som om allt har vissnat sedan hon försvann.

söndag. och i dag tänkte jag berätta om den bok jag alldeles nyligen har läst ut. sommarhuset heter den och är så himla vackert
och melankoliskt skriven, utav anna fredrikson. och först och främst måste jag erkänna att det som fick mig att falla för boken
från första början var omslaget. ett sommartorp med nostalgiskt sängbord och något skavda blomstrande tapeter. 
 
boken handlar om eva, en stressad kvinna i fyrtioårs-åldern vars mamma nyligen har gått bort. tagit sitt liv. och sorgen svämmar över henne. men så ärver hon och hennes syskon sommarhuset, det i stockholms skärgård där rosorna är röda som kärleken och havet glimmar som glitter. hon älskar det stället, men det verkar inte hennes syskon göra som båda vill sälja det.

i sommarhuset får man följa eva och syskonens kamp mot sorgen, samtidigt som de finner lyckorus i morgondopp och nybakta kanelbullar i trädgården. den är väldans sorglig, men kanske är den desto finare det. fem utav fem i betyg och jag säger bara tips, tips, tips! vilka böcker har du läst i sommar? och vad tyckte du om dem? berätta, och ha det fint! puss
 
 

Kommentarer
Postat av: rebeccajohnnysdotter

åh, vå oerhört bra med bok tips! jag satte näsan i en ny bok i fredags och den hette sista sommaren (utan dig)! dock kan jag inte riktigt bestämma mig om den är bra eller inte för jag har inte kommit så väldans långt! men omslaget, det var vackert!

2013-07-21 @ 12:36:30
URL: http://rebeccajohnnysdotter.blogg.se
Postat av: Alexandra

Läs vad som helst skrivet av Haruki Mirakami! Min favorit är Norweigan wood, men allt han skrivit är så bra. :) xx

2013-07-21 @ 13:26:58
URL: http://www.anotherteaworld.blogspot.se
Postat av: ellen.

den verkar väldigt bra!
i sommar har jag läst "The perks of being a wallflower" och "Himlen börjar här" som du så fint tipsade om och måste erkänna att båda två ligger på topp bland mina absoluta favorit böcker! sedan så har jag läst "pojken i randig pyjamas" och en bok som heter "Oceaner mellan oss" väldans fina de oxå! kram

2013-07-21 @ 13:28:27
URL: http://elleningridlisa.blogg.se
Postat av: Daniella 🌙

Hundraårigen som gick ut genom fönstret och försvann!

2013-07-21 @ 13:33:19
URL: http://vapenbroder.blogg.se/
Postat av: Anonym

varit ute på äventyr i england med en fantastisk bok i händerna varje tunnelbaneresa. "Små citroner gula" heter den, läsläsläsläs, den är helt fantastisk.

2013-07-21 @ 13:35:25
Postat av: Lydia

Åh, tack för tipset! Den här sommaren håller jag själv på att läsa igenom alla Harry Potter-böckerna. Är på bok nummer fem än så länge, haha.

2013-07-21 @ 16:48:04
URL: http://elementarpartiklar.blogg.se
Postat av: Anonym

Läste precis ut "Jag vill ju vara fri", en bok om Lena Nyman skriven av Annika Persson. Läs den!!!

2013-07-21 @ 17:03:35
Postat av: Sofia Byström

(Oups, det var jag som gav Lena Nymantipset!)

2013-07-21 @ 17:04:13
URL: http://sofiabystrom.blogg.se/
Postat av: Ann

Åh, låter som en supermysig bok!
Jag har i sommar gett mig på The name of the wind av Patrick Rothfuss. Jag som gillar bra fantasy kan glatt konstatera att förutom bra och spännande berättelse är den skriven på ett så himlahimla vackert och fulländat sätt. Språket är magiskt. Kan nog säga att det är den bästa bok jag läst och ändå har jag läst många böcker i mina dagar.

2013-07-21 @ 17:54:03
URL: http://likeglencoco.blogg.se
Postat av: Elin

Jag har läst Himlen börjar här, var tvungen att läsa den som du rekommenderat så varmt. En helt underbar bok!

2013-07-22 @ 09:09:21
Postat av: Gabriella

Crystal Renns bok Hungrig tycker jag ni alla ska läsa.

2013-07-22 @ 09:39:43
URL: http://morningmoments.se
Postat av: Josefin

Åh hej du fina. Jag har läst "En bit av mitt hjärta" av Peter Robinson i sommar och jag tyckte det var en bra första deckare att läsa.

Dock har jag förstått nu hur viktigt det är att man verkligen klickar med huvudkaraktärenför att tycka att boken är bra. Denna bok hade en ganska trångsynt gammal mordutredare vid namn Chadwick, som skulle lösa ett mord som tog plats på en festival 1969. Han tyckte varken om musik eller dagens ungdomar och deras livsstil. Och jag som älskar 70-talet tyckte att han var så tråkig.

Boken var dock väldigt bra och spännande, jag rekommenderar att du läser den! Att den handlade så mycket om musik var även ett stort plus.

Kram på dig, din blogg är så himla bra. /Josefin.

2013-07-22 @ 19:12:55
Postat av: Anonym

Denna sommar läste jag "vi är inte sådana som i slutet får varann" av Katarina Sandberg på två dagar. En helt magiskt in bok!!! Fick liksom hjärtkramp av den pga att den var så bra. När den var slut var det som om något helt plötsligt blev tomt. LÄSLÄSLÄS. Även "små citroner gula" är en fin å mysig sommarbok.

2013-07-27 @ 12:59:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0