om en midsommar.

söndag. och jag som egentligen inte tänkte visa några vykort från årets allra längsta dag sitter nu här och drömmer mig tillbaka
till sill-lunch, kubbspel, grillning, snappsvisor och rappakalja ända in på småtimmarna. det var en så väldans mysig dag, en som inkluderade både solsken och småregn, skrubbsår och skrattgropar. jag har ångrat mig, vi tar oss en titt!


det här var lunchen, men kvällen spenderades hemma hos mig med grillning, musik och att spela rappakalja till solen gick ner och jag ställde mig vid disken. en väldnas fin midsommar alltså! nu skulle jag vilja höra om era bästa sommardagar hittills! en lista ska skapas. och det kan handla om allt från midsommarrregn till en solskensmorgon i juni. ta hand om er, och ha det fint! puss

Kommentarer
Postat av: Sandra Leone

Min bästa sommardag spenderades i Finland där vi har våran sommarstuga. En bit utanför centrum har de en loppis (lite likt myrorna). Jag var där i timmar; kände på porslinskoppar, provade prasslande korsetter och tunna sommarklänningar. Tillslut fastnade jag för en vit sommarklänning och vände mot kassan, betalade och kastade en extra blick på pojken i kassan. Precis när jag skulle stiga ut ur lokalen öppnar sig himlen och släpper ner ett skyfall och det blixtrar över himlen. Ett, två, tre, fyra räknar jag och vänder tillbaka in igen.
Jag får irra omkring ett tag innan jag hittar en regn jacka och går tillbaka till pojken i kassan. Vi skrattar lite och jag betalar. Tar sedan jackan över huvudet och springer längs trähusen och trampar i tusen vattenpölar så att vatten skvätter upp på mina bara sommarben. Men det gör inget för det finns inget så bra som att go crazy i ett sommarregn.

Tack för din fantastiska blogg Hannah. Kram!

2013-07-01 @ 14:54:51
URL: http://lingers.blogg.se
Postat av: Sandra Snellman

Vaknade en sommarnatt av ett sjuhelvetes ösregn och åskväder, kröp lite närmare intill finaste pojken bredvid mig, hörde honom viska "ska vi gå och titta?". Och så stod vi tysta vid fönstret många minuter, ingen sa nånting men allting kändes bara så rätt.

2013-07-01 @ 15:09:48
URL: http://sastronauten.blogg.se/
Postat av: frida

bästa sommardagen hittills i år var nog midsommar, i dalarna med mamma och pappa. vi cyklade på farmor och farfars gamla crescents, till ett litet midsommarfirande med en massa gamla masar och kullor och små barn i folkdräkter.
när det blev dans runt stången cyklade vi hem och käkade gosaker istället, för det är ju mycket roligare wohej

2013-07-01 @ 15:12:36
URL: http://stummaord.blogg.se
Postat av: Ruth

Efter oerhört mycket tjat på mina föräldrar fick jag sälja min torsdagsbiljett till Bråvalla och istället köpa mig en 3dagars. Pojken med camping hörde av sig mest hela tiden då jag var därinne & ville ses, så det gjorde vi. Lite då och då varje dag.
Sista dagen, i lördags, hängde vi mest hela dagen. Vi skulle se The Sounds ihop, som jag älskar och han hatar, han blev sen från campingen och vi missade första 3låtarna (2 av mina favoriter) så jag var skitsur på honom.
Så där stod vi i publikhavet, jag sur & nykter, han full & försökte säga förlåt. Sedan började Wish You Were Here spelas, jag kramade honom för det kallt & plötsligt kysstes vi. Vi delade sedan på oss men lyckades finna varann under Thåström så han spelade första noterna till Fanfanfan. Han höll om mig & vi kysstes till orden:
''Fast det var så kort romans var det
nåt jag borde ha förstått
Samma chans kommer en gång bara
Aldrig att dom kommer två
Fanfanfan det skulle varit du''
&jag kände bara att jag aldrig kommer uppleva något så filmiskt igen för hjärtat nästan värkte fast han stod så oerhört nära.
Pojken följde mig sedan till bussen efter att vi pratat i några timmar, vi kysstes & kramades hejdå, vi sa att vi snart ses igen & trots att vi bor så himla långt ifrån varann fick han mig att skratta hela tiden & jag puttade bort honom & skrattade innan han kysste mig hejdå igen. Där stod vi, han & jag, tilsammans, Utan att ha en aning om vad vi egentligen är.

Inatt smsade han mig från sin kompis mobil eftersom hans egna var död & skrev att han saknade mig, hjärtat slog ett extra slag.
Nu ligger han i sin säng i jävla Uppsala & jag ska gå till jobbet i min jävla stad som ligger 247km bort.

2013-07-01 @ 15:18:23
Postat av: Gabriella

gud så fin du är.

