om aprikosbollar och matilda.

fredag. fast jag tänkte prata om söndag!! på veckans sista dag tycker jag allra helst om att möta upp en eller flera favoritpersoner
i staden för en brunch eller fika. världsbra!! det är ett precis lagom aktivt bestyr att pyssla med när veckan gjort en stupertrött och
en liten liten ångest ligger och gnager i maggropen inför den nya, kanske stressiga veckan som ska komma.


men vad att göra om man kanske inte har råd för en fika på stan? och om ångestklumpen är ganska så stor på grund av läxor och plugg? jo, då gör man som jag och matilda gjorde i söndags. vi hade pluggfika hemma hos mig!
 

lagom efter lunch dök denna fantastiska favoritperson hem till mig och jag hade dukat upp med aprikosbollar, en stor fruktsallad och te. ingen söndag utan tusen koppar te. och allt i mitt bästa porslin, såklart!!


fruktsalladen bestod utav röda vindruvor, apelsin, äpple, banan, gul kiwi och pumpafrön. en väldans bra kombination!!
 

bästa matilda och jag lärde känna varandra på högstadiet, fast lustigt nog blev vi inte vänner på riktigt förrän efteråt! tillsammans skrattade och pratade vi om kärlekar, sommarplaner och så smidde vi eventuella valborgsplaner, det börjar närma sig nu!!


mina aprikosbollar gör du såhär: mixa valnötter med hackade, torkade aprikoser och en matsked vatten eller mer, om det inte blir kladdigt nog. sedan rullar du dem till bollar, rullar dem i kokosflingor och lägger upp dem på ditt finaste fat!!
 

vi satt vid mitt skrivbord bland tända ljus och lite av allt annat finurligt som jag har där. som ett läppstift, ett kollageblock och en plåtburk fylld med vaniljdoftande teljus. och den där ljusstaken i guld är ett utav mina bästa secondhand-fynd faktiskt!!


söndagsfika hos mig är alltså mitt senaste och bästa söndagsbestyr. tredje veckan i rad var det här om jag inte har helt fel! tycker
om att rusa ner för trappan när det plingar på dörren, tycker om att välja musik och byta skiva på vinylen, tycker om att duka fint, tycker om att spara pengar och tid och slippa åka kollektivtrafik till caféet.
 

efter fikan var det pluggdags!! som nämnt ska vi båda göra högskoleprovet i vår och jag skulle i ärlighetens namn inte förbereda mig ett smack om det inte var så ett fina matilda ville göra det med mig. så bra, så bra!!
 

och det här var dagens spellista: café hos mig. 

alldeles vid fönsterkarmen satt vi till solen gick ner och matilda var tvungen att cykla hem. mitt, just nu bästa helgtips alltså! som både botar pengastress och pluggstress! i dag har jag jobbat världslänge, ända tills tio då matbutiken stängde, och samma gäller i morgon. men sedan är det söndag och då är jag ledig och då är det fika hos mig igen! ha det fint! puss
fotografi: jag

Kommentarer
Postat av: Charlotte (@makupbcandlelit)

Verkar super smarrigt :o) Xx

Makeup by Candlelight

2014-03-15 @ 05:24:41
URL: http://makeupbycandlelight.blogspot.co.uk/
Postat av: Amanda

Vill vara med om ALLT det där! Men nu är jag snart klar med min utbildning, har skrivit sista tentan, vilket ju är underbart!Men det där med att få saker gjort, känna sig effektiv, lära sig saker och samtiditgt ha världens mysigaste stund med en vän är fantastiskt. Å vad jag blev pirrig av att läsa om din söndag

2014-03-15 @ 07:59:22
Postat av: Beatrice

Saknar att ha en hop med fina vänner att umgås med. Det är så himla mysigt!

2014-03-15 @ 09:30:33
URL: http://herbariumet.blogg.se
Postat av: Anonym

Vad peppad jag blir på att göra detsamma! Du har förresten samma fika-smak som jag <3

2014-03-15 @ 10:24:26
Postat av: Sofia

åh så bra tips att göra en söndag!!

2014-03-15 @ 10:38:05
URL: http://skimmer.blo.gg
Postat av: elise

aprikosbollarna lät ju supergoda. kreativt av er! mysig pluggfikestund ni fick.

2014-03-15 @ 22:17:38
URL: http://singmyspring.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0