och så får vardagen en guldstjärna.

onsdag. och jag måste bara berätta om en ny vision jag har för livet!! förr var jag den som planerade, jämt och om allt. mina att-
göra-listor var dagliga och jag skrev ner precis alla mina viljor och måsten eftersom jag var rädd att om jag inte lät orden komma
på papper så skulle de inte bli av. men något har hänt det senaste året. jag har förändrats.


listorna har sagta blivit färre och färre och i stället har orden på pappret varit dagboksord. bara det allra viktigaste, som inbokade fikastunder, jobbtider och läkarbesök har skrivits ner i kallendern och nu när ett nytt år börjat passar julklappen ovan galet bra in
i min nya mindre-listor-mer-berättelser-vision.
 

frankie daily jurnal. tusen tack bästa mamma och pappa!! på den här sidan skriver jag in de där viktiga tiderna.
 

och för att minnas dem sätter jag ett kryss bredvid datumet här. så himla fina illustrationer i den här boken, tänk, jag längtar redan efter december när jag ser det här!! jag älskar även hur allt ser hand-ritat ut. det får det verkligen att klia i mina fingertoppar.
 

så använder jag den som en dagbok där jag berättar om dagens finaste bestyr och lite om mina känslostormar.
 
bland det bästa med den här boken är facket längst bak där jag tänkt att minnen från året ska hamna. sådant som tepåsar, speciella kvitton, bilder från fotoautomater och liknande. ovan syns ett visitkort från ett utav mina bästa ställen i paris. en restaurang kallad salon de thé där jag åt en galet god chevre chaud. mumma kardemumma! tips, tips!!
 
den här boken ska få följa med mig året ut. och i stället för att fylla den på listor om mina måsten ska jag fylla den med hjärtepirr, känslostormar och lyckorus. en väldans bra vardagspepp om ni frågar mig! frankie daily jurnal är slutsåld på de flesta ställen för tillfället men sluta aldrig att hålla utkik för plötsligt kanske de har kommit tillbaka till butikerna igen!! nu ska jag stoppa ner den i min kånken och fara till staden på äventyr. det vankas caféhäng och kyssar. ha det fint! puss

Kommentarer
Postat av: e

Vackert som vanligt :)

2014-01-15 @ 10:05:26
URL: http://beriz.blogg.se
Postat av: Daniella 🌙

gud vad fin <3

2014-01-15 @ 10:49:33
URL: http://vapenbroder.blogg.se/
Postat av: karin

den är ju så väldans fin!
hoppas ditt cafébesök blir alldeles underbart och att du få en väldigt fin dag, kram.

2014-01-15 @ 11:16:24
URL: http://panikslagna.blogg.se
Postat av: frida

förstår inte varför jag inte äger en sån. så himla fin ju!!!

2014-01-15 @ 11:28:27
URL: http://stummaord.blogg.se
Postat av: Jenny Hermansson

åh, blev himla sugen på en sån nu!
pappa har en "tio års dagbok". eller två faktiskt, för den ena är redan full. det är fantastiskt att kunna gå tillbaka och titta och praktiskt om man glömt vart man firade midsommar i fjol :)

2014-01-15 @ 11:29:07
URL: http://jennyhermansson.se
Postat av: Sofia

åh den är så fin! vill också ha en!

2014-01-15 @ 14:43:15
URL: http://skimmer.blo.gg
Postat av: Liv

Så nyfiken på din nya kärlek! Förstår att det är nytt just nu men så himla roligt och spännande det är att få små ledtrådar kring honom och att du skriver att du ska få kyssas. Underbart!

2014-01-15 @ 15:32:10
Postat av: Julia

Åh vilken fin bok!! Vill ha

2014-01-15 @ 18:10:16
URL: http://nycgirl.devote.se
Postat av: Frida

Men åh vilken fin present!
P.s. Du är så galet bra Hannah, bara så att du vet.

2014-01-15 @ 18:42:47
URL: http://barafridas.blogg.se
Postat av: Anonym

Men åh! vilken underbar bok!! Kram på dig.

2014-01-15 @ 19:17:24
URL: http://idaellinorgustafsson.blogg.se
Postat av: elise

hurra för dig! bort med måsten, och in med önskningar :D

2014-01-15 @ 21:45:09
URL: http://singmyspring.blogspot.se/
Postat av: Lisa

Så fin! Någon som vet vart man kan få tag på en liknande, alltså en "skriva lite varje dag- dagbok?" Vill så gärna ha en!

2014-01-16 @ 16:09:19
Postat av: rebeccajohnnysdotter

alltså den är ju såååå fin!!

Postat av: Daniella 🌙

varför tar du bort kommentarer där du får kritiken av slagen att du verkar försköna allt? att anorexi skulle vara något fint, att deppiga dagar inte existerar och om de gör de så botas de med en superfrukost. såg en sådan kommentar här innan och ville se hur du svarade på den, men såg att du tagit bort den.

Svar: jag förstår inte var du har fått att anorexi skulle vara något fint i mina ögon? har du inte sett kategorin "om ätstörningar"? jag försöker snarare att visa motsatsen. att det inte spelar någon himla roll hur smal man är och att det finns så mycket mer att leva för. jag försöker hjälpa de som läser att drömma om andra saker än tunnheten, inte peppa dem till att vilja ha den!! sedan vet jag om att jag är aningen smal. men, varför ska jag behöva gå på diet för att gå upp i vikt när allt jag kämpat för är att älska mig själv precis som jag är, vare sig vad vågen säger.
life i's a rollacoster, även mitt liv går upp och ner och det har man aboslut kunnat se i min cafévärld. då jag har skrivit om det. ätstörningarna, när jag och mitt ex gjorde slut, sjuklingsdagar och att känna hur stressen svämmar över. men det som får mig att må bra är att fokusera på det fina! vissa dagar är det vinylskivor och böcker, vissa dagar är det mysiga fikastunder och klädval. vaknar jag på fel sida kan frukosten kännas som det absolut finaste jag vet och kanske botar det inte dig, men det botar absolut mig!

sedan är jag inte superstark, jag har en sämre självkänsla från och till och jag jobbar varje dag på att överkomma mina kvarvarande hjärnspöken och djävular. och just de där, lite sämre dagarna mår jag inte bra av att se den där kritiken i min cafévärld, som faktiskt är det finaste och bästa jag har. allra särskilt eftersom jag inte tycker kritiken stämmer och att jag aldrig får mina svar tillbaka besvarade. därför tar jag bort sådana kommentarer i bland.

jag respekterar din åsikt och hoppas att du inte tar illa upp över att jag kan låta lite hård här ovan. det är bara så att jag tror att du fått mina livsvisioner lite om bakfoten, så att säga. besvara gärna det här, torts att jag inte håller med dig är jag intresserad av och uppskattar din åsikt. :)
Hannah.

2014-01-20 @ 15:13:00
URL: http://vapenbroder.blogg.se/
Postat av: Daniella 🌙

svar: nej, det var inte min åsikt, utan en annans kommentar som lät så, och jag var nyfiken på vad du skulle svara men du tog bort den istället. :)

2014-01-20 @ 17:07:25
URL: http://vapenbroder.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0