i den röda stugan med vita knutar.

i dag åker jag till sommarstugan för att hänga där i ett par veckor. kameran och datorn följer givetvis med,
alltså även min lilla cafévärld. (coffeeworld). då ska jag bland annat sysselsätta mig med det här:
 
Tumblr_m61xx1afpf1qbef7co1_500_large
besöka fina mysiga caféer. både halmstadsfavoriter och nya fynd ute på landet.
 

när det regnar ska jag sitta i fönsterkarmen, på loftet eller kura upp i en korgstol på altanen och 

höra regnet smattra som en fin bakrundsmelodi då jag läser någon av de sjuttioelva böcker

jag har packat med mig.

 

och så ska jag äta massvis med jordgubbar som ska köpas på stortorget. det finns nästan inget så somrigt

som att köpa jordgubbar av i ståndet på torget. de absolut godaste jordgubbarna är de dessutom.

 

jag ska bära rosor i håret och göra kransar av de vildvuxna blommor. jag missade det på midsommar

så jag tänker ta igen det nu. blommor i håret är ju så fint.

 

i förrådet har vi en picknickkorg av flätade trästrån som jag tänker gräva fram och fylla med en massa

godheter, en mjuk filt och ta med mig kusinvitaminerna på utflykt. så galet mysigt bara.

 

när solen är framme går jag ett par hundra meter ner till stranden och läser en bok, tidning eller lyssnar

på sommarprat. när jag blir alldeles för varm tar jag ett dopp i det blå och sedan går jag hem med

saltvattenslockigt hår, åh.

 

jag tänker ta med mig systramin ut på en massa fotopromenader. morgonljus som kvällsljus. bland

blommande rosenbuskar, i skog, vid klippa och på strand.

och så ska jag måla. äntligen öppnar jag  lådan med akvarellfärger och packar upp mina penslar.

 

Tumblr_lizb5mhhxc1qzk90qo1_500_large

jag ska gå på tokmånga loppisar och secondhand-butiker där jag hoppas att finna fina koppar, fat

och brickor, möbler, tavlor, böcker och fina plagg. att gå fynda vitage är bland det absolut bästa

jag vet!

 

Tumblr_m6kb3z8bsf1qcpmryo1_500_large

med mina gosiga katter ska jag givetvis mysa så mycket det bara går. de får så lite uppmärksamhet

utav mig här hemma då jag så ofta sitter upptagen med annat. 

 

Tumblr_m4msdc177t1r6hs0go1_500_large 

och så ska jag sova ut. för det behövs. jag är lite orolig för jag sover så dåligt. det vor så bra om jag

kunde få lite mer sömn nu. själen behöver liksom det. 

 

 Bllr-030_168953806_large

jag ska baka frukostbröd till familjen och bullar att bjuda släkt och kusinvitaminer på. fint.

 

Tumblr_m5f4721dan1rsm53yo1_500_large

och så ska givetvis några fina vänner få komma och hälsa på! jag ska visa dem mina finaste platser och så
ska vi ha picknick, eller bara ta med oss något gott att sörpla på och prata bort några timmar. åh.

 

nu är väskan färdigpackad och jag är redo för ett par timmars bilfärd mot halland och stugan.

sommaren så himla känns verklig nu. åh, ha det fint! puss

 alla bilder är från wehartit.com


Kommentarer
Postat av: Olga

Åh vad mysigt det låter! Finns ju inget bättre än vackra sommarparadis som ligger några meter ifrån havet. Där man bara kan göra ingenting och andas ut. Kram!

2012-07-06 @ 13:26:19
URL: http://beyondthis.blogg.se
Postat av: alice.

Sommarrean i Halmstad är att rekomendera!

2012-07-06 @ 16:28:52
Postat av: JULIA

jag önskar att jag var din vän så att jag fick komma och uppleva allt sånt här fint. hoppas du får det så himla bra!

2012-07-06 @ 21:42:29
URL: http://juliajasmine.forme.se
Postat av: Julia

Så mysigt! Dessa inläggen är min favorit, och du skriver så fint också!

2012-07-07 @ 00:05:01
URL: http://meandmytwinsister.blogg.se
Postat av: Lena

Låter så himla mysigt!

2012-07-07 @ 09:54:35
URL: http://midnightcity.blogg.se
Postat av: rebecca

men åh så fint. önskar jag kunde hälsa på men jag jobbar.

2012-07-16 @ 13:58:01
URL: http://spaceherosuits.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0