sommar, sommar, sommar.

humlorna surrar runt mitt huvud, vid varje gathörn blommar vildvuxna sommarglimtar och himlen är sällan
något annat än blå. sommaren är här! eller så kommer den alldeles snart. för det känns i hela luften och jag,
jag räknar ner dagarna till studenten. åh. det här vill jag göra i sommar:
 
Tumblr_mhlnq0cykp1r35wnmo1_500_large

cykla, precis överallt. jag har fått jobb förresten! på ica-butiken alldeles nära mig. och bäst med det är ju
såklart att det är cykelavstånd. så himla underbart! 

jag kommer oftast jobba halvdagar. vilket innebär att jag om förmiddagarna kommer cyklen rulla till havet
för morgondopp och om eftermiddagarna kommer jag packa för timmar av sol, bad, podcasts och läsning
och favoritpersoner vid min sida. 

och på tal om att läsa. det tänker jag göra hela sommaren ut. precis som förra året, då det inte gick en enda
dag utan att jag vilade med en bok i min famn.
 
5724865161_06d7b33cb4_z_large

njuta av långa sovmorgnar som oftast resulterar i att vakna utav fågelkvitter kockan halv tio och ordna
frukost till benjamin som brukar se ut precis som ovan. sovandes på rosiga lakan, med morgonruffsigt
hår och molly under armen. gos.

olika sorters pankakor, scones och smoothies är typsikt sådan som är lite extra lyxigt att få serverat en
ljummen sommarmorgon, så det ska jag laga, tusen gånger om!

men kanske blir det dagar då vi går upp alldeles extra tidigt, äter minifrukost och hoppar på tåget för att
fara till bästa köpenhamn i stället. för en dagsutflykt med shopping, parkhäng, uteserveringar, museum
och tusentals fotografier är ju inte fel det heller. 
 
Tumblr_lu68pqfjv81qgk0g0o1_500_large

och åh, alla dessa sommarsmaker. vad sägs om svenska bär, vattenmelon, grillat och något så enkelt så en
nybakad kanelgiffel från konditoriet? mumma kardemumma.
 
och när det gäller matlagning vill jag passa på att prova en massa nya recept som lägger och väntar på mig.
i min pinterest mapp finns några utav dem. jag tänker mig olika typer av vegbrugare, bireostfyllda tomater,
crepes, sallader och en mängd olika sorters bröd. blir nog mer än kalasgott!

förra sommaren provade jag och familjen min att leka halv åtta hos mig en vecka vilket jag vill minnas var
hur roligt som helst! alltså är det något som absolut måste göras om! 
 
Tumblr_loqffkhjv51qmz3y2o1_500_large

i klädväg drömmer jag om femtiotal, blått-och-vitt-randigt, luftiga sjömansklänningar och att bära blommor
i håret mest hela tiden. jag drömmer om att byta bh mot bikini, vårjacka mot puderrosa stickade tröjor och
att alltid ha lätta loafers på fötterna.
 
och eftersom det är himla synd att inte använda studentklänningen oftare än på den stora dagen tänker jag
mig att en himla massa kalas borde ordnas. för det blir inte mer festligt än när vänner samlas i en trädgård.
där favoritmusik spelas, den godaste maten serveras och de roligaste samtalsämnena snurrar. 
 
en annan typ av festfin kväll är när jag tar med mig en favoritperson till malmö, besöker biografen för att se
en efterlängtad sommarfilm och sedan spendera timmar på min bästa indiska restaurang där vi pratar till alla
våra ord tar slut. ett väldans fint bestyr, tips, tips!
 
Tumblr_m1d6vvrzyw1r0j5jlo1_500_large

jag vill plocka vildvuxna blommor längs landsvägarna. sådana finns det nämligen massvis av på cykelturen 
hem från jobbet. och när midsommar är här tar jag de absolut finaste och binder mig en krans som får hålla
från morgonstund till sillunch till kvällsfestligheter. 

när regnet smattrar mot rutan vill jag har de grönskande blommorna i mitt fönster i stället. där kan de dofta
medan jag spelar sommarmusik, skissar eller målar med nyinköpta akvarellfärger

eller så skriver jag! det har jag nämligen tänkt att göra lite extra i sommartid. noveller, återberättelser och om
sånt som är viktigt. så fint att äntligen få tid för något jag tycker så mycket om som att skriva.
 
Tumblr_mjh97g2fvy1qfffyto1_500_large

och såklart vill jag bada, bada, bada! varje gång som solen bränner, om så på mina kinderna när jag solar på
min skolgård som på ryggen när jag springer löprundor genom skogen längtar jag alltid något ofantligt efter
svalkande havsdopp och saltvattensdyk!
 
sist men inte minst. precis som jag berättade här är att äventyra till sveriges alla undangömda smultronställen
det absolut bästa sommarbestyret enligt mig. lantcaféer, loppisar och unika miljöer. jag har redan påbörjat mig
en lista på ställen att besöka, och den växer för varje dag som går.
 
det var det! om sexton dagar är vi där. juni. och jag slår vad om att fler utav mina sommarfilosofier kommer
dyka upp här. för finns det egentligen något finare att drömma om än sommar? njut, önska, dröm och längta.
tusen kramar och ha det fint! puss
                                                                                                                                            ph: weheartit.com

Kommentarer
Postat av: B

Ååh blir alldeles varm och lycklig över dina inlägg! :)

2013-05-19 @ 16:54:17
URL: http://www.beriz.blogg.se
Postat av: Maria

Du skriver så himla fint. Verkligen! Åh nu längtar jag ännu mer efter sommarlov!

2013-05-19 @ 17:23:38
URL: http://iia.webblogg.se/
Postat av: lisa

så himla fint!

2013-05-19 @ 17:53:46
URL: http://popflickan.blogg.se
Postat av: Lena

Alltså åh, så himla fint, Hannah. Idag regnar det som sjutton här i Jönköping, så det här inlägget behövdes. Puss!

2013-05-19 @ 18:03:26
URL: http://lena.blo.gg
Postat av: Felicia

Vilken fantastiskt fin lista! Snart,snart,snart är vi där!!

2013-05-19 @ 18:10:51
URL: http://feliciaasj.blogg.se
Postat av: Sandra Leone

Efter det här inlägget gör det inte så mycket att det regnar i Göteborg.
Kramar

2013-05-19 @ 18:37:06
Postat av: Emelie

Ibland när jag läser din blogg så känns det som att du är en dröm. Som att du lever i en dröm, och sättet du beskriver en tillvaro på får en att tänka på det idealiska, det vackra, det fina. Liten tillflykt att smyga in hit att läsa. Du är en drömsk person, Hanna.

Jag älskar alla punkter på denna lista. Och grattis till jobbet!

2013-05-19 @ 19:16:53
URL: http://sockerskrin.blogspot.se
Postat av: ~ Eva

åh, vad härligt det låter! du får allt att låta så himlans fint! xx

2013-05-20 @ 20:47:22
URL: http://dreamedaboutlove.blogspot.se/
Postat av: Amanda

Lägg gärna upp listan på dina smultronställen, de du vill besöka men också dina favvoställen:-) Kram!! A

2013-05-21 @ 01:26:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0