välkommen hem till den nya drömmen.

lördag. och något har hänt i mig. en förändring är på gång. plötsligt vill jag förnya och förändra. jag vill
fara till köpenhamn och köpa en alldeles ny garderob, jag vill resa bort och ta vykort på sånt som är nytt,
jag vill träffa någon ny, jag vill bli fotograf eller författare, jag vill ändra om i mitt rum.

Tumblr
 
kanske är det höstpirret som pratar, eller kanske är det det faktum att den som stått mig närmast de senaste
året inte längre finns med mig. men något i mig sprakar. och en efter en tar jag i tu med tankegångarna. åh,
drömmarna. och jag börjar nu. här är en lista på så jag skulle vilja ha det i mitt förändrade rum!
 
Erdbeer-Pfefferminz

på första fotografiet syns origamifåglar. sådana jag gärna pysslar i hop själv i takt med att vinylen snurrar
varv och tekoppen är varm. bilden ovan visar en sådan sänggavel man mest finner i tonnårsfilmer. just en
sådan vill jag ha! kanske för att hänga sina bästa väskor på, eller bara för syns skull. himla fint.
 
flea-market finds ~ 6 | Flickr - Photo Sharing!

detta fina vykort har jag talat om förut. porslinskärleken är, som ni vet oändlig och dessa skålarna befinner
sig ständigt i mina tankar när jag spanar och gräver i vintagehavet. blått porslin är verkligen en favorit! och
i mitt rum ska allt få stå framme! 

it takes an ocean not to break

resfebern. också den är oändlig. och i mitt huvud skapas dag för dag en lista på städer och världsdelar som
vore magi att besöka. en jordglob i min fönsterkarm känns därför väldans passande. som en påminnelse att
det finns en stor värld där ute, och om jan lägger några kronor i spargrisen kanske den kan bli min. 
 
We'll always have Paris

jag vet att denna dröm skulle behöva ett trolleri för att bli verklighet men en fransk balkong, med växter
och ett par små stolar och ett bord för tebjudningarna vore alldeles underbart. och om trolleri skulle ske
tänker jag bjuda in varenda en av er på fikastunder! åh, hur fint vore inte det?
 
Untitled

ovan min säng vill jag hänga upp vykort från livets alla lyckorus. tror att det kan vara världens bästa och
mest peppande sak att vakna upp till om morgonen. och kanske borde jag även rama in några favoritcitat
att le åt dessutom? 

hjartesmil

så fort jag får en ledig förmiddag över tänker jag bestämt fara till stan och införskaffa ett nytt påslakan att
drömma mig bort i. ett som kan värma mig genom kalla höstvindar, långa nätter och alla dessa frukost-på
-sängen-stunder jag älskar att unna mig själv. kanske ett som det ovan? från ikea.

Tumblr

skrivbordshörnan är en utav mina bästa delar i rummet. där skriver jag tankar, pysslar med kollage, fikar,
planerar och redigerar fotografier, allt som jag tycker om!! och om jag får bestämma ska både bordet och
stolen vara loppisfyndade, vita och sådär lagom slitna. kalasfint!
 
Le Portillon

drömlampan, som i mina visioner står bakom soffan är också loppisfyndad!! vintage och med pudderrosa
skärmar med guldig sömm. alltså åh, tänk er att ha ett par lappar att bara spendera på möbler! då skulle jag
fara till vintage- och secondhandbutiker på sekunden!
 
Hej tisdag. | Vintageportalen

det här vykortet har fröken silversaga tagit på louise lemmings sovrum. det är kanske det finaste rummet
jag sett och alltså en kalasstor inspiration! också jag vill ha en guldtavla som sängavel och vimplar i mitt 
fönster, textilfavoriten elefant från svensk tenn på pinnstolen och en styck loppisfyndad klädhängare för
klänningspralinerna. fantastiskt!
 
Infinite Sadness
 
jag trivs som bäst med mina vita väggar, men den här pastelliga tapeten vore något alldeles underbart att
ha i sänghörnan. ljus som himmlen, med prickar som molnen. nu tänker jag ägna mig åt serier, godheter
och att skapa höst-kollage med jenny. tusen kramar, och ha det fint! puss
 
                                                                                                                                         ph: weheartit.com

Kommentarer
Postat av: Becka [fotoblogg]

Åh, sådana drömmar & planer far runt i mitt huvud också. En förändring för att förändra annat.

2013-08-24 @ 22:17:57
URL: http://photos-by-becka.fotoblogg.nu
Postat av: Ebba Molin

vilka underbara bilder!

2013-08-24 @ 22:46:58
URL: http://molinebbas.blogg.se/
Postat av: Evelina

så fint! :)

2013-08-25 @ 09:48:43
URL: http://evelinalav.blogg.se
Postat av: Ida

så fint!

2013-08-25 @ 10:46:11
URL: http://tradeskins.blogg.se
Postat av: Sofia

Åh så fint!

2013-08-25 @ 12:22:03
URL: http://skimmer.blo.gg
Postat av: petronella

så fin inspiration!

2013-08-25 @ 17:23:30
URL: http://hejpetronella.blogg.se
Postat av: Clara

dör lite vad inspirerande!

2013-08-25 @ 17:48:16
Postat av: Anonym

åh så fint! snälla visa hur du gör dina origamifåglar

2013-08-26 @ 09:23:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0