fleet foxes - blue ridge mountains.

frågelåda del ett.

long hair

har för mig att du förut get ut koden till din bloggdesign? gör du det fortfarande? jag har nog minsann aldrig gett ut någon kod, vad jag kan minnas! men jag tipsar varmt om att besöka designadinblogg.se för att få bra tips om bloggdesign. där har jag lärt mig allt, och så fort jag ska pyssla fram något nytt är det alltid där jag finner hur. tips, tips, alltså!!
 
och svarar du på din mejl fortfarande? åh, jo minsann. men när en pluggar från morgon i kväll och äventyrar ut i natten och svävar runt mella nya vänner och viktiga egentimmar så är det svårt att få tid! men om du vill ha ett snabbt svar så ställ en fråga på min facebook-sida!! länk i menyn. jag ber sannerligen om ursäkt för att jag inte svarat på alla mail ännu, hoppas det är förståeligt!

hur gör en om en är femton år och bara vill att livet ska börja? hur ska en orka stå ut med att vänta och hur kan en göra för att komma ur det och "börja livet på riktigt?" vet du vad, jag tycker att du ska fundera lite på vad det där med livet innebär för dig. vad vill du vara med om? vad är det mer exakt som ska börja? och sedan funder lite på den tiden du är i nu, vad skulle du vilja uppleva? ett sätt som jag, personligen tycker är väldans hjälpande när det kommer till att lära sig uppskatta den åldern en är i just nu är att skriva listor på sånt som jag nämner ovan. viljor! och så tycker jag att det där med tacksamhet är himla viktigt. här, under punkt nummer ett har jag skrivit om hur jag gör för att känna mig mer tacksam till det jag har. och åh, det har sannerligen hjälpt mig massvis till att hitta den inre ron som jag har i dag. tips, tips gånger tusen!!
 
vad exakt är det du pluggar? jag pluggar positiv psykologi och kognitiv neurovetenskap på högskolan i skövde! det är en treårig utbildning som ger en kandidatexamen i cognitiv neuvrovetenskap. för att förklara kortfattat och enkelt så handlar positiv psykologi om att hjälpa "friska" människor till ett bättre välbefinnande, i jämförelse med att hjälpa "sjuka" människor, med en diagnos att bli friska. alltså, om en låtsas att en har en termometer framför sig, i stället för att hjälpa någon från minus åtta till minus två hjälper jag någon från plus två till plus åtta, ungefär!! och kognitiv nevrovetenskap är kortfattat vetenskapen om hur det psykiska, tankar och beteende, fungerar i hjärnan. utbildningen är förövrigt til nitto procent på engelska, vilket jag tycker är fantastiskt roligt! om jag får generalisera lite så vill hälften av oss, i klassen min bli föreläsande coacher och hälften forska inom området. vilket gör något som redan är så galet intressant ännu mer peppigt!!

Papillon | via Tumblr

hur bor du? jag bor inneboende!! i en stor gammaldags lägenhet tillsammans med min hyresvärd, som är en supertrevlig lärare som pockar trattkantareller som en får smaka och så sambo-klara som har blivit en utav mina allra närmaste och bästa här!! vi bor precis bakom en galleria, på stans bästa innergård, med äppelträd och blommor och bänkar att slå sig ner på om en vill plugga under solskenet. 
 
och skulle du kunna ge tips på hur man blir av med stress? vad som brukar fungera för mig är att skriva. antingen så skriver jag dagbok så att mina känslor kan få lämna kroppen, eller så skriver jag en lista på tacksamheter, eller sådant som jag tycker om för att stärka min lycka eller så skriver jag ner precis det som stressar, punkt för punkt för att sedan kunna planera hur och när jag ska ta tag i momentet, om det ens behövs. det är viktigt att inte ha för mycket krav och för många punkter på sina att-göra-listor. men, som sagt är det här sådant som fungerarar för mig, men kanske inte för alla! vad som däremot är vetenskapligt bevisat är att motion, så som en promenad eller meditation på lång sikt hjälper mot stress!

har du sett en kärlekshistoria av roy andersson? ja det har jag minsann!! himla fin.

kan du inte berätta lite om dina favoritpersoner? typ ett helt inlägg med någon bild, hur ni träffades och sådär? åh, vilken underbar idé!! ett sådant inlägg ska jag absolut slå mig ner och göra någon dag!! 

hur många läsare har din blogg undrar jag? vet du vad? jag har faktiskt ingen aning! jag kikar varken på statistiken här eller på bloglovin längre. jag gör inte det här för att samla läsare. jag gör det här för att få utlopp för kreativiteten, för att dela med mig utav sånt som är viktigt, för att dokumentera och berättar för mitt framtida jag och för de vänner och nära som jag inte har lika intensiv kontakt med längre. i kommentarsfältet ser jag samma namn väldans ofta, det är som att vi är vänner som byter ord och det är det, namnen, kommentarerna jag samlar på snarare än läsare. vi är som ett litet gäng här på coffeeworld, vilket jag tycker är världsfint!!

