lisa

mysiga bilder och allting ser så gott ut. din blogg är lika bra som vanligt!

2013-04-29 @ 16:38:20
URL: http://popflickan.blogg.se
Postat av: nellie

himla fint.

2013-04-29 @ 17:05:44
URL: http://domfyraarstiderna.blogg.se/
Postat av: cicci

Fintfintfint! Din blogg får mig alltid att stanna upp och ta vara på dem små saker och tankar som svävar förbi:)

2013-04-29 @ 21:10:16
URL: http://bingle.blogg.se
Postat av: frida

alltså åh, sommarstugor är det bästa som finns

2013-04-29 @ 21:24:50
URL: http://stummaord.blogg.se
Postat av: envadur

du är så himla vacker.

2013-04-30 @ 08:56:45
URL: http://envadur.blogg.se
Postat av: Alida

Superfin klänning :)

2013-05-02 @ 00:30:28
URL: http://alidaelisabeth.blogg.se
Postat av: lisawho

Vad heter du på instagram???

2013-05-02 @ 18:42:40
URL: http://glossfashion.com/lisawho/
Postat av: matilda

FINT!!

2013-05-02 @ 19:26:44
URL: http://somsnus.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0