om en väldans massa solsken.

måndag. och jag är tillbaka på jobbet efter ännu en kalasfin helg i sommarstugan. havsvindar och solglimtar, kusinvitaminer och allra käraste syster. vykort från det och flera utav veckans, nästintill obligatoriska sommarbestyr kommer nu när jag sammanfattar mina dagar, genom instagram, där ni kan finna mig som @_hannahellen.
 

vi börjar i simrishamn och en lunch på fantastiska apotekarens trädgård där jag och benjamin njöt till tusen utav livet. unnade mig ett glas vitt och tuggade min första pizza på länge, gjord i stenugn och med magiskt goda tomater på toppen. 
 

jag fick, som nämnt ett par kalasfina fynd med mig hem dessutom. från en barnbokshandel alldeles bredvid restaurangen där vi
åt. det ena är ett omslagspapper med majas alfapet på, som lena andersson så fint illustrerat. det andra håller jag hemligt sålänge
men lovar att visa den alldeles snart!
 

onsdag och med ett vykort från stugan beskrev jag min längtan. jag får många frågor på hatten men den är som sagt min mammas gamla och går inte att finna i butik längre. men kika på secondhand! vykort två handlar om min kväll som jag spenderade på elins altan. te, körsbär, mörk choklad, tända ljus och en massa prat om resor, framtid och drömmar.
 

på torsdagskvällen cyklade jag till havet och hem. det var friskis och svettis, det var ett svalkande kvällsdopp och det var så galet skönt!! på fredagsmorgon åt jag frukost på rummet i takt med att jag packade min kånken fylld med kläder och ting inför helgens dagar i paradiset. åt soyayoghurt med müsli och banan samt en smörgås med avokado. kalasgott.
 

dagen efter vaknade jag upp i sommarstugan. tvättlina och en jobbat-hela-veckan-trött hannah med lilla-my-knut på huvudet. 
 

lördagsfrukost! froosh, frallor och frukt. det är är sannerligens sommarens mest typiska och godaste frukost. särskilt i stugan
då frallorna alltid är nybakta och köpta direkt från bageriet samma morgon. mumma kardemumma!
 
efter någon timma for jag in till stan med världens bästa vän och syster. jenny och jag provade tjugotalet plagg på hm, dyrkade solen på stora torg och log åt att vara varandras mest eminenta sälskap. som en liten försenad konfirmationspresent fick hon en picknicklunch samt att få välja ett par grejer ur olika favoritbutiker. det blev väldans lyckat, särskilt picknicken som bestod utav lyckorus och läckra ting vid sidan av nissan. halmstad är sannerligen en underskattad stad. åh.
 

på kvällen kom våra kusinvitaminer på besök och jag har nog aldrig haft det så mysigt med dem som då!! att cykla till närbutiken
och handla lördagsgott, bada, bygga sandslott, snorkla, laga mat, spela kort och se på två filmer i takt med att sömnen smyger sig
på. dagen efter åt jag ännu en gång nybakat bröd plus jordgubbar plus froosh. sommarlyckorus gånger två!!
 
och slutligen söndag. solen som skulle komma fram klockan ett dök inte upp förräns på kvällen och jag spenderade ungefär hela min dag välkommen till den här världen utav amanda svensson, en bok jag läste ut i morse och tänker berätta mer om lite senare! gjorde en liten paus från läsningen och for till emmaus med mamma och syster där jag fann sånt som ovan. en väldans bra vecka var det. och nu kommer en till. ta hand om sommaren, och ha det fint! puss

Kommentarer
Postat av: Stephanie

you take such fine pictures, and a great writer at that! love

2013-07-22 @ 21:01:18
URL: http://13fridays.blogspot.com
Postat av: Gabriella

Den där boken har jag precis beställt hem också och längtar sååå tills jag får börja läsa den!

2013-07-22 @ 22:14:36
URL: http://morningmoments.se
Postat av: lisa

så mysiga bilder!

2013-07-22 @ 22:28:49
URL: http://popflickan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0