pappan och havet.

tisdag.  jag somnade till dimma, vaknade upp till regn, alldeles nyss blev jag bländad av solen och i skrivande stund är himlen fläckigt vit utav miljoner döm-bärande moln. typsikt svenskt väder och typiskt mig. hela jag är som en stor bok utav viljor och önskningar och kanske är de för många i dag. kanske är det därför himlen inte vet vad den ska bli av.


nu tänkte jag visa ett par ting jag nyligen införskaffat och förälskat mig i. kanske har du sett dem på min instagram förut men
här kommer dem igen. två bästisar i våren.


det första är den blommiga klänningen. den är köpt på emmaus i malmö och är en lång fyrtio-talare, tror jag. i veckan ska jag
ta fram symaskinen och försöka mig på att korta ner den till en sommardröm. tänk så fint!! i hop med tunna strumpbyxor och vans. exempelvis. 
 

och här är molly! hon har jag minsann inte införskaffat nu för hon är min katt och hon är fem år. men molly är också en bästis
i våren så hon får också vara med i dag! stark vilja och envis som tusan men himlans gosig och bra på att lyssna.
 

det andra är den här underbara skrivboken!! i mina en utav mina bästa färger, puderrosa och med en otroligt fin illustration av muminpappan på. inspirerad av "pappan och havet" kanske? 
 

den har vita blad som jag inte vet hur jag ska fylla. funderar på illustrationer, mina bästa citat, små vardastankar från bussturer och caféer, eller att fylla varje sida med ett brev till mig själv i en viss ålder. hej hannah-trettiofem, bor du i paris nu?


har du hittat kärleken och vem är det? hur trasig har du varit som mest och när mådde du egentligen som bäst? nu är det april
och jag tror faktiskt jag vet vem jag vill bli när jag är lika gammal som du. men, hur vågar man lita på sin egen vilja? och hur skiljer man på magkänsla och instinkt? jag är inte kär men jag vet vem jag är. och kanske är det ett steg i rätt riktning?
 

boken hittar du för nittionio kronor på pocketshop!! och klänningen kostade troligtvis lite för mycket men om jag inte klipper
av på tok för kort den här gången så ska det nog bli världsbra. i dag har jag varit hos pyskologen, kört ett hemmagjort löpning
-och-styrkepass och lånat ljudbok på bibleoteket. tre bestyr som får själen att le. ta hand om er. ha det fint! puss

Kommentarer
Postat av: Emma

Åh! Din blogg är så himlahimla inspirerande måste jag säga!!
http://dreamaboutparis.blogg.se

2014-04-08 @ 19:24:03
URL: http://dreamaboutparis.blogg.se
Postat av: Alva

Hej Hannah! Så himla härligt att du sprider vår-pepp omkring dig! En liten önskan: Kan inte du skriva lite om vad du har sökt till i höst och vad du vill bli "när du blir stor". Vi kan kalla det för 'framtidsinlägget'. Och inte på ett läskigt sätt, bara pepprande och fyllt utav både stora och små drömmar! Jag älskar nämligen att läsa om sådant! Kram
Alva

2014-04-08 @ 19:35:23
Postat av: mimmi

hej fina du! tänkte bara kolla när du brukar svara på mail? längtar efter ditt svar nämligen, men ingen stress! kram :)

Svar: hej fina mimmi! förlåt för att svaren tar en sådan tid. det är många mail och lite tid men jag ska kika på ditt mail bums! puss! :)
Hannah.

2014-04-08 @ 21:03:00
Postat av: Anonym

BIBLIOTEK!

Svar: varför är det så oändligt fel att inte stava rätt när du ändå förstår vad jag menar?
Hannah.

2014-04-08 @ 22:24:35
Postat av: frida

underbart fin bok och samma med klänningen!!!

2014-04-08 @ 23:03:50
URL: http://stummaord.blogg.se
Postat av: Daniella 🌙

Har du dyslexi möjligtvis? Det låter så elakt när man frågar men är inte alls menat så.

Svar: nej. :) jag läser inte igenom mina inlägg riktigt ordentligt innan jag publicerar dom. därför blir det lätt slarvfel men jag tänker att man förstår ju vad jag menar.
Hannah.

2014-04-09 @ 00:28:43
URL: http://vapenbroder.blogg.se/
Postat av: nathalie.

din katt<3

2014-04-09 @ 08:56:09
URL: http://conscious.blogg.se/
Postat av: elise

så fint inlägg!

2014-04-09 @ 09:59:20
URL: http://singmyspring.blogspot.se/
Postat av: rebeccajohnnysdotter

men åh vad mycket fint och din kisse, ÅH!

Postat av: Bonnie

Åh vilken drömmig klänning!

2014-04-09 @ 20:42:41
URL: http://bonnieelinandrea.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0