om veckan som började med magont men slutade med lyckorus.

måndag. och solsken!! har du sett som solen skiner? nu kan det bara inte vara långt kvar tills jag sitter där i gröngräset, lutandes mot ett träd och äter jordgubbar och smuttar rosé med en saknad vän i parken. mumma!! i dag vankas ett gäng timmars jobb men innan det ska jag bestämt spendera en stund i solen. älskvärt. och åh,  som jag behöver vår, vår, vår.
 

och nu är det dags för mig att följa traditionen och summera veckans favoritdagar!! eller stunder, snarare. för vi börjar med en ljus morgon och frukost-på-sängen. sånt som en kan behöva när en har lingonvecka och dessutom känner sig skör på grund av lite för mycket hjärtont. knäcke med avokado, grönt te och koppen fylld med soyayoghurt, banan, torkad frukt och nötter.
 

mysklädd i secondhand-fyndad klänning och röda läppar. lider man pin hjälper det att göra sig fin. 
 

ännu en vårsolig morgonstund! havregrynsgröt kokad med kardemumma och torkad frukt, toppad med gul och grön kiwi, russin, nötter och soya-mjölk. på vykort två syns mars-månadens illustration från majas födelsedagskallender, som jag tänkte visa en lite närmare bild på en annan dag. 
 

i fredags fyllde världens bästa syster sexton och så snart hon slutat skolan for vi plus mamma till malmö för fika och shoppingtur. hon valde café och det blev espresso house där jag njöt av en smoothie och scone,  och jenny fick en chokladmuffin och chai-latte. mysigt, särskilt när vårsolen kikade in!! så gick vi i affärer och alla tre kom hem leende med vår-peppiga fynd!!
 

i lördags jobbade jag till eftermiddag och bytte sedan om till det här för att fara till lund och michaela för middag, mys och mello-final. vi hurrade för ace wilder fast jag älskade även peppiga panetoz. hur som haver var det en världsfin kväll! och dessutom så
hade michaela köpt fredagspoddens vin, perfect day-rosé som vi firade med! tips, tips!!
 

nästa morgon gjorde vi scones som vi åt med gårkvällens frukter innan hon sälskapade mig till bussen. solskenspromenader kan jag aldrig få nog av, särskilt med en sådan sagolik vän!! 
 

några timmar senare träffade jag en annan favoritperson, matilda för pluggfika och prat. jag bjöd på fruktsallad, aprikosbollar och
te och så pratade vi i kapp om sånt som är fint och sånt som gör ont, peppade våren och avslutade med några timmars plugg inför högskoleprovet som vi båda tänker göra i vår!! 
 
såhär mysigt hade vi, med öppet fönster och vår-spellistan på!! för att sammanfatta veckan på bästa vis så har den varit fylld med älskvärda bestyr som gör att jag svärvar på moln vid bara tanken, men även fylld med smärta, hjärtont och förvirringar inom mig som är svåra att beskriva, då det mest känns som en ända röra. men det blir bättre, som det alltid blir. och jag känner det så tydligt idag, att jag är på väg mot något oändligt bra. tusen kramar, och ha det fint! puss
fotografi: jag

Kommentarer
Postat av: Amanda

Vilket härligt, vårigt och pirrigt inlägg!! Kram!

2014-03-10 @ 12:38:29
Postat av: Bonnie

Vårpirr i hela mig nu.

2014-03-10 @ 14:04:42
URL: http://bonnieelinandrea.blogg.se
Postat av: frida

blir så pepp på LIVET när jag kollar in här. du är bra du hannah!

2014-03-10 @ 14:25:44
URL: http://stummaord.blogg.se
Postat av: Ebba Molin

Åh tycker att dina veckosummeringar är så fina inlägg! kram

2014-03-10 @ 14:41:54
URL: http://molinebbas.blogg.se/
Postat av: Emelie

ute när det nästan lika vårigt och fint som här inne hos dig!

2014-03-10 @ 19:01:30
URL: http://sockerskrin.blogspot.se
Postat av: Sofia

åh så fint och härligt!

2014-03-10 @ 19:19:01
URL: http://skimmer.blo.gg
Postat av: becca

du är så genuint vacker hannah!!

Postat av: Moa

Älskar din randiga klänning och blir så inspirerad av hur du lyckas hålla igång finheter trots ont i hjärtat!

2014-03-10 @ 22:07:21
URL: http://absurditeter.forme.se
Postat av: emelie

du är så vacker och sådana fina foton!!

2014-03-11 @ 21:10:05
URL: http://emeliesdiaries.blogg.se
Postat av: Trees, mamma i London

Underbar blogg!! Fina bilder, fina texter och fin tjej :)

2014-03-18 @ 18:41:19
URL: http://mangofisk.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0