om sensommarbär, urban cone och seventies show.

måndag. och medan mamma och pappa far till jobbet, och jenny rullar cyklen genom höstvindarna till skolan ligger jag till sängs och varvar favoritavsnitt av v.ä.n.n.e.r med att fylla på musik i det som ska bli min höstspellista. jag har nu ett par dagar utan jobb vilket är himla skönt eftersom jag är sjuk, febrig och förkyld. och trots en skrovlig hals ler jag...

för i dag är det dags för sumeringen av min vecka genom instagram, och vi alla vet ju hur pepp jag blir utav sånt som att drömma mig tillbaka till soliga dagar! vi börjar med en måndagsfrukost på mitt bästa porslin just nu. nybakat bröd, yoghurt med müsli och sensommarbär, en persika samt en kopp te. alldeles särskilt mysigt i sängen, framför serier med pyjamasen fortfarande på.
 
om eftermiddagen åkte jag till malmö för att kika på urban cone och äta middag saknade rebecca. ett perfekt måndagsbestyr! och
jag som nästan inte lyssnat något alls på utban cone förut blev plöstslig förälskad.
 
vilket ledde till det här! en vinyl med alla bandmedlemmarnas autografer på. min bästa musik för att bli på danshumör! vykort två visar ännu en frukost. yoghurt, nötter, russin, frön, finncrisp, plommon och blåbärste. himla gott.
 
onsdag och jag kikar på de sista avsnitten av that's seventies show. åh, jag förknippar verkligen månaderna med mina serier, och  denna får bli augustis favorit! kanske har du något tips på vad som kan bli septembers stora beroende? sedam jag till jobbet, och även om det bara är en cykeltur innan jag hoppar i arbetskläderna klär jag mig ändå i kalasklänning!
 
om en frukost och en mysig molly i sängen bredvid mig. kanske kan man undra vid det här laget varför jag mest ligger till sängs och ser tv-serier hela tiden, och om det är så att jag bara äter frukost och ingenting annat? jag är lite kärleksöm, jag är lite stressad
i själen. jag behöver ta hand om mig. så det är vad jag gör augusti ut. sedan får jag nog ta mig i kragen litegrann. 
 
fredag och på en tågstation står jag och drömmer mig tillbaka. en novemberkväll som förändrade allt. sedan hoppar jag på tåget
och möter nya bekantskaper i en liten lägenhet där jag sörplar årets första kaffe och pratar resor och framtid. väl hemma sörplar
jag te framför that's seventies show igen innan den bästa utav vänner kommer på besök för fredagsmys.
 
och det här var min söndagsfrukost! keso med bananpengar, kokos, nötter, frön och torkad frukt, mango samt en smörgås med avokado och tomatsalt. plus te! såklart. vykort två visar ett klädval jag berättade mer om här. vad jag ska göra nu är nog väldans
lätt att gissa. men jag mår bra, det gör jag. och en efter en läggs pusslet för mitt nya liv i hop. ha det fint! puss
 

Kommentarer
Postat av: Emma

Åh serietips!! Jag har hur många som helst! Här kommer några mina favoritserier:

Glee - absoluta favvon just nu. Jag älskar musik och dans och denna serie får mig på så himla bra humör. Antingen sitter jag och skrattar, sjunger med, eller så gråter jag. Fantastiskt bra serie!!!

Gossip Girl - har för mig att du sett det? Behöver iallafall ingen beskrivning, det är så galet bra.

Pretty Little Liars - Jag var först skeptisk, och efter de första avsnitten tyckte jag det var lite "lame", men sen blev jag totalt fast. SÅ bra!

How I met your mother - lite som Friends, utspelar sig i New York och är helt fantastiskt rolig.

Friends - jag vet att du kollar på det men tänkte tipsa de som inte sett det någongång: KOLLA!!! du kommer inte ångra dig.

Vill förövrigt tacka dig Hannah för en blogg som får mig på så otroligt bra humör, du får varje ord att ge mig myskänslor och dina bilder är underbara. Fortsätt vara du!!! Kram

2013-08-26 @ 15:24:18
Postat av: frida

gah va fint. och uc, så jävla bra! <3

2013-08-26 @ 17:55:10
URL: http://stummaord.blogg.se
Postat av: Elise

Åh, serietips! Vill ge dig hundra, men här har till en början en liten lista på 3 serier som jag tror du hade älskat. Och varenda en har "Girl" i titeln ;D

GIRLS - absolut bästa serien någonsin!!!

GILMORE GIRLS - känns som en serie du kommer gilla, väldigt mysig.

NEW GIRL - åhh, beroendeframkallande. älskar det mer och mer för varje avsnitt.


2013-08-26 @ 19:37:40
Postat av: alice

Mina bästa serietips är Glee, Downton Abbey och NCIS för lite drama, kärlek och nya världar att försvinna i.

Vill man istället kika på något roligt och skratta är mina bästa tips friends, scrubs och new girl! Så himla bra.

2013-08-26 @ 19:45:04
URL: http://www.alice.devote.se
Postat av: Jessica

Tips på mina absoluta favoritserier, oc, one tree Hill, pretty little liars, switched at birth & drop dead diva, sista är så otroligt bra att jag längtar till nya avsnitt :)

2013-08-26 @ 22:39:36
Postat av: alva

Vilken otroligt, otroligt fin och välgjord blogg.
Tycker du fått en bra lista på serier, Skins är det enda som saknas. Skins UK, alla avsnitt och säsonger/generationer finns på youtube.
Om du har lust, släng iväg ett mail med adress. Skulle gärna skriva några rader på ett vykort att skicka till dig!
Kramar

2013-08-26 @ 23:29:05
Postat av: vardagskonst

Vilka sjukt fina bilder. Älskar det grå i dem.

2013-08-28 @ 06:33:13
URL: http://vardagskonst.se
Postat av: Becka [fotoblogg]

helt lovely fotografier. ♥

2013-08-28 @ 16:59:49
URL: http://photos-by-becka.fotoblogg.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0