om du bara visste hur mycket lyckorus jag känner just nu.

måndag. efter en morgon med både löptur längs strandkanten, ett dopp i det blå och en frukost i solen är det hur skönt som helst att få slå sig ned i svala sovrummet och summera veckan som varit. och är det inte något alldeles särskilt med att sammanfatta just en sommarvecka? för det finns ingen annan tid på året då jag är med om så många älskvärda bestyr som nu.


min vecka började med frukost i sängen, framför saltrkåkan som vanligt. efter en löptur i skogen rullade cyklen till havet för ett dopp och lunch i grön gräset på den plats jag nu kallar min egen. somliga kanske inte tycker om den där ensamtiden jag tar mig
om måndagarna men jag fullkomligt älskar det. särskilt med podcasts och en bra bok som sälskap.
 

tisdag och ännu en gång lekte jag med tanken på att klippa kort. så dansade jag omkring i spetsklänningen ett tag, och drömde mig bort till fler festklädda dagar. frukosten bestod av jag vaniljfil med nötter, russin samt jordgubbar i solskenen och läste det senaste numret av retro. och den här månaden berättas det om olika loppisar runt om i landet som är värda ett besök. tips, tips!!
 

ännu en sommarmorgon. just den här dagen drack jag blåbärste, åt banan, jordgubbar och müsli med havremjölk samt morfars rosenbröd med ost och paprika. så himla gott, alltså min morfar är något ofantligt bra på det där med brödbak! vykort två visar
ben som dom ska vara om sommrarna, fyllda med blåmärken och mygbett. sånt som hör juni till, med andra ord.
 
min onsdag spenderade jag med två utav mina bästa personer. på dagen åts det picknicklunch på stranden med benjamin som var tusen gånger mer glad och pepp än vad bilden visar. om kvällen åt jag indiskt med finaste signe i flera timmar på en uteservering
på lilla torg i malmö. en typsikt kalasbra sommarkväll!

torsdagsmorgon, ännu en jordgubbsmorgon. mumma krademumma! åh, jag kommer aldrig tröttna.


så vips blev det midsommar. jag bytte ut studentbuketten mot midsommarblomster redan kvällen innan, ungefär samtidigt som
jag ordnade davosgröten som blev min och benjamins fredagsfrukost! supergott. till det åt jag vattenmelon, nektarin samt drack sörgårdste. precis som här.


efter långfrukost och en tur till köpcentret för att inhandla några sista viktigheter styrde jag, familjen och kärleken stegen till en favortifamilj här i byn där vi avnjöt en kalasgod silllunch, sjöng snappsvisor och spelade kubb. 
 

och såhär såg jag ut dagen till ära! buxdressen är från zara, halsbandet från accessorize, blomsterdiadem från citronsorbet och en ny, underbar, festfin och pastelblå regnjacka som jag köpte på lager 157 samma morgon. dagen blev kväll i takt med att ännu fler spel spelades och ännu fler skratt ekade. middagen åts hos mig och där stannade tills natt blev till dag. fint!
 
men, någonstans under midsommarnatten gick min iphone i kras och det har därav varit en sämre dokumenterad helg. i morgon
ska skärmen dock bli hel igen och jag kan fortsätta knäppa vykort som vanligt. hurra! ovan är två från helgen, en på cykelvägen mellan jobbet och byn där jag bor och en på söndagsfrukosten. nu är det en ny vecka och enligt kallendern min blir det en himla
bra sådan. berätta gärna om vilka bestyr som står planerade i er kallender! och ha det fint! puss

Kommentarer
Postat av: Sara

jättefin regnjacka!

2013-06-24 @ 18:10:49
URL: http://pulsfrekvens.ratata.fi
Postat av: Bonnie

Ska du till lager 157 den 24 juli? Det vore roligt om du ska det:D

2013-06-24 @ 19:24:19
Postat av: Ann

Du är så himla fin! Du verkar vara en genuint mysig, trevlig, glad och vacker. Många kramar till dig i sommarvärmen!

2013-06-24 @ 20:00:45
URL: http://likeglencoco.blogg.se
Postat av: frida

supersnygg jacka!
nästa vecka ska jag till putte i parken och det ska bli helt underbart att få se så många bra artister och band

2013-06-24 @ 20:12:49
URL: http://stummaord.blogg.se
Postat av: Maja

Tack för en vacker peppig blogg!!
Min nästa vecka består av sommarjobb, födelsedagskalas, kompishäng och förhoppningsvis ett kvällsdopp i havet!

2013-06-24 @ 21:35:13
Postat av: Ebba

Kan du inte göra dn ny video snart, kanske en där Benjamin är med också? Kram!

2013-06-24 @ 22:46:46
Postat av: Emy

ÅH, regnjackan är underbar!

2013-06-25 @ 01:25:45
URL: http://perspektivrig.blogg.se
Postat av: Ellen Lindberg

Regnjackan kan vara den finaste någonsin!

2013-06-25 @ 21:43:16
URL: http://blogg.ostran.se/ellenlindberg
Postat av: nellie

regnjackan var nog den finaste jag sett. jag hittar den dock inte på deras webbshop, skulle du kunna länka den ifall de har den där? annars får jag nog ta en sväng till lager157:) kram

2013-06-26 @ 12:19:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0