om vardagslyckan.

tisdag. och efter en sen men kalasfin kväll på malmöfestivalen plus ett gäng timmar på jobbet är jag lycklig över att vara tillbaka
i sovrummet igen. min egna lilla oas där allt som är jag samlas och gör mig lugn. det är sannerligen ett superfint må-bra-tips det!
att göra tonnårsrummet till ditt eget paradis. där du kan koppla av när stress och mörka moln träder fram.


i min oas finns det en alldeles särskild hörna som förgyller, peppar och får mig att bli glad och den tänkte jag visa dig nu!


här samlas mina bästa intressen och just så tycker jag att denna lilla hörna speglar mig. jag älskar te, samlar på vinyler, lever på nostalgi i form av mumintroll, tycker att frukosten är den bästa måltiden på dagen och så det lilla grafiska intresset. mönster och tryck av alla dess slag. en hörna som den här hjälper verkligen en tonnårsförvirrad flicka som jag.


den här skivan är min absolut bästa i min vinylsamling. jag sparar den till vintertider, men låter den alltid få snurra när peppen behövs. att unna sig sånt som är lite extra fint tycker jag vänder sorgestunder till mysminuter.


här ovan syns två iitalaskålar där jag antingen bjuder på godheter när favoritpersoner kommer på besök eller plaserar teljus i för
att höja mysfaktorn. vykort två visar en second hand-fyndad tavla som jag tycker så galet mycket om.
 

och här är min vinylspelare som ni frågat mig så mycket om! blå. samma färg som en sen sommarnatt eller bakgrunden till en stjärnklar himmel. dessutom är den i form av en resväska vilket jag tycker är både smart och fantastiskt fint!

vill ni köpa vinylspelaren kan ni finna den på urban outfitters. här. nu ska jag slå mig ner på andra sidan skrivbordet ovan, med jenny mittemot, slå på ett avsnitt utav gossipgirl, välja varsin sort te från lådan och skapa inspirerande kollage inför den älskade hösten. men än är sommaren kvar, ni såg väl hur solen sken i dag? åh, tusen kramar och ha fet fint! puss

Kommentarer
Postat av: elinlin

vad fina muminmuggar du har :)

2013-08-20 @ 21:41:43
URL: http://www.beriz.blogg.se
Postat av: rebeccajohnnysdotter

så himla himla fint och viktigt att ha just en sådant ställe där man trivs extra bra!!

Postat av: frida

DÖR vad snygg vinylspelaren är

2013-08-20 @ 22:14:58
URL: http://stummaord.blogg.se
Postat av: petronella

åh så fint!

2013-08-21 @ 08:08:09
URL: http://hejpetronella.blogg.se
Postat av: Ebba Molin

vilket underbar fint rum!

2013-08-21 @ 08:52:44
URL: http://molinebbas.blogg.se/
Postat av: vardagskonst

Jag älskar din hörna. Så jäkla fin.

2013-08-21 @ 09:21:51
URL: http://vardagskonst.se
Postat av: Anonym

din vinyl spelare är väll från crosley? är den gammal eller tror du den finns kvar att köpa? vet du vad modellen eller vad man ska säga heter? sååå fin och hela ditt rum är så mysigt! x

2013-10-15 @ 21:34:05
Postat av: Anonym

köpte du din vinyl spelare för länge sedan eller tror du just den finns kvar att köpa? xxxx

2013-11-23 @ 01:42:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0