2013-07-01 @ 16:41:26
URL: http://morningmoments.webblogg.se/
Postat av: rebeccajohnnysdotter

En stor del av sommaren har jag planerat, funderat och bollat idéer för om några få dagar så kommer jag att öppna mitt alldeles egna lilla sommarcafé här i byn där jag bor. Det är så oerhört spännande så att jag spricker, en stor del av porslinet är redan köpt och recepten är utvalda. Pastell, godheter som förknippas med sommaren och melodier som kommer att spelas ur en gammal retro radio. Åh jag ser så framemot detta, att äntligen få starta en egen café hörna!

2013-07-01 @ 16:47:03
URL: http://rebeccajohnnysdotter.blogg.se
Postat av: Anonym

det regnade ute. vi hade bestämt att vi skulle ses och jag blev orolig för att han skulle tycka illa om regn.

det hände en gång förut. att jag skulle träffa en pojke. men så regnade det så han skrev att det var ju synd och så ställde han in. då tänkte jag att den pojken och jag ändå aldrig skulle komma överens.

han ställde inte in. han letade fram regnbyxor.

2013-07-01 @ 17:13:13
Postat av: Lena

Älskar dessa bilder, finfina Hannah. Du är så duktig.

Hmm, mina finaste sommardagar är dem, då jag vaknar upp bredvid Glenn och vi kan äta frukost tillsammans. Sedan spelar det ingen större roll hur dagen fortsätter. Åker till stranden, åker på utflykt och bara promenerar runt, kanske köper en kopp kaffe på vägen eller så. Puss!

2013-07-01 @ 17:38:11
URL: http://lena.blo.gg
Postat av: Lillaviol

min hittills finaste sommardag var för ungefär en vecka sedan. jag och min familj och en annan familj befann oss på en kristen konferens med över tjugofemtusen campande deltagare och allt var toppen där. vi åt glass, gick på möten och konserter och allt som hör det där fantastiska stället till. en enda nackdel finns, och det är att det inte finns någonstans att bada. det var över tjugofem grader så jag, min syster och våra två kompisar höll på att gå under av badsuget. en förälder skjutsade oss då till en utomhuspool någon mil bort och den där känslan av det svala vattnet mot den överhettade huden var oslagbar. hjälp vad jag mådde bra av den där timmen i poolen. efteråt satt vi i husvagnen och spelade kort medan mörkret lade sig som en dimma över campingen. åh, det lyckoruset.

2013-07-01 @ 17:47:22
URL: http://sprallice.blogg.se
Postat av: Anonym

Min hittills allra finaste sommardag var en varm kväll i mitten av juni då jag och min pojkvän tog med oss en filt och cyklade iväg. Vi hittade en plats i solen och trots att jag skrapade upp min hand och trots dom enormt enerverande myggorna var det en grymt fin kväll. För skrapsår och myggor hör ju sommaren till, inte sant? Vi satt där ett tag, pratade skrattade och berättade för varandra hur mycket vi älskade (älskar) varandra. Sedan cyklade vi vidare, en lång runda blev det. Han är det finaste jag har.

2013-07-01 @ 18:07:49
Postat av: Emelie

Mengud, så charmig och fin du ser ut på bilderna! Det märks verkligen att du är äkta, och så lycklig. Sedan är herren din stilig som få, också :)

Min bästa sommardag var dagen innan midsommar, när min pojkvän och jag var ute i skogen hos mina farföräldrar. Vi gick ut på en sen kvällspromenad och lyssnade på syrsorna och grannarnas midsommarfirande, kysstes länge och djupt och bara njöt av stunden. Sedan dansade han så fånigt att jag var tvungen att reta honom. Helt underbart!

2013-07-01 @ 18:23:25
URL: http://sockerskrin.blogspot.se
Postat av: MA

Det var när jag i förra veckan packade min väska med regnkläder, pastasallad och kaffetermos för att cykla genom det småländska landskapet till min lillasysters sommarjobb. Hela vägen föll ett sommarregn, hela vägen hade jag Linnéa Henrikssons melodier i lurarna, hela vägen andades jag skogsluften som jag saknat så under året som gått. När jag efter en timmes trampande nådde mitt mål visade min syster runt mig bland nyfödda kaninungar, små getter och pipande kycklingar. Och jag tänkte på hur fin den svenska sommaren faktiskt är, fastän regnet ibland faller.

2013-07-01 @ 19:46:15
Postat av: Alice

Vi hamnade efter och lullade onyktert bakom alla, från centrum, från vännerna. Han kramade om mig och bad mig att titta på honom, han sa att det var för tidigt men att han älskade mig. Fyfan vad fin han är.

Denna sommaren ska han allt bli min.

2013-07-02 @ 13:57:11
Postat av: rebecca

åh så himla fint.
min finaste sommarkväll när jag och philip körde ner till min sommarstuga och letade ljus. vi hittade lite kor. åt jordgubbar, kanelmandel och drack pellegrino. sen sprang vi runt bland rapsfält tills myggen attackerade oss.

annars var min finaste sommardag hos dig, i förrgår. saknar dig redan.

2013-07-02 @ 15:07:25
URL: http://spaceherosuits.webblogg.se
Postat av: - - M a j a s B i l d e r - -

Varifrån kommer din underbara jumpsuit? :D

2013-07-03 @ 00:02:32
URL: http://majasbilder.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0