om decembertider.

för ett år sedan blev jag, som nämnt presenterad för mitt stora beroende. instagram. och i dag tänkte jag fortsätta med det som jag kallar en sammanfattning av mitt år genom mobiltelefonen. jag har redan visat vad som hände i oktober och november, i dag får ni se december. månaden då jag var uppe i mitt livs svårighet samtidigt som jag njöt utav den absolut bästa tiden på året. här kommer det. allt om myset, julen och känslorna. 

del två.
 
månaden började fint. jag bar min röda, secondhand-fyndade tröja mest hela tiden, dack indiskas kardemummakaffe ur julkoppen och spenderade all min lediga tid framför diverse julfilmer. jag och josefine tog fotopromenader i skolan och kunde inte sluta le åt stadens fina dekorationerdet. det började kännas så mycket lättare att leva igen. och jag var naiv med ett hopp på att den 24e skulle vara en dag då jag var fri från mina alla problem.
 
vi plockade fram julmusiken och spelade redan från första advent. jag och kära systern min hade fina stunder med julfika på bästa köpcentret och mysiga frukoststunder framför julkallendern. några dagar in i månaden köpte jag min julaftonsklänning på zara som syns på sista bilden ovan. tycker fortfarande att den är kalasfin, ett utav mina bästa köp någonsin faktiskt. 

när dagarna blev för sorliga, fanns min mamma alltid där för att rädda mig. vi lunchade och höll varandras händer på favorit ställen som annas kök, till exempel. jag glömde bort att radera kraven. de där om att alltid vara på topp och alltid vara fin. jag glömde att fråga mig varför. varför inte bara leva och vara precis den jag är? 

julstjärnor hängdes upp, glittertröjor åkte på och jag förälskade mig i min nu bästa julskiva. a verry she & him cristmas med fantastiska zoey deschanel i bandet. jag hade tidernas bästa caféhäng med emilia på waynes. vi pratade om sånt som är svårt, dagdrömde och drack favoritdrycker, min i form av varm choklad med apelsin. åh. någonstans där åkte vi på det årliga pepparkaksbaket också. det var precis lika mysigt och fint som vanligt.
 

en annan minnesvärd fika var med josefine på esspressohouse. vänner är nog det bästa man kan ha, speciellt när man går igenom något så svårt som ätstörningar. samma dag var det julgranspyntning med familjen, jag blev överraskad med kusmis julte och log hela kvällen ut.

lussekattsbak och julklappsbytning. så blev det plötsligt den tjugofjärde och jag kan inte minnas något vemod. jag var lycklig och pirrig, dagen efter likaså. vaknade upp hos mormor och morfar, åt standardfrukost i form av pankakor med sylt och rostat bröd. jag minns en eftermiddagspromenad då hela byn lyste varm och småkusinerna sjöng sina bästa disneylåtar hela vägen hem. 

julovsmyset började. drack kopiösa mängde te hos elsa och bar knästrumpor som jag fått i julklapp. nyår kom. jag grät för jag var inte redo för ett nytt år och skrev inlägget som förändrade allt. det var en naiv hannah som började december med hopp om att bli frisk på bara en månad. men vad visste jag om det som väntade? i efterhand tycker jag det var bra att hoppas, kanske gjorde det att jag kämpade ännu mer. för det blir bättre, det blir det alltid. och åh, nu längtar jag efter ett nytt december då jag är frisk, stark och bubblande glad. ha det fint! puss

Kommentarer
Postat av: Hedvig

Har du pojkvän?:)

Älskar din blogg

2012-11-13 @ 21:15:14
URL: http://phbyhe.blogg.se
Postat av: Lotta

åh, vad fin röd tröja! Var har du köpt den?

2012-11-13 @ 22:02:49
URL: http://enlitenlotta.blogg.se
Postat av: Matilda

Åh, du har en sådan fin blogg och så fina bilder!

2012-11-13 @ 22:43:02
URL: http://tornquist.blogg.se
Postat av: nathalie.

vackert. helt ofattbart vackert.

2012-11-14 @ 15:47:30
URL: http://conscious.blogg.se/
Postat av: Clara

Åh. Julkänslor på första gången på väldigt länge!

2012-11-14 @ 16:42:36
Postat av: Sonja

Måste fråga, hur har du gjort din header? Underbar blogg förresten

2012-11-14 @ 23:16:32
Postat av: Jennie

så fint inlägg!

Postat av: Anonym

när jultankarna drunknar i all regn, torra löv och gråa moln går jag in på din blogg och ba: ååh, julkänsla. hoppas att snön ska stanna kvar nu bara.

2012-11-16 @ 13:52:08
Postat av: Ellen Lindberg

Himla mysiga bilder, som vanligt.

2012-11-16 @ 20:32:54
URL: http://blogg.ostran.se/ellenlindberg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0