om versace red, mozartkulor och orättvisor.

del två. 

winter winds | via Tumblr
jag undrar vad dina bästa tips är för att få julen så mysig som möjligt och få ut så mycket som möjligt av varje dag i december? tips ett är att skapa dig ett soundtrack till juletiden. för jag tror i alla fall inte att jag skulle få alls lika mycket julkänslor om inte musiken fanns med! sedan tycker jag att det är fint att ha november som en månad för planering, så du kan gå in i december med i minst ett julmys, en fika och en liten marknad att se fram emot! men sedan får man inte glömma att det kan räcka med att tända ett doftljus, koka en kopp te och slå på en film för att ta vara på magin. 
 
tips på dina bästa julfilmer? kika här! mer kommer!!
 
på vilket gymnasie gick du, och vilken linje? jag gick på ljud-och bildskolan i lund! där läste jag media med profilen journalistik i tvåan och sedan grafisk design i trean. 
 
ska jag satsa på den nya killen (verkligen nya, ingen känner honom och vi håller fortfarande på att lära känna varandra) eller ska jag fortsätta tassa framåt med den gamla (som alla känner och som jag känner så väl men det händer inget)? det finns en anledning att du funnit en ny, eller hur? vore den gamla den som fick dig att pirra så skulle du ju inte funnit den nya killen. kanske låter det hårt men det känns inte rättvist, varken mot dig eller din gamla att fortsätta när du tvekar. jag tycker att livet är till för att ta risker. kanske blir det ett misstag, då kan du lära dig utav det, eller kanske blir det din största kärlek. hur som helst tycker jag att du ska satsa på den nya. jag tror du kommer spendera resten utav livet med att undra hur det skulle blivit annars. eller vad säger du? 

jag undrar vad ditt favoritgodis är? och även vilken glass du föredrar? jag älskar allt som heter choklad. vare sig nittioprocentig mörk eller mozartkulor som naturgodis eller kitkat. så gillar jag raw-food-bars också! fast det kanske inte räknas? glass tycker jag ej om. 
 
vad för märken har du i produkter & smink? lancôme, make up store, the body shop och & other stories tycker jag bäst om!
 
Tumblr
 
finns det någonting som du på riktigt blir arg av? någonting som du faktiskt hatar? det låter säkerligen konstigt men jag blir liksom inte arg. jag blir kanske ledsen, om någon säger något som gör ont eller om jag ser något på nyheterna som känns i hjärtat eller så. men sällan arg. i så fall är det när jag ser eller hör någon bli orättvist behandlad, mobbad eller utfryst, sådant är hemskt! jag hatar nog ingenting heller, det känns så hårt att hata. men jag ogillar smuts, orättvisor och ångest. 
 
vad ser du mest framemot nu till julen? att äta frukost framför julkallendern, det första snöfallet och alla supermysiga bestyr jag och mina vänner planerar! fikastunder, marknader och pysselkvällar. underbart!!
 
trivs du med livet just nu? ibland älskar jag det! och i bland får jag ångest. i vilket fall är jag mycket tacksam till livet-just-nu! till jobbet, att bo hemma ett tag till, att få mer tid till min cafévärld och långa hundvaktarpromenader. och när de dagarna då jag inte trivs kommer, då tänker jag på julen och får genast lyckorus igen!!
 
har du någon signaturdoft? på sommaren doftar jag nivea, på hösten doftar jag chai, och på julen doftar jag massvis utav versace red jeans, en favoritparfym!!
 
hannah, hur är det egentligen med dina ätstörningar nu för tiden? åh. det där är så svårt för jag har lärt mig så himla mycket genom åren och vet egentligen innerst inne hur jag ska bete mig och vilka vanor jag ska ha för att jag ska vara frisk och må bra. men, ännu finns hjärnspöken kvar och jag jobbar verkligen aktivt med att få bort dem. 
 
kan du inte visa alla dina muminmuggar i ett inlägg? absolut!! så länge kan du kika här, och här.
 
Untitled | via Tumblr
 
vilka podcasts lyssnar du på? fredagspodden med hannah och amanda, alex och sigge, michaela och dasha på devote samt kvällsklubben. tips, tips!!
 
hur kommer det sig att du gillar julen så mycket? åh, det har jag faktiskt aldrig riktigt funderat på! jag tror det handlar mycket om min barndom. jag bodde i japan när jag var liten och de få gångerna vi kom hem var på sommarlov och över julen och jag tror det började redan där. bland lackskor och burrberry-rutiga klänningar, morfars hemgjorda godis och feliz navidad om, och om, och om igen. det har säkerligen en del att göra med att jag alltid är glad på julen. våren, sommaren och, till och med hösten kan jag aldrig riktigt räkna med men julen. åh. då är allting bra. och det trots att jag gick igenom mina värsta ätstörningar under december tvåtusenelva.
 
vad kan man fokusera på istället för att bara tänka på kärleken som aldrig kommer? på dig själv! nu är tiden för att ta hand om din själ som aldrig förr!! bli din bästa vän, bli trygg med dig själv och lär dig älska ditt eget sälskap. för visst är det så, att man måste älska sig själv innan man - på riktigt - kan älska någon annan? bada och pyssla om din kropp, inverstera i lite nya kläder, ta hand om din kompiskrets, bryt upp med demoner och psykiska jobbigheter och njut!

är du kär? känner du dig redo att träffa någon ny? nej och kanske. jag har liksom bestämt med mig själv att jag ska spara kärlekstankarna till när jag flyttat hemifrån och har lite mer rutin än nu när jag jobbar olika tider varje dag och inte rikgtigt hinner med så mycket mer än mina egna intressen därefter. men visst finns en liten längtan alltid!
 
varför skriver du på engelska på instagram? för att jag har fått ganska mycket förfrågningar om det! personer som inte kan svenska som också vill förstå. jag skriver dock på svenska i bland, trivs bäst med det. vad tycker du, är det mindre roligt med engelska ord? puss!
ph: weheartit.com

Kommentarer
Postat av: e

Älskar också julen :D

2013-11-16 @ 16:16:33
URL: http://beriz.blogg.se
Postat av: Julia

Tack för alla fina jultips, fortsätt gärna! :) Älskar också verkligen julen, det bästa som finns!

2013-11-16 @ 17:06:32
Postat av: Arvid

Bra svar, det är precis den attityden som jag försöker ha gentemot hat och ilska. Vad skönt för dig att du klarar dig utan sånt!

2013-11-16 @ 17:37:22
Postat av: Sofia

Så fina svar!

2013-11-16 @ 23:26:37
URL: http://skimmer.blo.gg
Postat av: Bonnie

Åh älskar hur mycket julpepp det blivit på din blogg!

2013-11-17 @ 00:57:02
URL: http://bonnieelinandrea.blogg.se
Postat av: linnéa

älskar din blogg, lätt min favorit!

2013-11-17 @ 16:50:27
URL: http://justliinnea.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0