om egyptenlivet och makadi bay.

Nu tänkte jag visa er lite bilder från egypten genom min mobilkameras synvinkel! Eftersom vi bode på en resort och inte äventyrade så värst mycket så tänkte jag inte berätta om mina bestyr dag för dag utan i stället visa det bästa från resan. Så, varsågoda! Puss


En lycklig men bränd Hannah efter aningen för många timmar i sol utan skyddsfaktor. Hade mest ont överallt men minns så väl lyckan jag kände när jag tog bilden. Havsbrus, egyptenvindar och mina bästa personer runtomkring mig. Livet liksom. På bild två syns en sallad med grönsaker, oliver och calamari (bläckfisk) från det bufféeställe vi alltidåt luncha på. Gott!


Här är ett par bilder från första dagen då vi vandrade runt på området för att se vilket fint paradis vi skulle spendera våra kommande dagar på. Här är min familj, mamma, syster och pappa. Minns att jag tänkte hur himla fint det var att äntligen få gå barbent för första gången på evigheter.


Pappa lycklig med gratis-glass och jag i en ny baddräckt från hm och avklippta levis-shorts. Åh, barbent.


Vi kunde antingen spendera våra soltimmar sola vid polkanten eller i något jag kallade för en "bunker" vid stranden. Även om jag, med min brända hud tyckte att det var alladeles för salt i havet så trivdes jag bäst på stranden. Under ett tunnt parasoll av strån låg jag bredvid min syster, spelade kort, läste megabra böcker och lyssnade på Kings Of Convience medan jag tänkte på hur fint allt är. Trots allt. Åh.


En favoritklädsel bestående av skjortan från monki, solglasögonen från hm och nya blommiga shorts från assecorize. På bild två syns en av de böcker jag läste på resan. Kapitulera omdelbart eller dö. Kan vara något av det bästa jag läst alltså. Magsik men tragisk ungefär.


På området fanns ett flertal olika restauranger men redan första kvällen fick vi en kvällsfavorit. En thairesturang precis lagom långt från där vårt rum. Vi åt där tre gånger den veckan och alla gånger tog jag kyckling me cashewnötter. En Favorit alltså.


Solskenslycka. Bland det bästa jag visste under dessa dagar var att spendera mina timmar med en bra bok och ett gäng åh-så-goda apelsinklytfor. Det godaste jag åt i egypten var dessa fantastiskt goda citrusfrukter, det slår allt.


Frukostfotografier gånger två. Yoghurt, frukt, bröd med olika pålägg, fruktröror, dadlar, äggröra och pankakor var bland annat det som fanns på menyn. Bäst med en kopp kaffe till. I morgonsol. Älskvärt.


Blåa flippflopp och ännu en egyptenklädsel. Det där med att kunna bära en byxdress och ett par solglasögon utan att frysa det minsta är något av det jag saknar mest. Så underbart bara.


Ännu en lunch, och jag. Det där med maten gick förövrigt himlans bra. Jobbigast blev det under bufféerna men jag lärde mig väldigt snabbt att behärska panik-känslorna och nu när jag kommit hem känner jag verkligen hur mycket resan har lärt mig. Jag vågar mycket mer nu och det käns så himla himla bra!


Mamma i solstol och pappa lycklig över den fantastiska snorklingen. Med tanke påden jobbiga höst och vinter jag har haft så passade denna resan otroligt bra in i mitt liv. Just därför är det min bästa resa någonsin. Jag har kommit ett stort steg närmre att bli fri från mina ätstörningar och jag har lärt mig att trivas med mig själv, att acceptera och känna att jag är värd. Aldrig någonsin har jag känt så mycket lyckorus som jag känner när när jag spelar den här låten och tänker tillbaka på resan, åh. Ha det fint! Puss
[ph: by me]

Kommentarer
Postat av: jessica

Åh vad fina bilder. Det ser för underbart ut!

2012-04-13 @ 16:23:41
URL: http://jessicawj.blogg.se/
Postat av: inger helén

men åh vilken fin vecka.

2012-04-13 @ 16:32:21
URL: http://smallwishes.blogg.se/
Postat av: k a r i n

Härligt :)

2012-04-13 @ 16:49:44
URL: http://raindance.blogg.se/
Postat av: Anonym

det låter som en alldeles underbar resa!

Postat av: Sonya

Åh du verkar ha haft det så skönt! Du har så fina kläder också.

2012-04-13 @ 17:09:14
URL: http://sonyaf.blogg.se/
Postat av: Maja

Åh, det ser underbart ut! Och du är så fin!

2012-04-13 @ 18:42:00
Postat av: B

Åh så himla härligt det ser ut och du är så fin och stark Hannah!! Jag följer dig på instagram men det konstiga är att jag bara sett typ två av alla dem fina fotona där. Eller har du tagit dom med nån App som liknar hur foton blir på instagram? Fint i alla fall och det låter helt underbart! Kram på dig!

2012-04-13 @ 19:22:26
Postat av: Elina

bilderna får mig le. Ser ut som du haft det underbart :)

2012-04-13 @ 19:31:55
URL: http://annaelina.devote.se
Postat av: Issa

Ohh så fina bilder, och vad härligt. Önskar jag också kunde åka på en sådan resa!!

2012-04-13 @ 20:50:41
Postat av: Anonym

Fina bilder. Vad brun du blivit och älskar dina kläder! Kommer du lägga ut bilderna på instagram eller vill du ha bilderna för dig själv? tacksam för svar! Hoppas du haft en trevlig resa :)

2012-04-13 @ 23:42:42
Postat av: fanny

Du klarar dig genom allt, det lovar jag!

Stay strong fina du

2012-04-14 @ 00:24:46
URL: http://byfanny.se
Postat av: Lotta

så fint och härligt!

2012-04-14 @ 00:31:01
URL: http://enlitenlotta.blogg.se/
Postat av: Ebba

Den första bilden på dig var jättefin!

2012-04-14 @ 00:58:20
Postat av: f

åh underbart!

2012-04-14 @ 11:04:01
URL: http://alltdudromtom.blogg.se/
Postat av: cajsa tapper - fotoblogg

Gud vad härligt det ser ut. Vad skönt att höra att du haft det bra!! :)

2012-04-14 @ 14:04:08
URL: http://lovelycajsa.blogg.se/
Postat av: Maja

Åh härligt!:)

2012-04-14 @ 14:21:06
URL: http://konforta.blogg.se/
Postat av: Lisa

fint!

2012-04-14 @ 15:56:34
URL: http://popflickan.blogg.se/
Postat av: Ina

Ville bara säga att man blir så sjukt glad när man läser dina texter och hela din blogg.

2012-04-15 @ 14:25:18
URL: http://itsina.blogg.se/
Postat av: sara

åh va fina bilder! en fråga bara, hur gör du för att få ett litet område på bilden att bli skarpt och resten suddigt? är det nån app eller finns effekten på instagram? kraaaam

2012-04-15 @ 21:57:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0