om minnen från mitt tvåtusentretton.

fredag. och i dag fortsätter jag att dagdrömma mig tillbaka till en annan tid. för, i stället för att summera hela månader tänkte jag
i år dela med mig utav vykort från mina abslouta favortdagar!! det här är första delen, som bland annat handlar om en frostbiten söndag i januari då jag och en vän behövde fylla oss med pepp och värme efter en veckas skolstress.

om en brunch i januari.
 
en tidig söndagsmorgon med trötta kroppar tog vi bussen till malmö för att äta brunch på bästa café kungsgatan! 
 
här är mitt fantastiska sälskap caroline!!

älskar inredningen här. ljust, vitt, spets och lite extra vintage och kantstött som jag tycker så mycket om. på helger kostar brunch niokommafem guldtior per person och du får ta precis hur mycket, bröd frukt, pålägg och dryck du vill!! 
 
och så finns det himmelskt doftande våfflor, du gräddar själv till efterrätt!! med sylt och grädde, om du tycker om det. ett himla mysigt söndagsbestyr jag gärna gör om snart igen! alldeles särskilt en frostig vintermorgon.
 
en picknick i juli.
 

i juli konfirmerade sig allra käraste syster och i present fick hon en riktig systerdag i halmstad! vi kom fram strax innan lunch, fyllde shoppingkassar och köpte picnickmat på hemköp.


slog oss ner vid nissan, i skuggan av en ek och dukade upp.

vi åt turkisk yoghurt, frukt i massor samt en påse nötter och torkad frukt plus chokladdoppade paranötter.
 

jag bar en ny sommarklänning dagen till ära, samt en vintage sommarhatt. minns att jag blev fullkomligt förälskad i saltå kvarns smoothie vid namn frukt kick!! medan jenny drack upp precis hela äpple-mango.

vi pratade av oss, om allt mellan himmel och jord för att sedan gå vidare in mot stan. jag köpte henne en present i from av kopp
och skrivblock och väl hemma i sommarstugan igen spenderade vi kvällen med våra världsmysiga kusinvitaminer. åh, en sådan oförglömlig fin sommardag!! lycklig och livsglad, en känsla jag alltid vill ha kvar.

ett äventyr i oktober.
 
en gråmulen oktoberdag for jag till en favoritstad. göteborg. och där, på tågstationen stod bästa anna och väntade på mig!
 
vi började med att gå lite i innerstaden innan vi for till favoritdelen haga. där köpte vi årets första julte och så visade anna mig ett favoritcafé där vi åt den godaste lunchen på kanske hela året. marokansk plockmat plus suredgsbröd. en deli haga, tips, tips!! 
 
det är jämt så fantastiskt fint i göteborg!! tyckte om de magiska höstloven, tyckte om spårvagnarna och tyckte om att äntligen, äntligen få träffa anna! under dagen pratade vi av oss om sånt som kärlek, musik och framtidsdrömmar. efterlängtat!!
 
och fastän det bara var oktober peppade vi julen, pratade klappar och smakade saffranskolor. fint!
 
den juligaste stunden var om morgonen, då vi åt fibergröt med clementin och massvis av kanel, drack farbror-frost-te och såg the holiday. regnet smattrade mot rutan och mysfaktorn var så peppande hög och jag log hela vägen hem till skåne igen. i kväll är jag tröttare än på länge efter en väldans massa jobb, men leende då det vankas pirriga helgbestyr som kanske även de blir minnen jag drömmer tillbaka till i framtiden! åh, ta hand om er och ha det fint! puss

Kommentarer
Postat av: justine, 17 år i london

åh. skulle du kunna ge namnet på caféet på haga? låter som ett kalasbestyr att bjuda bästis på när jag landar i sverige om en vecka!!

Svar: hej fina du! caféet heter en deli haga! här är deras hemsida http://endelihaga.se/dh/Vilkaarvi.html. supergod mat och inte allt för dyrt, finns även fika och så en himla massa teer att införskaffa. ha det fint, och välkommen hem! tusen kramar!
Hannah.

2013-12-13 @ 23:58:51
URL: http://justinehe.blogg.se
Postat av: spetsflickan

Vilket smart inlägg!

2013-12-14 @ 12:06:16
URL: http://spetsflickans.blogg.se
Postat av: Sofia

åh så fina och mysiga bilder och dagar! väldigt fint inlägg!

2013-12-14 @ 12:53:47
URL: http://skimmer.blo.gg
Postat av: anna

hjärta dig hannah. saknar dig massor och vår dag var så fantastisk. vi får boka in en träff i januari <3

2013-12-14 @ 16:32:31
URL: http://arawkindofbeauty.blogg.se
Postat av: elise

tack för tips om café kungsgatan! har aldrig varit där eller ens hört talas om det, men bor i närheten. måste kollas upp!

2013-12-14 @ 17:39:58
URL: http://singmyspring.blogspot.se/
Postat av: lina

hej! har en liten fråga och undrar om du är vegetarian? såg ut som om du åt skinka på bilden där ni brunchade, blev lite nyfiken, om du är vegetarian eller bara äter vegetariskt för att det är något du uppskattar mer? kram.

2013-12-14 @ 23:01:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0