sedan det slutade vara vi är jag mest förvirrad och skör.

fågelåda del ett.
 
sweeter than heaven, hotter than hell | via Tumblr
kan inte du göra fler videos? du har alltid så bra råd och tankar!! 
jag tänker ofta på att jag ska göra en video, men ångrar mig alltid i sista sekund. men, nu när du säger det tänker jag att jo, det ska jag minsann göra snart!! 
 
vad vill du göra i vår? här finns en lista jag pysslat i hop, som innehåller alla mina bästa och största vårviljor! som att åka till köpenhamn och införskaffa kläder till garderoben tre-punkt-noll (jag kom på att tre-punkt-noll var mycket mer lämpligt än två då jag redan passerat två-punkt-noll i höstas), cykla till jobbet, sitta på soliga uteserveringar, ha picknickar i parker, blommor i fönsterkarmen, ta körkort och må lite bättre med hjälp utav peppande håkan-melodier. 

jag ska göra om i mitt rum snart så tänkte fråga om du har några inrednings tips? själv tycker jag om att ha mycket vita möbler och inreda färgglatt med hjälp av mina prylar, på alla mina hyllor står seconhand-fyndade plåtburkar, mina favoritkoppar, böcker och annat som jag tycker om. så, det är mitt bästa tips: att låta det som är du, och dina favorit-saker synas!! sedan brukar jag alltid fundera på vilka som är mina favoritbestyr att göra i mitt rum just den årstiden eller månaden. som nu, när jag har vänner över på fika så ofta har jag vänt skrivbordet så att vi kan sitta mitt emot varandra och prata. men en annan tid vill jag har mitt rum som någon slags walk-in-closet och då hänger klänningar lite överallt på väggar och hyll-kanter, exempelvis. 
 
visst var din soffa brun förut? har du bara använt dig av ett vitt överkast eller finns det speciella sofföverkast? den är brun, jag har bara slängt över ett vitt och världsfint överkast från indiska för att göra så att kuddarna är lite mer i centrum av soff-hörnan. innan försvann de liksom bland allt det bruna! tips, tips!!

en gång för alla hannah, är du feminist? ja!!
 
jag undrar vad som hände med j? jag vet att det är privat och du väljer ju såklart helt själv om du vill skriva om det eller inte, men blev bara så fundersam då du verkade så kär och allt verkade så bra. / det är många som frågar om j och jag undrar det precis samma. ena dagen var du stormförälskad och beskrev att det inte ens går att jämföra med hur du kände för b, och så plötsligt så berättar du att han inte gjorde nåt, det bara var du som kämpade, och att det var fel sen början. jag vet ju absolut ingenting och hoppas du mår bättre nu osv, men du ska ändå inte vara arg på honom ifall enda orsaken var att hans känslor tog slut då man inte kan styra dom. jag ha själv gjort och varit precis lika ledsen som hon trots att det var jag. men jag tror vi alla är nyfikna som läser din blogg. när jag läser detta blir jag lite ledsen, faktiskt. för jag säger alltid som det känns, här i min cafévärld. och ja, det var så mycket mer än mitt förra förhållande, ja, jag var stormförälskad och ja, jag tycker att det var lite destruktivt mot slutet. så känner jag, det är mina känslor och jag vill så gärna vara ärlig med dem här. men nu känns det så himla jobbigt i magen för jag är inte redo att förklara vad som verkligen hände ännu. det var inget stort, inget konstigt, det var ganska självklart men jag har varken hunnit förstå eller acceptera det ännu. det var bara två veckor sedan nu, och sånt här tar tid, ni vet. men åh, jag ska absolut berätta. här i min cafévärld vill jag dokumentera allt och vara lika ärlig som jag är mot mig själv. men jag har tyvärr inte blivit tillräckligt ärlig mot mig själv när det gäller det här ännu, för att kunna berätta. och det kanske tar ett tag, för det ligger där och gräver, tar plats och gör ont i mig. varje freaking dag. 

Growing Up | via Tumblr
 
vilket parti ska du rösta på i valet 2014? vet inte ännu! jag hoppas att i år få lära mig mycket mer om vad jag hurrar och inte hurrar för. men miljöpartiet kanske? berätta gärna för mig vad du röstar på och varför, vore väldans intressant och välbehövligt att få höra!!
 
vad äter du helst till frukost? nuförtiden blir det mest och helst gröt, kokad med torkad frukt och kardemumma och toppad med banan och valnötter. men så börjar jag med min våriga frukost-utmaning nästa vecka! och då hoppas jag på att finna massvis utav nya älskvärda favoriter!

hur hittar jag till din flickr-sida? här hittar du den!!

hur ofta tränar du och håller du någon speciell kost?
jag vill först och främst säga att jag har alltid varit lite utav en sport-tjej, eller hur jag nu ska beskriva en som alltid sysslat med någon typ av sport och har en familj som alla alltid har tränat något, och därför så tycker jag att det behövs ganska mycket träning i min vardag för mitt humörs skull! jag har sedan länge lärt mig vilken typ av träning jag tycker om och inte och även hur mycket träning jag har tid och ork för i veckan. och det är ungefär tre gånger. men någon speciell kost sysslar jag inte med. jag äter det jag tycker om och försöker att utmana mig lite då och då och prova något nytt!!

