christmas is coming - ida redig. ❅

torsdag. och i takt med att noveber rullar förbi och decembers alla juligheter sprids likt kanel-och-neijlika-doften från sambo-klaras doftljus över hela lägenheten så säger jag så småningom farväl till den magsika hösten tvåtusenfjorton och säger hej till vintertider!! julen är alldeles snart här. och åh. pirrigt! mysigt! jag är peppad till tusen. 


och hur kan jag inte vara det, tro? när det faktiskt snöade här häromveckan!! såhär glittrande fint var det när jag vaknade om morgonen, sprang in till klaras rum och väckte henne i extas. tänk vilken tur jag har att bo med någon som är lika förälskad i vintervitt som jag!

lyckorus, lyckorus, lyckorus. dagen efter var det höstkrispigt igen och inte alls sådär vintermagiskt. men fint ändå. för hösten är ju min bästa årstid, som nämnt. och hösten i skövde är nog lite extra fin den. 

den sista helgen i november (tror jag) var jag och sambo-klara i göteborg på äventyr!! tillsammans med ett gäng bra personer
åt vi vegan-burgare på andrum, gick på bio och såg fury, som var väldans sevärd, dansade förbi chalmers halloweenfest samt njöt utav höstsolen på favoritstadesn gator. fin, fint!!
 
sedan dess har vi varit lite ekonomiskt begränsade, så att säga. lever billigt och sparar till december, till julbak och julklappar och premiären på sista hobbit-filmen som vi båda är peppade på att se! vykort nummer två visar en kalasbillig gryta på bland annat krossade tomater, morot och aubergin som förtärs med bulgur och äpple. mumma!! 


och lilla jag, i yoga-poser som vanligt. på tal om yoga så provade jag ett pass kundalini här om dagen. det var mycket mindre svettigt men otroligt bra för att öva fokus, konsentration och andning. här finner du en himla bra länk om du vill veta mer om just kundaliniyoga.
 i fredags hände något alldeles spontant och efterlängtat. jag åkte till skåne, till hem nummer två. det kändes lite tomt att spela julmelodier aldeles ensam när klara rest bort över helgen och jag vandrade omkring med tanken på att inte få träffa min familj förrän på självaste julafton. så jag sa hejdå skövde, och hejhej lund!!
 
fina ting jag gjorde i helgen: drack te på st jacobs med en saknad filur, och lunchade på ariman med en annan, såg på film och lagade mat med famijen, gjorde en kalasstor sats raw-bollar att ta med mig hem till skövde, fick se ett överraskat leende på en troligen hemlös man som jag förhoppningsvis värmde med lusekatter och choklad, promenerade genom ett blåsigt men saknat malmö, hade julmys innanför stormen med elsa och elvira och gjorde yoga i vardagsrummet med allra käraste syster.  

 hur fint låter inte detta? nu lever jag alldeles extra leende här uppe i skövde när jag fått hämta en himla massa positiv energi från vänner och familj, bra samtal och - heltenkelt - otroligt givande dagar hemma i skåne. jag är så otroligt tacksam för att jag har ett så bra hem att återvända till. trots allt så känner jag verkligen värme till allt som varit förut. ha det fint! puss

Kommentarer
Postat av: frida

så gött att du mår bra!!!! pussss

2014-11-20 @ 17:23:13
URL: http://stummaord.blogg.se
Postat av: Börje

Du är så härlig i dina blogginlägg. Drack te med en saknad filur, gillar dina roliga uttryck av det här slaget. Och va fint att bjuda en hemlös på lussekatter och choklad. Jag får skämmas lite som inte ger till tiggarna där jag bor, är så tveksam då jag inte vet vart pengarna går.

2014-11-20 @ 20:39:47
URL: http://www.ugglan.panatet.se
Postat av: Anonym

Var är jackan från? Så fin!!!

2014-11-20 @ 20:56:40
Postat av: Daniella 🌙

åh <3

2014-11-20 @ 21:55:36
URL: http://vapenbroder.blogg.se/
Postat av: Sofia

Så fint ♥

2014-11-20 @ 22:13:03
URL: http://skimmer.blo.gg
Postat av: Kajsa

Har läst din blogg i flera år och tycker jag kan se att dina leenden är så mycket mer äkta nu och med så mycket mer glöd om man jämför med för ett år sedan! Vad vet jag, det kanske är en inbillning men jag tycker dina bilder sprider mer genuin lycka nu än förr :) så fint att se!

2014-11-20 @ 22:59:35
Postat av: Anonym

Vad andvänder du för app/ effekter på dina bilder? :):):)

2014-11-22 @ 11:33:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0