om klädval tvåtusentretton.

torsdag. och det är dags för en tjugotretton-summering. hur jag än vridit och vändigt på tanken så har kläder och stil alltid varit himla älskvärt för mig! tycker om att pyssla i hop fina kombinationer, tycker om att klä upp mig, tycker om att låta plaggen visa mig, vem jag är och mitt humör. ja, jag tycker om mode heltenkelt!! dagens summering handlar alltså om klädval.

i april bar jag svart kjol och korallröd favorit med krage. jag är inte så färglad i mina klädval egentligen, men korallröd är en färg som sannerligen fastnat för mig. blus från hm, kjol från topshop.


en dag då jag och bästa michaela skulle på musikal!! den där tröjan är tre år gammal nu och är säkerligen det absolut mest älskade och använda plagget jag haft någonsin! den är från monki, klänningen från hm.
 

bar spets från monki och pastellprickar från hm i vintertid 
 

den här finfina bakelsen från asos införskaffade jag i mars och har inte använt mer än två gånger. har liksom inget att ha den till, tyvärr. så nu tänkte jag faktiskt lägga upp den till salu och om det är någon redan nu som finner den älskvärd så maila gärna mig och lägg ett litet bud. [email protected]
 
när våren komm levde jag i någon slags blomsterdröm och hade både blommor i håret och på kjolen. hårbandet är förövrigt ett supertips till alla som vill beställa hem något vår-peppigt. klicka in på citronsorbet här.
 

blomsterband från accessorize, tröja från monki och genomskinlig klänning, också från monki. klädval två är nog en utav mitt livs bästa klädkombinationer. manchersterbyxor plus virkat linne, ray bans och jordgubbsklockan. enkelt och fint.
 

en styck skater-dress från indiska som jag längtar galet mycket efter att få använda igen. 


juni och jag klädde mig i ny-införskaffade femtiotalsprickar från hm och en gammal sommarhatt.
 

augusti och september. kylan komm, men för mig slutar det aldrig vara klänningsväder. katt-klänning från hm och favoriten med krage är från uo. här hade jag kortare hår och nytt, blommigt mobilskal från cath kidston. 


åh, jag kommer aldrig glömma då jag införskaffade mitt livs bästa jeansjacka. det var en vårig lördag tvåtusentolv och jag mötte
elin plus två utav hennes vänner på södra esplanaden i lund för att loppisfynda! och det första jag ser, rör vid och provar är den
här ljusblå sommardrömmen!! passar superfint med asos-klänning och hårband från citronsorbet.
 

sista september och jag väljer varmare kläder. köpte en prickig kjol på hm, som även den är supersällan använd och till salu! och värmde mig i polokrage. det som är lite extra kalas med dessa vykort är att jag kan se hur mitt rum förändrats i bakgrunden!! 
 

nuförtiden är det här en utav mina allra bästa kombinationer. sammetsbyxorna är de första par byxor jag införskaffat sedan våren tvåtusentolv och blusen från monki passar till precis allt!!
 

provade huggtandsblus och hade håret i knut på zara, iklädd ny kjol från urban outfitters.
 
och sist men inte minst, ett december-klädval där allt är från monki. det som är så spännande med stil är hur den förändras genom året i takt med personligheten och vardagen. jag fann verkligen mig själv i höst, till det inre och det yttre och nu ser jag fram emot att se hur tvåtusentolvs klädval kommer att se ut, och hur det kommer förändras! spännande. ha det fint! puss

Kommentarer
Postat av: Alicia

Så fin du är!

2014-01-16 @ 18:43:11
URL: http://flugsvampar.blogg.se
Postat av: rebeccajohnnysdotter

dina klädval är ju så optimala!!

Postat av: frida

ÄLSKAR dina kläder. du är så gälet fin

2014-01-16 @ 20:23:11
URL: http://stummaord.blogg.se
Postat av: Emilia

Så fint! Du är så inspirerande!

2014-01-16 @ 20:27:04
URL: http://eewmiliaa.blogg.se
Postat av: anna

så himla fint, alltihopa!

2014-01-16 @ 20:31:38
URL: http://anagr.blogg.se
Postat av: olivia

så himla fina kläder du har! jättemysiga bilder!

2014-01-16 @ 20:49:23
URL: http://olivianellyselma.blogg.se
Postat av: Sofia

så fint!

2014-01-16 @ 21:42:53
URL: http://skimmer.blo.gg
Postat av: isabelle

Åh du klär dig så himlans fint!! Har en likadan vit stickad tröja - skulle kunna bo i den, så mysig!

2014-01-16 @ 21:44:25
URL: http://iiissasplace.blogg.se
Postat av: Ida

du klär dig alltid så utomordentligt fint, inspirerande!

2014-01-17 @ 15:03:21
URL: http://tradeskins.blogg.se
Postat av: Felicia Thiel

såsåså fin är du!

läste igenom din blogg lite granna, har också ätstörning. är du mer på benen igen eller hur mår du?
KRAM

2014-01-20 @ 13:00:27
URL: http://whofelicia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0