något tips på hur man tar sig till gymmet regelbunden under veckorna, alltså så man inte alltid skippar det? 
tycker du verkligen om att gymma? det tycker nämnligen inte jag är så kalasroligt, i ärlighetens namn. och om du är som jag så tycker jag att du ska finna dig en annan träningsform, en som du är pepp inför och faktiskt kan längta till! men om du tycker om att gymma men inte riktigt får upp motivationen så tycker jag du ska fundera på varför du tränar och fokusera på det! är det för att det får dig att må bra? för att sova bättre? för att komma i från vardagstankarna? 
 
vet inte riktigt om detta är en fråga: men skulle du kunna visa ditt rum mer i detalj? åh, vad glad jag blir att du frågar!! det visar jag gärna!! nu när solskenet lyser in genom spetsgardinen så ofta om dagarna ska jag sannerligen passa på att knäppa några fotografier på rummet mitt! 
 
jag är nyfiken på vad det är för skolor/utbildningar du har sökt till i höst? jag har inte sökt någonting ännu, men sista dagen är femtonde april så, det börjar bli dags nu! jag funderar på allt i från produktionsledare: media och visuell kommunikation till fotografi och kreativt skrivande. en väldans massa olika utbildningar alltså, men jag tror att jag snart börjar få ordning på rangordningen. och fotografi är troligen det som kommer allra först!

Reverie
sedan är jag också nyfiken av vad det är du skriver när du säger att du har suttit på café och skrivit? skulle vara roligt att läsa något ifall du skulle vilja dela med dig!
jag skriver om kärleken. det är mitt sätt att bearbeta allt som har hänt. jag har lite gått i från att vara singel-hannah till att gå igenom två ganska starka relationer på två år, och att skriva ner mina tankar och minnen hjälper verkligen när jag blir alldeles snurrig av kärleksförvirringen. och ja, jag vill gärna dela med mig!! snart, snart.

hur mycket tid skulle du säga att bloggandet upptar av din dag? jag tänker inte riktigt så att jag bloggar. cafévärlden, som jag kallar min den är så mycket mer för mig än så. jag älskar att fotografera, och redigera och är glad att ha ett ställe att visa upp mina vykort på, detsamma gäller skrivandet, att få skriva ner allt från tankar och dagdrömmar till återberättelser och noveller är underbart lättande, särskilt när jag får visa upp det för världen, och känna mig stolt. så med allt förknippat tar kanske det som kallas bloggandet upp minst halva min dag, men det är ju det som är jag. fast svårt blir det när datorn krånglar, det är därför jag inte visat någonting alls på ett par dagar. puss!!

kanske en dum fråga, med det där med "hannah eller josefin", vad menar du med det? du skrev hannah eller josefin, och det har jag ingen aning om vad du menar med faktiskt! kanske har jag stavat fel någonstas? för det jag menar är hannah ellen josefin, och det är mitt fullständiga namn. och du, ingen fråga är dum!! 

var kan man köpa raw-bite? i life-butiken eller på coop finner jag mina!!

har du hunnit inskaffa några sommarplaner ännu, och har du några bra tips på vad man kan göra på sina lediga dagar från sommarjobbet? jag har inga planer ännu, men massvis utav viljor! förra året jobbade jag precis hela sommaren men i år tänker jag ta ett par veckor ledigt, minst. det känns väldans välbehövligt. det jag drömmer om är mest sånt som att ha picknick, fara till sommarstugan och mina vänners landställen, hänga på uteserveringar, dansa, bada, spendera dagarna i malmö och mitt kära halmstad, fara till göteborg, köpenhamn och såklart way out west. favoritfestivalen som jag tänker besöka för fjärde året i rad!! och, som sagt jobbade jag mycket i somras, precis som du verkar ha planerat nu och då tyckte jag om att träffa vänner för grillkvällar och middagar, picknickar, nattbad, promenader efteråt. och gärna spendera några soliga eftermiddagstimmar på stranden i sälskap med mig själv, en bra bok och sommarprat i öronen. åh, som jag längtar nu!!

skulle inte du kunna göra ett kollage med klänningar och sådant inför våren och vart vi läsare finner dem? för det skulle vara alldeles underbart! aboslut!! jag sitter ofta och spanar på olika hemsidor efter nya vårdrömmar så det kan du minsann räkna med kommer snart!! 
ph: weheartit.com

Kommentarer
Postat av: elise

människor är så satans nyfikna. kan reta mig ibland. du får dela med dig av precis hur mycket du vill. lite privatperson måste man fan få lov att vara, även om man har en massa läsare på sin blogg. kram på dig.

2014-03-09 @ 23:20:23
URL: http://singmyspring.blogspot.se/
Postat av: Beatrice

Jag går verkligen i perioder vad gäller din blogg, trots att jag verkligen gillar den. Ibland är du bara för peppig för mig (oftast när jag mår sämre själv?) och ibland är du bara sådär lagom peppande och härlig som jag önskar att alla var och verkar supertrevlig!

2014-03-10 @ 17:16:17
URL: http://herbariumet.blogg.se
Postat av: Sofia

himla bra och fina svar!

2014-03-10 @ 19:13:51
URL: http://skimmer.blo.gg
Postat av: Lydia

Verkligen bra svar! Måste förresten säga att du inspirerar mig så otroligt mycket och det är alltid lika trevligt att gå in på din blogg. :)

2014-03-15 @ 00:13:00
URL: http://elementarpartiklar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0