och det finns ingenting så fint som att vara annorlunda.

torsdag.  och precis som alla andra dagar fram tills nu blandas regn med solsken på min himmel. därför
tycker jag att det passar utomordentligt bra med en, förhoppningsvis peppande och inspirerande lista. en
om mysiga, lugnande och välbehövliga bestyr när tusentals droppar smattrar mot rutan.

☯☯☯ - rainy day on Flickr

många verkar sucka när himlen plötsligt öppnar sig och visst, sommar ska ju vara lika med sol men efter 
ett tag får man solsting så när regnet kommer är det bara att passa på att njuta av inomhusbestyren, tänker
jag. det är ju så sanslöst mysigt dessuomt. åh.
 
Tumblr
 
jag tror inte det finns någon annan tid på året då en kopp te smakar lika bra som på en regnig sommardag.
allra helst i sängen bland mjuka lakan. mitt genom-tiderna-bästa sommarte är det här
 
Tumblr

spela din bästa musik, eller allra helst dina bästa vinyler. i skrivande stund snurrar the tallest man on earth
på spelaren. världsmysigt, särskilt med knastret, det ljuva knastret.

Tumblr
 
precis som ett par klunkar te är ett par tända ljus något ofantligt passande en regnig sommardag. egentligen
är två ljus alldeles för lite. fyll hela ditt sovrum! i fönsterkarmen som på nattduksbordet. varmt, mysigt och
doften av ett vaniljus är oslagbar tillsammans med en mullrande åska.
 
~Dream Catcher~

att måla akvarell, eller att måla över huvud taget är något som jag ständigt talar om, men ännu en gång är
det ett fantastiskt mysigt och lugnande bestyr som även det passar som finast innanför en skur. fram med
penslar och pennor, papper och dukar. dröm dig bort och låt färgerna vara dina känslor.

Erdbeer-Pfefferminz

bjud hem en eller flera favoritpersoner, stek en stor hög pankakor och njut i varandras sälskap i takt med
att ni diskuterar allt mellan kärlek, politik, framtidsdrömmar och andra visioner. ett utav mina bästa bestyr
på listan, måste jag säga!

sweater<3

särskilt i augusti blir det lite extra kyligt under dagar som de här. då passar jag på att dra på både stickade
sockar och den där secondhandfyndade tjocktröjan. galet mysigt.

Tumblr

och så behåller jag pyjamase på där under. hela dagen ut. för vad ska man annars klä sig i?

Alívio Imediato | via Tumblr

det jag och allra käraste syster har spenderat våra förmiddagar med under dessa blixtrande dagar är att
ha tv-seriemaraton!! that's 70's show har jag berättat om förut, men även v.ä.n.n.e.r. och gossip girl är
serier vi kikat massvis på. tips, tips!!

Reckoning A | via Tumblr

sist men inte minst är att:
starta skype-samtal med saknade vänner, baka bröd, läsa ut den där boken, bada (underbart frigörande när
det regnar), klippa peppande kollage ur gamla magasin, lyssna på sommarprat, stanna i sängen, skriva om
allt som känns och allt du vill känna, spela sällskapsspel, bjuda på inomhuspicknick samt gå en promenad
med paraply och podcast alldeles utmärkta bestyr att göra under gråa himlar. ha det fint! puss

                                                                                                                                                 ph: weheartit.com

Kommentarer
Postat av: Frida

Jag hade gärna sett något som du målar men har inte hittat något i bloggen ännu. Synd! ^_^

2013-08-15 @ 14:32:59
URL: http://fridasofi.blogspot.com
Postat av: Ida

Åh, vad jag älskar dina peppande listor! Jag var tvungen att sätta på min nu för tidens bästa spellista, din Kanelbullelista, och krypa upp i sängen innan jag kunde mig på att börja läsa det du har skrivit.

2013-08-15 @ 14:53:58
Postat av: Ebba Molin

Vilken himla vackert inlägg!

2013-08-15 @ 15:26:58
URL: http://molinebbas.blogg.se/
Postat av: cicci

Att läsa din blogg är så peppande! Den får mig alltid att vilja ta mer hand om mig själv, tack för det :)

2013-08-15 @ 15:41:11
URL: http://bingle.blogg.se
Postat av: Becka [fotoblogg]

åh, så fabulöst vackra bilder. ♥

2013-08-15 @ 16:12:27
URL: http://photos-by-becka.fotoblogg.nu
Postat av: Julia

Du är helt fantastisk på att skriva såna här listor med tips!! Älskar't!

2013-08-15 @ 18:25:50
URL: http://juliasbestyr.blogg.se
Postat av: Pablo

Åh jag blev precis kär... Fan så vackert!

2013-08-15 @ 19:19:56
URL: http://pablos.blogg.se
Postat av: Melina

Om det är nån som ska ha en puss så är det du. Du hjälper mig att se lyckan när det är lite för dimmigt!

2013-08-15 @ 19:26:44
Postat av: rebeccajohnnysdotter

Åh pepp är precis vad som behövs just nu, du är så bra och inspirerande!

2013-08-15 @ 19:57:38
URL: http://rebeccajohnnysdotter.blogg.se
Postat av: lisa

jättemysiga bilder och det lät himla fint det där. åh alltså din blogg är ju bland toppen alltså. den är helt underbar så det så! stor kram på dig.

2013-08-15 @ 21:17:44
URL: http://popflickan.blogg.se
Postat av: Sandra Leone

Vilken väldans bra lista för dimmiga dagar.

2013-08-15 @ 21:26:58
URL: http://lingers.blogg.se/
Postat av: wilma

Så himla underbart!

2013-08-15 @ 22:33:40
Postat av: Börje

Ja du skriver verkligen så fint. Om allt, och du är så rolig då du skriver små bestyr om sånt du vill göra. Din blogg är bland de allra bästa.

2013-09-02 @ 18:12:16
URL: http://www.ugglan.panatet.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0