▼ trick of the light - lonely the brave.

söndag.  och det är dags för en veckosummering! och ja, nu är jag minsann en dag tidig men traditioner kan inte alltid se lika ut!! så tänker jag nu, kring julen. som en vet är det min allra bästa högtid. som jag börjar dagdrömma om redan i oktober. och
i år vill jag ha fler gröna godheter på bordet, och mer spel i ställer för tv. nya traditioner tycker jag minsann är på tiden!


hur som haver, det här är min vecka genom instagram, där du kan finna mig som @_hannahellen. här är ett stycke vykort på
mig samt en vy från en morgonpromenad i staden. hösten är alldeles magisk. 
 

müsli-frukost med banan, kanel, dadlar och soyamjölk samt en vy från rummet mitt. 
 
att möta en vän för en kopp te-to-go innan skolan är nog bland det bästa av det bästa utav veckans bestyr. 
 
så började jag men ännu en ny tradition! bovetegröt! så galet, galet gott. recept finnes i kategorin: frukostutmaningen i menyn.
 
en annan dag när jag kom hem från skolan och var alldeles, alldeles slut-i-rutan kokade jag te och läste hp innanför regnet. jag och sambo-klara lånade oss varsin fantasy på bibleoteket här om veckan och åh, vad jag är glad för det!! att slå sig ner med the filosofers stone är så väldans mycket mer välgörande än mina gamla surfa-på-nätet-bestyr. tips, tips!!
 
bovetegröt nummer två!! den här gången med banan, valnötter, trokade fikon, frysta bär och andra favorit-ting att toppa med. någon undrade här om dagen om det inte är dyrt med ekologiska valnötter och jo, det kanske det är. men, alltås, vad är några kronor i jämförelse med vilket välgörande det är för miljön? vår miljö! din och min. 

och så, ännu mera höstkrisp under gårdagens traditionsenliga lördagspromenad!! himla härligt. så finns det sådant som aldrig hamnar på mina vykort. som kvällsté på pims, curry-middag, pizza-och-spelkväll, filmkväll med sambo-klara, yoga-pass och morgonlöpturer. himmelskt bra bestyr, allihop. ta hand om dig, och ha det fint! puss

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Dina inlägg är lika givande som alltid, Hannah! Har följt dig rätt länge nu och du verkar vara en sådan himla inspirerande person! xx

2014-10-12 @ 17:27:13
URL: http://www.anotherteaworld.blogspot.com
Postat av: Ingrid

Det verkar ha varit en fin vecka. Av någon anledning blir jag provocerad när det gäller valnötterna, det handlar inte bara om några kronor utan om en hundralapp om man jämför kilopris. T. ex. den jag köper har kilopriset ca, 150 kr, garants ekologiska 250 kr, det är stor skillnad. Garants ekologiska valnötter är de billigaste jag har hittat finns valnötter för över 300 kr/kg. Det är ju jättebra att du köper mycket ekologiskt och så, jag är glad för din skull att du har råd med det. Det känns nog bra på flera olika plan. Men att det är värt några kronor för miljön skull kan jag hålla med om men när det blir väldigt stor skillnad så kanske man vill tänka på sin plånbok också och det måste få vara okej. Är trött på perfektionist-krav om miljömedvetenhet, obs, de kraven kommer från andra, inte dig. Så det är nog därför jag blir provocerad.

Tips när man handlar mat för övrigt är att kolla kilopris och jämföra det.

2014-10-12 @ 19:06:34
Postat av: Sofia

Så himla fint!!

2014-10-12 @ 19:59:10
URL: http://skimmer.blo.gg
Postat av: Anonym

Dina bilder är som vackrats på hösten!

2014-10-14 @ 17:08:40
Postat av: Hanna

Åh, Hannah! Vilken fin vecka. Så vackra bilder du tar! Du ska veta att du länge har varit en stor inspirationskälla till mig. Kram

2014-10-15 @ 12:00:50
URL: http://hannamariaviola.blogg.se
Postat av: Anna

älskar sånna här veckos sumeringar, tror att det blir bovetegröt imorgon, det ser sångsätt ut, massa kramar :)

2014-10-15 @ 22:23:11
URL: http://annamariaa.blogg.se
Postat av: Linda Mikaelsdotter

Superfina bilder!!
Kika gärna in på min sida. Där jag som professionell frisör, färgtekniker och makeupartist skriver om produkt och stylingtips, hårvård och inspiration! Vi ses! ♥

2014-10-18 @ 19:29:37
URL: http://www.lindamikaelsdotter.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0