om juli i drömmarnas land.

tisdag. så blev det juli och plötsligt är vi mitt i sommaren. det regnar för det mesta, eller så är himlen grå.
men åh! det är sommar ändå. varmt och pirrigt, precis som det ska vara.  och alldeles passande för dagen
kommer här nu en drömlista inför juli på sånt som jag skulle vilja göra och vara med om. 
 
fashion is art | via Tumblr
 
på fredag kommer jenny hem. åh, syster jag saknar dig så. i juli ska vi hänga mest hela tiden. och spendera
varje kväll med att prata i kapp i takt med att vi pysslar, lyssnar på sommarprat och spelar memory. 
 
(22) Tumblr
 
jag har nyligen köpt sommarkortet och alla som åker med skånetrafiken vet att det innebär fria äventyr hela
sommaren ut. jag ska ta en eller flera favoritpersoner i handen och åka mellan båstad, ystad, malmö, lomma
och simrishamn för att beundra allt från vackra hus och kullerstensgator till gömda smultronställen.

Pitseleh

ett annat ställe jag vill fara till är sommarstugan. mitt paradis, som ni vet. där jag spenderar tid i hängmattan
och läser en bok från sommarens lista, promenerar till stranden och spenderar timmar på en handduk och i
havsbrus, åker på mina bästa loppisar och träffar saknad släkt på fina fikastunder.
 
c a m e r a.
 
kameran ska såklart alltid få följa med. och nu får jag förhoppningsvis tid att köpa mig ett par filmer till min
gamla minolta och knäppa några analoga vykort också. en dröm som ska bli sann!
 
...nevermind
 
om regnet slutar falla och solen kryper fram packar jag gärna ner kameran tillsammans med lite kalasgod
picknick, badkläder samt en stor mjuk filt och hoppar på cyklen. tillsammans med benjamin ska jag rulla
till olika badställen för att spendera hela dagar. bada, luncha, pussas, drömma. åh.
 
fashion is art | via Tumblr

liseberg, backen, tivoli köpenhamn, gröna lund eller folkets park. i juli ska det åkas karuseller. jag har inte
besökt ett tivoli på två år och det kryper i hela kroppen av saknad efter berg-och-dalabanor, blöta båtturer
och sådana skrattanfall som man bara kan få på en nöjespark.
 
fashion is art | via Tumblr
 
så ska jag ta hand om alla bären som växer i trädgården. krusbär, vinbär, jordgubbar och så rabarbern som
ska få bli en spännande chutney till grillat, har jag tänkt!
 
Take these broken wings and learn to fly

utav ett flertal fantastiska vänner har jag fått en hel massa tips på kalasbra vinylbutiker. på en hylla i mitt
rum står nämligen en studentpresent som ger lyckorus ända ner till tårna och jag längtar nu efter att fynda
bon iver, ben howard, gustav spetz och florence and the machine till kalasbra priser.
 
fashion is art | via Tumblr
 
snälla hannah. inga fler sena kvällar plus tidiga morgnar. du mår inte bra av det, du behöver sömn så du
slipper ha trötthetsont i kroppen, så det slipper svartna för ögonen när du ställer dig upp och så du orkar
leva så lyckligt som du i hjärtat vill. 
 
Tumblr

för att ta hand om mig själv lite extra tänker jag unna mig ett par klänningar i juni. jag har fått en ny kärlek
för rött. helst vill jag ha en dröm som den ovan. för hur fint är det inte att ha favoritblomman som mönster
dessutom? vill ha, vill ha, vill ha! det där var tio önskningar om juli, nu längtar jag efter att låta varenda en
bli sann! men först börjar vi med ett kvällsdopp. ha det fint! puss
 
                                                                                                                                                  fotografi: jag

Kommentarer
Postat av: Cecilia Par

Åh vilka fina sommardrömmar.

Svar: tusen tack fina du!
Hannah.

2013-07-02 @ 18:50:40
URL: http://www.famlafint.blogg.se
Postat av: TIDSTJUVEN

Hoppas att juli blir precis sådär bra som i din lista! :)

Svar: åh, tack. ja det är sommar och så länge det blir minst ett par dagar sol tror jag att juli blir lika med magi. ha det fint!
Hannah.

2013-07-02 @ 19:25:13
URL: http://tidstjuven.com/
Postat av: Emelie

Där har vi juliplaner som man inte kan tröttna på! Jag hoppas du hinner göra allt, både en och två gånger, och att vi får vara med och läsa om det :))
Sedan ska jag själv försöka göra en del av det där också. Trots att just nu verkar juli väldigt molnig här uppe i hufvudstaden.

Svar: åh, vad fint att du tycker så! ja, molnigt är det här med, men som tur är kan de flesta bestyr göras ändå, om inte utomhus som innomhus! ha det fint, och tack för alla dina snälla ord!
Hannah.

2013-07-03 @ 13:26:55
URL: http://sockerskrin.blogspot.se
Postat av: Alva

så vackra fotografier!!

2013-07-04 @ 11:08:05
URL: http://theperksoflovingbooks.blogspot.se/
Postat av: Sara

fantastiskt fina kort

2013-07-04 @ 22:01:56
URL: http://pulsfrekvens.ratata.fi
Postat av: Josefin

Det här var ett helt underbart inlägg. Får så mycket sommarinspiration, åh, du är underbar!

2013-07-11 @ 08:46:09
Postat av: may-teresa

oh, der er bildet mitt! vintagekamera er så himla fint <3

2013-09-19 @ 09:33:11
URL: http://mayteresa.blogg.no

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0