hittat ngt favoritfik? lunchat på glädje? det har jag, minsann! på helensgården ligger café förr som är v-ä-r-l-d-s-m-y-s-i-g-t, särskilt om en fikar med familjen sin, så finns det café rådhuset som är stort och utmärkt om det är ett stort gäng som ska hänga, dricka billigt kaffe och smaka på nybakta kolakakor, och så har vi pims, som är både en restaurang, café och bar men himla härlig stämning. kanske bäst bar-häng i skövde, till och med! tisp, tips!! och glädje har jag inte lunchat på ännu, men tydligen ska det vara kalasgott!!

R-earrange | via Tumblr
 
 
hur fick du lägenheten i skövde? jag fann den på högskolans hemsida! under länken lediga bostäder. jag mailade några olika som jag tyckte passade mig bra och efter att ha fått en bild på en himmelsk kakelugn som svar sa jag pax, pax! och så hamnade jag i det som jag ännu tycker är det absolut finaste boendet i hela skövde. och åh, jag är så otroligt tacksam för det.
 
är din ätstörning vilande nu eller helt borta? jag har beslutat att tro på tanken om att en aldrig blir frisk från sin ätstörning, men med sin ätstörning. jag kommer alltid få vara lite extra vaksam, vara noga med att inte skippa måltider eller att träna för mycket, eller att ställa för höga krav på mig själv och inte tillåta mig bara vara hannah utan att ständigt sträva efter den där ouppnåeliga perfektionen. men jag har inga problem med något utav det där just nu, de där tre veckorna utav feber som jag tog mig igenom innan jag flyttade hit, plus att allt, allt, allt blivit så s-a-g-o-l-i-k-t bra här har jag sannerligen att tacka för det. 
 
vilken person är du i sociala sammanhang, både i grupp och med enskilda personer? är du den tysta, försiktiga eller är du den som tar för dig och tar mycket plats? hur beter du dig liksom? åh, vilken härlig fråga! om jag får citera sambo-klara så har jag blivit beskriven som "hannah von talk-a-lot" och så, när min vän michaela fick nys om den här frågan berättade hon hur hon kunde inte låta bli att tänka på en hannah som läser erotisk novell och skrattar knäppt mycket på festen. så en kan väl säga som så att jag pratar mycket, jag älskar att prata! och så är jag väl lite knäpp, jag beslutade mig nämligen för några år sedan att jag hellre pratar för mycket än ingenting alls. och jag trivs med att hålla lite låda och få människor att skratta, åt mina ord som åt mig! men jag trivs lika mycket åt att lyssna på andra, ta hand om och fastna i tårfyllda konversationer på balkongen. jag är absolut inte den tysta, jag tar absolut för mig och tar plats, men jag behöver inte få mest uppmärksamhet och stå i centrum. jag vill heltenkelt bara ha himmelskt roligt med mina favoritpersoner som jag tycker så oändligt mycket om!!
 
har du planerat för kommande videos? tycker alltid de är så bra och dina ord är så peppande! åh, det gör mig så himla glad att de uppskattas! särskilt eftersom det faktiskt är ett par år sedan, nästintill som jag spelade in en video senast! och jag funderar på det i bland, men jag tycker att det är lite utelämnande, om jag ska vara ärlig. vill en prata med mig så säg gärna hej på stan! och ps, det finns alltid tid för fika!
 ph: weheartit.com

Kommentarer
Postat av: Emelie - Lever drömmen i Paris!

härligt att se att du fortfarande lever och mår bra, fina du!

2014-10-10 @ 08:46:43
URL: http://sockerskrin.blogspot.se
Postat av: carro

kul o läsa! :)

2014-10-10 @ 09:17:11
Postat av: Hanna

Åh vad kul att äntligen få läsa första delen av svaren på frågelådan. Längtat lite faktiskt. Låter i alla fall som att du har ett underbart liv i Skövde. Börjar längta lite själv faktiskt efter att börja plugga!
Ha det fint! Kram.

2014-10-10 @ 13:24:27
URL: http://stjarnklarts.blogg.se
Postat av: Sofia

Finfina svar!!

2014-10-10 @ 19:38:36
URL: http://skimmer.blo.gg
Postat av: Anonym

Underbara bilder!

2014-10-11 @ 22:27:27
Postat av: Ella

Underbara Hanna! Det är så härligt att höra att allt är bra med dig. Din utbildning verkar så intressant och rolig! Kram

2014-10-11 @ 23:01:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0