om las vegas, elefanter och tårar.

söndag.  och jag insåg att det visst finns en hel drös vykort på en alldeles förträlflig klänning jag insförskaffade i början utav sommaren, som jag ännu inte hunnit visa. och det är så konstigt, början av sommaren är ett par månader i väg. jag har hunnit med så mycket sedan dess. men samtidigt är ögonen lika glansiga i kväll. mer smärtsamt än konstigt egentligen. 
 
detta var min midsommarklädsel. klänningen är ursprungligen från hm men fyndad på emmaus i halmstad för lite mindre än hundra-lappen. himla mycket billigare och väldans miljövänligt med återanvändning. hejja secondhand!
 
och i öronen mina hade jag ett par elefanter från accessoirze. på läpparna vinrött, ögonlocken skimmrande guld och naglarna målade med mavalas nagelack vid namn las vegas.
 

livet går upp och det ner. ofta brukar havet ligga vindstilla mellan mina stormar och rus, men i år har det spegelblanka varvats med skyhöga vågor varannan dag  och jag blir då inte klok på vad som egentligen har framkallat det väderkaos som nu skapar översvämningar i mina tankebanor. men livet går upp, och det går ner. snart har jag hittat rätt ute på världshavet igen, och kan sätta ankare för en stund. snart är jag i hamn. snart är jag lugn. ta hand om er. puss

Kommentarer
Postat av: elise

<3

2014-08-10 @ 21:41:53
URL: http://singmyspring.blogspot.se/
Postat av: Leila

Du skriver med en såda oerhörd litterär intensitet, har en fantastisk blogg och är hejdlöst vacker. Du kan ignorera de höga vågorna som riskerar att dränka dig och sätta dig ner i den varma, mjuka sanden lite högre upp på stranden. Du kommer nå precis dit du vill.

2014-08-10 @ 23:06:18
Postat av: Sofia

Åh så fin klänning och så fint du formulerar dig!

2014-08-11 @ 00:10:19
URL: http://skimmer.blo.gg
Postat av: amy

hej hannah! jag undrar var du har hittat din cykelkorg i rotting. kramar!

2014-08-11 @ 09:11:16
URL: http://soderomhimlen.blogg.se
Postat av: lisa

fina du!

2014-08-11 @ 20:20:44
URL: http://popflickan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0