om det sista av oktober tvåtusentolv.

och plötsligt är det november. jag känner genom hela kroppen att det här kommer bli en alldeles magisk månad. det är nu vi skär i pumpan, skapar värmande soppa och rostar kärnorna. det är nu vi sakta men säkert spelar julmusik och köper pysselmagasin. det är nu kroppen pirrar och känslorna bubblar fram. 


men innan vi börjar med november så tar vi en titt på det sista som hänt i oktober, genom min instagram där ni finner mig som hannahstone_. här är en solig morgon med goda grötfrukosten och tågfärd till skolan.


på bussarna har det mest sett ut såhär. strålande oktobersol och bokläsning. har förövrigt mest klätt mig i vinrött nästan varje dag genom månaden. alltså, bästa höstfärgen.
 

frusna eftermiddagar med kattgos och mellanmål i klädd gosigaste plaggen. vet inte vad jag skulle göra utan mina kära pyjamasbyxor. 
 

jag dricker té och filosoferar. känslor som bubblar och stress som framkallar tårar. åh, det är så otroligt skönt och välbehövligt
att ha höstlov nu. ni anar inte.
 

en annan dag promenerade jag till saluhallen för en lunch med mamma på nya, franska och alldeles fantastiska les alles. åt spenatsoppa med ägg och makrill vilket var kalasgott en kylig höstdag! 
 

på mina turer i stan har jag funnit en bok som garanterat kommer med på årets jul-önskellitsta. bilderboksretro med utdrag ur barnböcker från 50-, 60- och 70-tal! eftersom jag läste mycket ärvda böcker som liten känner jag igen det mesta. åh, kära nostalgi. en annan dag var det stundentmöss-provning i skolan. jag och emilia (hjärta dig) var glada och peppade! 
 

och så var det dags för resa! jag packade mina bästa höstklänningar och åkte med pappa tidigt lördag morgon mot kastrup flygplats. köpte bästa lunchen i form av starbucks-yoghurt med fruktsallad och smörgås. 
 

i venedig var det översvämmning. vi fick låna stövlar av hotellet och spenderade våra dagar vandrandes runt i staden. charmades över fina butiker och konditorier, rosa husfasader och glada människor på översvämmande uteserveringar. jag blev förälskad i staden. även fast det var himlans blött och till-tårar-kallt.
 

dagen därpå tog vi hyrbilen till huset i kroatien där solen plötsligt tittade fram. jag trivde fint på uteserveringen med en kopp
varmt i handen och ett oändligt hav som utsikt.
 
äventyrade gjorde vi också! bland annat till pula och det colosseum som fanns där. fotade ungefär tusen bilder på resan och mer av det ska ni få se. men nu ska jag njuta av en ledig och alldeles underbar fredag. ha det fint! puss 
fotografi: jag

Kommentarer
Postat av: Elin

Så, så, så fint Hannah, tycker så mycket om din blogg.

2012-11-02 @ 15:39:04
URL: http://cinquantejours.blogg.se
Postat av: Anonym

Vinrött stavas med två t. Alltså du skriver så fint, gillar dina uttryck som en kopp varmt i handen. Jag stör mig bara på när folk skriver fel på bloggar. Elsa Billgren till exempel gör det jämt.

2012-11-02 @ 17:25:54
Postat av: Matilda

Alltid lika mysiga och fina bilder! Älskar din blogg och vill bara flytta in i den, haha :)

2012-11-02 @ 18:34:55
URL: http://littledays.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0