om en väldans massa mys.

lördag. för ett par veckor sedan frågade jag er vad ni allra helst gör på en söndag, och åh, vilka supermysiga svar! tänker att de är minst lika fina lördagsbestyr som söndagsbestyr och nu när det är påsklov tycker jag att en lista passar otroligt bra! ta hand om er, och ha det fint! puss

Tumblr_mhi9r6zurg1qcf42so1_500_large
♥ enligt mig är söndagskvällen bättre än både fredagen och lördagen! då tar jag alltid en lång varm dusch, tänder några ljus och väljer ut något att vila ögonen på tills jag somnar. ibland ett snack eller två. underbart!
 
♥ vad jag tycker om att göra en söndag är många saker men favoriten är att sitta med en bok i handen, värma fötterna på pojkvännen medan han sitter och spelar bonde simulator spel. ibland kan vi prata med varandra mycket och ibland sitter vi bara och är. och det är inte ofta som jag bara kan sitta och vara tyst, men med honom kan jag det. så en bok, en kopp te och martin som sällskap och frida vid soffbordet, det är en typisk söndag för mig.
 
♥ på söndagar brukar jag plocka på mig min kamera i en ryggsäcka och lyssna på sigur ros medan jag vandrar ut i skogen. förhoppningsvis dyker det upp något jag kan fota annars njuter jag bara av den friska luften och ensamheten.
 
♥ äter frukost i sängen och hittar på något fint såsom att gå på långpromenad hand i hand med honom eller att krypa upp i hans famn och titta på favoritfilmer.
 
♥ att ta en lång sovmorgon och sedan äta frukost i sängen. ta en promenad. titta på filmer och serier. träffa en vän. göra listor inför den kommande veckan. bara vara och ta det lugnt, som man sällan får några andra dagar. läsa. baka något gott.
 
♥ åh, jag vaknar av att min morgonpigga pojkvän (som för tillfället bor 3500 långa kilometrar ifrån mig), lyssnar på musik, tar en promenad i det fina vädret, kommer hem och äter ett morgonmål. morgonmålet består av ett fruktigt te, ett 6 minuters ägg och rågbröd med basturökt skinka. medan jag äter läser jag någon av mina muminböcker för femtioelfte gången. så pysslar jag i mitt rum, läser läxor och kanske träffar några vänner. kvällen avslutas med ett långt skype-samtal med min älskling.

♥ helst äter jag långfrukost och pysslar i mitt rum. kanske tar mig tid till att läsa i en bra bok också. men bjuda någon på fika är ju aldrig fel det heller.
 
en bästa söndagen för mig är då man inte har några krav på sig och kan göra precis vad man vill. bara koppla av och ha det bra. göra sconesfrukost, läsa böcker och se fina favoritfilmer
 
♥ pussar är fint söndagsbestyr.
 
♥ den perfekta söndagen för mig är kravlös och så där lagom planerad. långfrukost, tidningsläsande och radio, soligt väder med en lång promenad eller kanske en löptur. fika med fina vänner och sedan lite serietittande innan det är dags att sova, helst bredvid någon man tycker väldigt mycket om.
 
♥ äter lång frukost, dricker minst 3 koppar perfekt nattsvart kaffe, läser, kollar film, gosar med min katt och min pojkvän.
 
♥ vara med honom. ligga och mysa i sängen alldeles för länge på morgonen, spela spel och skratta tills vi får ont i magen. för han är finast i världen.

♥ det bästa är att ta en promenad med en go kompis, och sedan fika och lyssna på vinylskivor tillsammans. mysigare finns inte!
 
♥ en söndag vaknar jag helst av solen som lyser in genom fönstret brevid någon som jag tycker mycket om. vi skulle äta en lång frukost på sängen och bara vara. dansa till håkan hellström, fika och läsa är också fina söndagsbestyr.
 
ph: weheartit.com

Kommentarer
Postat av: Beata

Alltså peppen av att läsa det här.

2013-03-23 @ 19:51:28
URL: http://ringbeata.blogspot.com
Postat av: anna

så väldigt mysigt inlägg!

2013-03-24 @ 09:05:51
Postat av: anonym

jättefint!

2013-03-24 @ 09:07:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0