om en bra vän på stranden.

torsdag.  och i dag tänkte jag dela med mig utav ett boktips! min senaste utlästa bok började skeptiskt men blev så småningom
en riktig kan-inte-sluta-läsa-bok. och såklart kan jag inte låta bli att tipsa, tipsa, tipsa!! välkommen till den här världen heter den,
av amanda svensson som skriver på ett lättläst, ungdomligt slangspråk som är väldans inspirerande och unikt...
 

och jag som annars föredrar ett mer romantiskt språk var kritisk till en början men det tog inte lång tid innan denna lilla bok var
min trogna följeslagare precis överallt! en helg i sommarstugan tog det, sedan var boken utläst med pulsen i hundranittio.


den handlar om claus, simon och greta. tre personer från olika världar som plötsligt möts och hamnar i en vidunderligt knepig
och förtollande triangel. men som vi alla vet är tre en svår siffra och oftast är den en som måste bort. frågan är vem?


det fina med den här boken, tycker jag är karaktärernas små innerliga hemligheter. att ingen av dem är lika på utsidan som på insidan. sånt får mig verkligen att filosofera, och efter halva boken bestämde jag mig för att alltid vara mig själv. genom allt.


alltså, trots slangspråk och triangeldrama så blev denna bok en underbart spännande läsning!! och jag rekomenderar den till alla
som vill ha en ny vän att fördriva sina soliga strandtimmar med. om kärlek, om vänskap och om köpenhamn, där denna aningen underliga historia utspelar sig. åh, det är sannerligen svårt att beskriva denna bok så mitt bästa tips nu är att dyka ner och se efter själva. har du redan läst den? berätta gärna för mig vad du tycker! ha det fint! puss

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hva heter den? ;) jeg er norsk, så det kan hende du sa det, men jeg fikk det ikke med meg. Jeg er så fortapt i deg og dine bilder og tekster hannah. <3 du gir meg så mye inspirasjon og glede, takk!

2013-08-08 @ 09:32:52
Postat av: Gabriella

Läste ut denna bok på knappt två dagar. Älskade den. Så jävla bra.

2013-08-08 @ 09:37:54
URL: http://morningmoments.webblogg.se/
Postat av: Dorotea

Åh jag måste läsa den, verkar sjukt bra! Tack för tipset.

2013-08-08 @ 10:05:31
URL: http://teaslife.blogg.es
Postat av: Ida

läste den 2011 och älskade den. Dock är hennes första "Hey Dolly" mycket bättre, så om du inte läst den är det ett tips!

2013-08-08 @ 10:44:28
URL: http://tradeskins.blogg.se
Postat av: Emma

Berätta om håkankonserten!!!

2013-08-08 @ 11:22:12
Postat av: rebeccajohnnysdotter

fint, fint och det låter som en optimala sommar läsningen!

2013-08-08 @ 12:17:49
URL: http://rebeccajohnnysdotter.blogg.se
Postat av: Ingrid

Den är så bra!! Läs Hey Dolly också, svinbra!

2013-08-08 @ 13:04:10
URL: http://poptimistisk.tumblr.com
Postat av: Amanda

Tack för boktips:)
Hannah! Jag undrar så var du hittat Majas alfabetsalmanacka? Jag har googlat och letat jättmycket...var hittar jag en likadan?

2013-08-08 @ 23:28:54
Postat av: Jenny Hermansson

dina inlägg är alltid så himlans magiska, och tack för tipset! :)

2013-08-09 @ 00:39:48
URL: http://jennyhermansson.se
Postat av: Fanny

Oh, jag har också läst en sådan bok där början var sisådär, kunde inte alls relatera till huvudpersonerna men slutade med att tycka att boken var FANTASTISK och verkligen förklarade LIVET. "Nuet är nu" heter boken, skriven av Tamara Bach. Tips!

2013-08-09 @ 14:07:01
URL: http://fannylovisa.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0