om när vår blev till sommar.

måndag. och redan från det att jag sett solens första strålar vidröra min vita sovrumsvägg har dagen känts som sommar. allting smakar bättre, känns bättre och jag mår så himla mycket bättre än på länge. kanske för att jag är ledig, kanske för att det plötsligt bara är elva dagar kvar till min student eller kanske är det för att maj har förvandlats till juni. 

som vanligt är det i dag dags för summeringen av min vecka genom instagram! där finner ni mig som @_hannahellen. veckan började med att mamma överraskade med årets första svenska jordgubbar! och inte helt förvånande var det galet goda.

 på tisdagen tog jag tåget till malmö för att möta min saknade vän olga för en fika. hon visade mig till café noir som jag underligt 
nog aldrig besökt förut men som genast blev en ny favorit! vi pratade i kapp om allt som hänt sedan sist, om mina studentplaner, om hennes tågluffsäventyr och om våra framtidsdrömmar. åh, dessutom drack jag en himla god smoothie gjord på kardemumma och mango som var en helt strålande kombination. 
 
här är en frukost från veckan. ostsmörgås, yoghurt med kokos, müsli och svenska jordgubbar samt veckans muminmugg med blåbärste i. delade med mig utav ett gäng vykort från den morgonstunden här. 

så blev det plötsligt torsdag och sommarvärme. jag klädde mig i bikini plus tunna shorts mest hela dagen, låg i solskenet, läste körkortsteori, lyssnade på gamla sommarprat, tuggade vattenmelon och samlade på mig så mycket solstrålar jag bara kunde få
tag i. älskar, älskar, älskar värmen,
 

så blev det fredag och dags för studentbal! benjamin kom över vid ett-tiden och jag dukade upp för en svalkande lunch ute i trädgården med bland annat vattenmelon och bärsmoothie. på vykort två ser ny den första lilla tjuvkiken på det som var min balklänning. från zara kommer den och kostar så lite som sexhundra kronor!

här är en bättre titt. med japanska körsbärsblommor och vårfåglar kunde inte denna klänningen vara mer perfekt för mig. 

här är sitter jag i pappas cremevita porsche på väg. på vykort nummer två står jag tillsammans med mina finfina vänner britt och emilia i pausen mellan rätterna. vi var på grand hotel förövrigt, så himla lyxigt att få dansa omkring på fiskbensparkett mellan de stora salarna, åh. mer om balen en annan dag!
 
morgonen därpå åt jag och benjamin frukost i trädgården med solen, en podcast och molly som sälskap. fint! om kvällen passade jag kusinvitaminer och dagen därpå åt vi frukost tillsammans, i solsken ännu en gång. en något sämre uppdaterad vecka men med många älskvärda bestyr. nu peppar jag inför fler dagar av sommarpirr. åh. ha det fint! puss
 
fotografi: jag

Kommentarer
Postat av: Li

Åh, jag älskar din blogg men stör mig så på hur du stavar till sällskap...! Hoppas du inte blir arg eller ledsen över att jag påpekade detta! Kram

2013-06-03 @ 15:30:40
Postat av: rebecca

alltså åh. vackraste du.

2013-06-03 @ 15:43:11
URL: http://spaceherosuits.webblogg.se
Postat av: Gabriella

Allt ser så fantastiskt mysigt ut!

2013-06-03 @ 16:23:37
URL: http://morningmoments.webblogg.se/
Postat av: Alva

Var har du köpt stråhatten? världsfin!

2013-06-03 @ 17:48:58
Postat av: rebeccajohnnysdotter

alltid, alltid lika underbart fint! ha det bra!

2013-06-03 @ 17:57:32
URL: http://rebeccajohnnysdotter.blogg.se
Postat av: Emelie

Jag har följt dessa små upptåg på instagram, men du har helt rätt i att det verkligen slagit om till sommar.

Själv har jag också blivit helt podcast-frälst. Har du någon favorit?

2013-06-03 @ 20:45:10
URL: http://sockerskrin.blogspot.se
Postat av: Jeanette

Hej, svängde förbi här av en slump och känner igendig...Var inte du hemma hos oss för ett tag sedan när du hälsade på Rebecca i Jönköping?

2013-06-04 @ 13:13:00
URL: http://kurioskabinett.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0