om en onsdagsbok.

onsdag. och i dag ger jag upp sjuklingslivet och far till staden på äventyr för att träffa favoriter. ska bli så galet skönt att ge mig
ut och på gatorna, andas frisk luft, prata i kapp och sörpla te på café. och efterlängtat!! håller mina tummar och tår över att det är
just det som tippar mig över kanten till frisk och inte tvärt om. vill leva, göra, skratta, leva, leva, leva!!


nu tänkte jag berätta om något jag borde berättat om för länge sedan. min senast utlästa bok!! jag började läsa den under sen höst
och tog en paus i jobbkaos för att sedan, på paris-resan läsa tills ut de sista orden.


den heter välkommen ut på andra sidan och är skriven utav annamaria jansson. en svensk bok alltså, som utspelar sig i både gbg och stockholm, vilket är lite extra fint eftersom en kan känna igen sig vid gatunamn, stadsdelar och torg.


den handlar om snart-trettio-åriga lovisa, malin och sandra som alla brottas med vardagsproblem,  så som jobb, hälsa och kärlek, framförallt. malin är singel och jobbar på krog, efter en utav många utekvällar händer det som man bara läser om i tidningen och hennes värld vänds uppochner. lovisa har världens finaste pojkvän, viktor som hon tror är lika med föralltid tills även hennes liv vänds till kaos. sandra lever i ett världstråkigt förhållande, men vågar inte bryta sina mönster, förrän en dag på jobbet där hon får reda på något som förändrar allt. tre historier som nog alla kan känna igen sig, smått som stort i.


även om de är varandra bekanta så läser du inte om deras vardag tillsammans. i stället läser du ett kapitell om varje person, varje
liv.  och även om det kanske låter rörigt så har annamaria jansson skrivit det så lättsamt och härligt att en mest vill gräva ner sig i boken och flyta med tills sista sidans sista punkt.

när jag började läsa boken ville jag mest läsa mer om relationer för att ta reda på hur det är för andra när allting går i kras. och åh,
den var faktiskt fantastiskt hjälpsam då!! men när jag läste ut den i paris, nyförälskad och fylld på pirr passade den minst lika bra eftersom den slutade precis sår: om att allt blir bra tillslut. tips, tips alltså!! och ha det fint! puss

Kommentarer
Postat av: e

den verkar bra! :)

2014-01-29 @ 09:19:33
URL: http://beriz.blogg.se
Postat av: Fanny

Åh, tack för tipset :)

2014-01-29 @ 09:28:17
URL: http://fannystaaf.se
Postat av: Elin

Låter som ett bra boktips :)

2014-01-29 @ 11:02:31
URL: http://flickanmedkameran.tumblr.com
Postat av: rebeccajohnnysdotter

den låter ju så himla spännande! måste ta mig till biblioteket och låna den ikväll!!

Postat av: alice.

Inte för att kommentaren passar till detta inlägget, men ändå. Tänkte bara säga att jag följer din spellista "i en vintertid". Jag säger bara TACK. Den är så bra! Tack.

2014-01-29 @ 17:05:09
Postat av: Jennie

Tack för tipset!

2014-01-29 @ 17:24:24
URL: http://ineedyoutoneedmeback.devote.se
Postat av: Sofia

åh! låter hur fin som helst!

2014-01-29 @ 18:36:30
URL: http://skimmer.blo.gg
Postat av: Maria

Bra tips! Precis sån typ av böcker jag brukar läsa. Ska lägga titeln på minnet:D

2014-01-29 @ 19:56:11
URL: http://veggiemary.blogspot.se/
Postat av: vanna

åh tack för tipset! förresten, vart är det underbara åslakanet ifrån?

2014-01-29 @ 20:50:03
Postat av: Ida

tack, boktips uppskattas alltid!

2014-01-29 @ 21:12:04
URL: http://tradeskins.blogg.se
Postat av: Helen

omg i love your blog, can you tell me how you edit your pictures? :D like vintage-ish?

2014-01-29 @ 21:17:31
Postat av: Hanna Almgren

hejhej, har precis hittat hit och ville bara tala om att jag tänkte stanna!
vinterkramar

2014-01-29 @ 22:30:46
URL: http://hannaalmgren.blogspot.se
Postat av: johanna

Hur hittade du din kille?? Om man sällan går på fest blir det jättesvårt och tiden bara rinner iväg. Kram!!

2014-01-30 @ 08:14:22
Postat av: Saga

Bilden på dig är ju helt underbar.

2014-01-31 @ 18:44:31
Postat av: Saga

Oj och ursäkta! Nu gick det lite fort för mig! Min kommentar ovan skulle inte hamna här, utan på inlägget "om en snöfrusen dag på chez madame."

2014-01-31 @ 18:46:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0