kvällsord: om en resväska med influenser.

Jag är hemma igen
hemma från solen, poolen, värmen 
och allt det fina jag har varit med om
 
precis som jag har nämnt förut så ger alla mina resor mig något
det kan vara nya influenser
tankegångar eller viljor
 
som att vilja äta jordgubbar och baka eget bröd 
för jag har inte ätit jordgubbar på två veckor
och brödet i spanien var så torrt
 
som att vilja träffa alla vänner nu, nu, nu
och umgås på alla tänkbara mysiga vis
innomhus, eftersom det tydligen regnar här
mesthelatiden
träffas över en fika eller bio
sådant bra
 
det är fint att vara hemma
 
men ändå så saknar jag
mina elva spaniendagar redan
fastän vi mest spenderade tiden vid poolen,
på resturangen eller med en drink i kvällssolen
 
så var det så himla fint alltihop
så fint att få skratta och le
så fint att få känna sig lycklig
så fint att få känna sig fin
så fint att få njuta och äta
med modet uppe
säker och utan stress
 
jag reser, jag reser men jag kommer alltid tillbaks
och med universums största bagage.

Kommentarer
Postat av: yellowfields@instagram

fint skrivet!

2012-06-27 @ 08:39:25
Postat av: Hey

Okej, nu är det bekräftat. Du är bäst. Bäst på att få känslor, en känsla, flera känslor, i text. På bästa tänkbara sätt. Puss Hannis, du är så fin <3

2012-06-27 @ 15:26:10
URL: http://josefinhey.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0